Gå til innhold

Foma Combivac


j-j-jimmy

Recommended Posts

Har akkurat fått skaffet meg en Combivac, og i tilllegg til bil hadde jeg tenkt å bruke den til litt grisejobb i kjeller'n, nemlig suge opp vann iblandet betongstøv etter kjellergulvvask.... Tåler maskina dette? Andre eksempler på hva dere har brukt deres til? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et tips så er det jo alltid lurt å avslutte jobben med å la maskina suge opp noen liter med (varmt) vann slik at slangen/munnstykket ++ skylles godt når maskina settes bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde gå greit det vel...

Jeg har brukt min en del til spy, har små unger som støtt skal ha magesjau....

Spy rett og slett ;)

:lol:

Ikke morro med spysjuke, men det er jo litt morro at maskinen inngår i husholdningens hjelpemidler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Combivac'en litt nå, og det jeg kan si er: Fantastisk maskin! :) Både vått og tørt.

Men en ting jeg lurer på til dere som også har mimo/combivac: Sitter det noe filter under i midten av topplokket, der selve turbinen er?

Det gjør det ikke hos meg, og etter våtsuging var det vått oppi "toppetasjen", det kan jo umulig være bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe filter på min... Jeg har forøvrig prestert å velte min ute i grusen mens den gikk med hallfull tank....

Vannet rant ut utblåsingen, men den funker fint for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har aldri fått det vått i turbinen, da er det for mye vann og skum i maskinen.. for å unngå det bruker du skumdemper og fyller rentvanntanken bare halvfull, så tømmer du maskinen når den går tom for vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe filter på min... Jeg har forøvrig prestert å velte min ute i grusen mens den gikk med hallfull tank....

Vannet rant ut utblåsingen, men den funker fint for det.

Oi, var litt nervøs da eller? :D

Jeg har aldri fått det vått i turbinen, da er det for mye vann og skum i maskinen.. for å unngå det bruker du skumdemper og fyller rentvanntanken bare halvfull, så tømmer du maskinen når den går tom for vann..

Takk for tips! Brukte skumdemper, så det var ikke så mye skum, mest vått oppi der. Fant det ut når flottøren "klakket" i topp, tok da av for å se, men da var det tydeligvis for sent.. Men da er det ihvertfall ingen andre som har filter der heller da forstår jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har kjørt min Combivac siden 1994.

Det har vært mange oversvømmelser - dessverre.

Det ser ikke ut til at den har tatt nevneverdig skade.

Brukte den sist i går for rensing av et rom som var skadet av parafin. Så langt ser det ut som en suksess når jeg brukte Fomas renseveske for tekstiler.

Utrolig holdbar og maskin som har vært utlånt utallige ganger til venner, naboer og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...