Gå til innhold

Riper i frontlykter


montecristo

Recommended Posts

Hei.

Familiens BMW E70 X5 fikk seg desverre en skikkelig omgang med isskrapen på skitne frontlykter. Disse koster 23 000 kr å bytte, men siden ripene ikke er riktig så ille blir det litt tullete å gjøre dette. Det irriterer meg imidlertid å se på det, og man ser det spesielt tydelig nå på vinterstid.

Spørsmålet er da om det er mulig å få rettet opp i dette? Jeg hørte med en fyr som visstnok hadde peiling bilpleie, og han mente at det ikke ville holde seg pent.

Jeg er svært interessert i å høre hva dere mener om dette... post-867-0-91441500-1289510690_thumb.jpg

Man ser ingen ting til ripene på bildet ser jeg nå, men man kan jo bruke fantasien. Er en god del horisontale riper som syns svært godt på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om disse er laget i plast så er ikke det stor kunsten å få bra igjen, med litt grovere våtsliping, samt polere det opp igjen med grov rubbing for deretter finere polish.

Mener på Petter her på forumet laget en fin guide på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Om det er plast så er det nesten 100% sikkert mulig å ordne lett.Finnes en guide hvordan det gjøres her.Er det glass, så finnes det mange sett til å ordne det.koster oftest noen tusen.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raske svar!

Det er plastglass ja. Jeg delte i utgangspunktet deres mening om dette, men etter at jeg forhørte meg med overnevnte "fagmann" ble jeg litt usikker på i hvilken grad det ønskede resultat holdt seg slik i fremtiden. Er det noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det vil jo bli sånn igjen om de ikke blir beskytta.Men er vel ingen voks og sånt som tåler varmen..? Om det legges en slags folie eller vinyl på lyktene så skal de jo holde seg fine :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polert opp massevis av slitte frontlykter i plast med roterende maskin, og det er en smal sak...smalere enn lakk. :)

Bare pass på å gå over med fiiiin polish til slutt så det ikke blir feil i lysbrytning osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg polerte opp igjen lyktene på en kollega sin X5 i sommer. Jeg våtslipte først litt før jeg gikk over med Scholl S03+ før S30+. Lyktene ble bra og Lars ble fornøyd med lyktene sine.

Lykke til! PS: Ikke glemme de bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående 3M kit. Her kan du se hvordan det brukes:

http://www.detailersclub.no/artikler/test/339-lett-som-1-2-3

Er nok noe du kan gjøre enkelt selv, da pakken innholdet alt du trenger(utenom drill).

Kan kjøpes fra ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3M-Headlight-Lens-Restoration-System-Restorer-Kit-39008-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2eaa7bacc5QQitemZ200428727493QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

3M kitet er knallbra, Meguiars kommer med et de også, men det er vel ikke før i 2011 tror jeg..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...