Gå til innhold

Urs4r's samling


urs4r

Recommended Posts

Etter å ha fått flyttet inn produktene fra garasjen nå, så fant jeg ut at jeg samtidig skulle prøve å få dokumentert det som har blitt innkjøpt med jevne mellomrom.

Startet litt sommeren 07, men det er ikke før i år at det virkelig har tatt av. Føler for øyeblikket at samlinga bare er et eneste rot nå, sålenge det ikke står linet opp ryddig i hyllene og skapene ute, men det får gå :) Har tatt med det meste, men fortsatt noe småtteri som ligger i diverse esker som jeg heller får ta senere.. Har alltid vært glad i å ta vare på bilen, og fått høre fra tid til annen at jeg er en skikkelig pirk, men det bryr jeg meg ikke om lengre... Vi er så mange i samme båt så :P

Men over til noen bilder av kaoset:

Såper, avfetting, prewash og div:

DSC00294.jpg

DSC00296.jpg

DSC00297.jpg

DSC00300.jpg

DSC00301.jpg

DSC00302.jpg

DSC00303.jpg

Diverse forsegling, voks, interiør,plast, clay osv: CG Bare bones og CG speed wipe i gallonkanner ble visst glemt i farta her ser jeg..

DSC00312.jpg

DSC00310.jpg

DSC00308.jpg

DSC00307.jpg

Børster, pensler,nanosvamper, glassmaster, woolduster:

DSC00313.jpg

DSC00314.jpg

Ghibli M7 våtsuger/rensemaskin:

DSC00315.jpg

DSC00318.jpg

DSC00319.jpg

DSC00320.jpg

Gritguardbøtter:

DSC00321.jpg

Interiørbørster, woolspur, detailing sticks, q-tips,div. maskeringstape:

DSC00322.jpg

DSC00323.jpg

DSC00324.jpg

DSC00325.jpg

DSC00326.jpg

Maskiner og bakplater. Roterende fra Wurth og Co-tech/Clas Ohlson, samt 2 hodet fra biltema, enn så lenge. Co-tech maskina anbefales absolutt ikke, så den er kun med i tilfelle noe av det andre skulle streike.

DSC00327.jpg

DSC00328.jpg

DSC00329.jpg

Våtslip:

DSC00330.jpg

Microfiber og applicatorpads interiør:

DSC00331.jpg

Microfiber og applicators eksteriør:

DSC00332.jpg

DSC00333.jpg

Polering/lakkrens: Menzerna powergloss, Super intensive polish, Power finish, Super finish aka Nano polish PO106ff og PO85RD. Scholl A15, S0,S3Gold,S17,S30 og S40+ CF02 wipedown.

DSC00334.jpg

DSC00335.jpg

DSC00336.jpg

Håndprodukter, her det hele startet :P

DSC00337.jpg

Div. pads. Megs So1o grov og mild ullpad, Sonus gul,hvit og blå. Uber Gul, orange, grønn, blå og sort. Små uber orange, grønn og blå. Scholl orange og blå+ gul spiderpad. Liten scholl ull.

DSC00338.jpg

Div. Swissvax:

DSC00340.jpg

DSC00342.jpg

DSC00343.jpg

DSC00344.jpg

DSC00345.jpg

DSC00346.jpg

DSC00347.jpg

DSC00348.jpg

DSC00349.jpg

DSC00350.jpg

I tillegg så er det i skrivende stund en pakke med litt snacks på vei fra Scandicshine, samt at det ventes litt godsaker fra over dammen som antagelig dukker opp om en ukes tid :D Ny oppdatering følger da..

Endret av urs4r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode produkter :) Er lurt å vise samlinga av og til.Får sortert det litt da :) Skjer fort at alt ligger blanda.

Får sortert litt, men bare så synd at alt må pakkes ned igjen med en gang :P har liksom ikke plass til å la alt stå åpent i vintersesongen så jeg føler at det er oversiktlig nok.. dessverre..

Ja, det må man si.. :blink: Utrolig flott samling, mye glede framover her ;)

Takk for det :) Du får nok æren av å fylle på med mer her etterhvert ;)

edit: skriveleif

Endret av urs4r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende samling ja... thumbup.gif

Meget flott samling der ja! :blink:

flott samling ja. her har du det meste :)

Takker folkens :) Men mye vil ha mer.. Selv om en har det en trenger, så vil det alltid bli supplert med mer :P skummel hobby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt å velge mellom ja :)

Det eneste jeg ser du har som jeg synes funker svært dårlig er Ullmitt'en til Meguiars....

Eller den funker sikker bra, men makan til linting har jeg ikke vært borti før...

Olejan her på forumet har en slik ullpad fra Meguiars og det spruter rett og slett trådrester fra denne hele tiden.

Ifg. han så fikk han beskjed fra Meguiars at han burde holde hånden på ullpad'en og kjøre den noen runder for å bli kvitt de løse hårene, men den linter like ille hele tiden så det ut til.

Men ellers så ser det ut til at du skulle ha det aller meste :)

Velkommen i klubben B)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De linter veldig mye til å begynne med, men etter å ha brukt vanlig børste på de noen ganger underveis så linter de omtrent ikke i det hele tatt lengre.. Så ut som halve paden satt igjen i børsta men :P de 2 første bilene jeg tok med disse var helt fulle i hår fra paden etter å ha kjørt litt.. Nye so1o pads og powergloss var helt forferdelig.. Men nå funker de gull og cutter kjempebra :) venter bare på større bakplate med skum mellom, så kanskje de blir litt bedre å kjøre også..

Og takk forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :D

Er det detailingsticks fra Scandicshine du har der? Fant ut i dag at jeg trenger noe annet enn vanlige q-tips, da de er for tykke til å komme til på trange steder. Er disse flate i stedetfor runde, slik de vanlige er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du lighterbensinen til? =)

Den brukes til å rengjøre skinn før behandling, så en er sikker på å få det helt rent :) Ikkeno must før vanlig rens, men er endel brukt før farging av skinn bl.a..

Nice :D

Er det detailingsticks fra Scandicshine du har der? Fant ut i dag at jeg trenger noe annet enn vanlige q-tips, da de er for tykke til å komme til på trange steder. Er disse flate i stedetfor runde, slik de vanlige er?

Disse er de fra Scandicshine ja :) De er spisse i ene enden og flate i andre. Ellers er de helt som q-tips, men er ganske mye greiere å komme til med :)

Endret av urs4r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flott samling dette her ja.. 

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Øyvind G

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...