Gå til innhold

Gratisparkering i Oslo


R.øver

Recommended Posts

Uten at jeg vet noe som helst om denne spesifike saken, skulle det ikke forundre meg om at det var skiltet om at det skulle foregå feieing og at det dermed var parkering forbudt. Har en kamerat som brøyter snø i Oslos gater som ser mye lavmål og idiotisk parkering og kjøring i forhold til vedlikeholdsarbeid på veier og parkeringsplasser.

... men dette så ikke noe bra ut, likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Heh, denne tråden bekrefter at det var klokt å punge ut litt ekstra husleie for garasje framfor å parkere i gata...  :blink:

Parkeringbulker, skitt fra fortauet og ...kebabsaus? Herlig.

Skummelt å ha bil i den byen tror jeg :) Å ha carport/garasje er nok viktigere enn noe annet for en detailer der ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt å ha bil i den byen tror jeg :) Å ha carport/garasje er nok viktigere enn noe annet for en detailer der ;)

Det er det nå jaggu her i Molde også.

Audien min er full i snø og is etter å ha stått ute sist uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer dessverre ikke bare i Oslo det der.

Karen som brøyter utenfor jobben min hadde fått seg ny "fres" og synes det var genialt.

Ikke visste han at bilene stod parkert på grus heller :-)

Har bare bilde av bilen til min kollega som ikke var på jobb den dagen. Måtte sende ham en MMS.

Mye steinsprut skader på lakk og vindu + at sidespeilet ble trykt gjennom sideruten.

Var også flere splitt nye biler (VW T5 + MB Vito) som stod parkert og måtte få omlakkert tak, panser og div. Nye frontruter ble det også.

Over 100.000,- i skader totalt mener jeg å huske.

post-1720-0-26600800-1289604685_thumb.jp

post-1720-0-04534800-1289604697_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Skummelt å ha bil i den byen tror jeg :) Å ha carport/garasje er nok viktigere enn noe annet for en detailer der ;)

Heh, denne tråden bekrefter at det var klokt å punge ut litt ekstra husleie for garasje framfor å parkere i gata...  :blink:Parkeringbulker, skitt fra fortauet og ...kebabsaus? Herlig.

Osloparkering: Forrige bil (A4 avant) fikk en knivripe fra front- til baklykt. En kammerat fikk stadig speilene slått av, og en dag hadde noen sluppet en kantsten fra fortauet på bagasjeluken...

Men garasje koster fort vekk 2500-2800... hvis du får tak i...

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du kan kontakte kommunen angående leie av garasje i Oslo.

Jeg fikk leid en garasje i gamlebyen (ikke langt fra Akerselva) for 400,- i mnd.

Grunnen er at kommunen eier endel leiligheter som det følger en garasjeplass med. De som får slike boliger av kommunen har ikke eller får ikke lov til å eie bil. Da er Oslo lure nok til å leie ut tiil selvkost :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, grøsser når jeg ser de bildene der. Jeg har en trygg gårdsplass hvor bilen min står, men syter over at jeg ikke har noe garasje og sette den i. Skjønner nå at jeg ikke har det så ille likeveld. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...