Gå til innhold

Christopher's store poleringstråd!


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hei!

Som noen har fått med seg har jeg nå gått til innkjøp av roterende og litt småting fra SS! Dette for å prøve meg på roterende maskin, slik at bilen kan bli strøken :)

Fremgang:

8.juli - Forskjerm hentet, poleringmaskin kjøpt, produkter bestillt

10.juli - Produkter hentet, testpolering utført på forskjerm (s.3)

8.juli:

I dag har jeg vært innom mekonomen og kjøpt meg en roterende av typen Dura-pro. Var på tilbud og ble omtalt som langt bedre enn m-tools ol. Bestilling ble lagt inn på SS i går, den inneholdt følgende:

1 stk. Menzerna PO 106FF 375,-

1 stk. Menzerna Super Intensive Polish PO 83 375,-

1 stk. 4 ¾” Flexible Backing Plate 200,-

1 stk. SONUS SFX-1 Swirl and Scratch Remover Pad (Yellow) 115,-

1 stk. SONUS SFX-2 Paint Polishing Pad (White) 115,-

Det hele skal brukes på en BMW 520i 99-mod, som etter ryktene har rimelig hard klarlakk. Dette blir spennende!

Etter å ha lest side opp og side ned om polering med roterende, konkluderte jeg med at jeg måtte ha et testpanel. Dette ble hentet hos den lokale lakkereren som er en bekjent. Var dessverre ikke det helt store utvalget, så jeg fikk ta det som var brukbart.

Så, nok prat! På tide med noen bilder av bilen min (mest swirls + noen småskrammer) og noen bilder av den mørbankede forskjermen:

Testpanelet:

Swirls?

post-145-1215530482_thumb.jpg

Neei! Har vil aldri sett :huh:

post-145-1215530496_thumb.jpg

Litt bulker og skrammer, håper det går bra! (?)

post-145-1215530507_thumb.jpg

post-145-1215530586_thumb.jpg

Så over til min egen bil:

Preget av små swirls, men ikke så alt for ille for en 99-mod!

post-145-1215530534_thumb.jpg

post-145-1215530553_thumb.jpg

En bitteliten ripe på taket, håper den er mulig å fjerne!

post-145-1215530564_thumb.jpg

Litt skitten, men mye riper rett under emblemet på bakluka.

post-145-1215530573_thumb.jpg

En langsgående rakker, er ikke så alt for ille, tror jeg!

post-145-1215530595_thumb.jpg

En liten skramme til!

post-145-1215530601_thumb.jpg

Tanken med denne tråden er at jeg jobber meg sakte men sikkert fremover, gjerne med innspill og tips! Fremgangen blir lagt ut løpene i tråden, med "varsel" om oppdatering i denne posten :)

(hvis den ligger i feil kategori, flytt den gjerne! Var ikke helt sikker på denne)

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Chris-520e39

    59

  • bjorke

    9

  • virtual

    9

  • fredrik

    8

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Dette virker meget spennende! :)

At det er litt bulker på testpanelet, gjør absolutt ingen ting.

Bare legg litt tape over dem, hvis dem stikker skikkelig opp, så slipper du å ødelegge padden din.

Denne skal jeg følge med på! :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Det er sant! Gleder meg rått til pakken fra Ketil!

Bulkene er ikke så ekstreme, er ingen veldig skarpe kanter! Fulgte med en pad, så kommer til å bruke den først, bare for å få feelingen. For om den går føyka så gjør ikke det så mye, for den skal aldri borti min bil!

Hyggelig at du følger med, har fått masse hjelp fra deg hittil, så regner med like rask support om det er krise :P

Forøvrig skal all polering gjøres etter claying av en ellers ganske bra lakk, så tror jeg får et fint utgangspunkt. Skal få tatt litt flere bilder av bilen, men er så skitten nå, så blir vask etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay, litt råere maskin enn meg da, ellers stiller vi rimelig likt! :)

EDIT: Pakken blir sendt fra nord i morgen, så regner med å få godsakene på fredag eller lørdag! Var dessverre tomt for 106FF, men det ble løst på en elegant og fin måte. SS = Knall service, alltid!

Mer bilder kommer! Hvis være tillater det i morgen formiddag, blir det vask av bilen!

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Hehe... da blir dette en stor tråd hvor vi kan komme med tips og triks, og selvfølgelig bilder! Jeg vil se bilen din snart, Zevs! Hvordan går det med speilene og bakrutesenken? Endrer topicen litt jeg, så kan vi alle legge inn fremgang og bilder i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilene ble pene, men har ikke tørt å polere dem enda. Lakken virker ganske myk. Bakrutesenken har jeg ikke fått montert enda pga. regn og jobb. Skal se hva jeg kan fikse i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Okay! Er veldig spent på speilene dine, men tror det er lurt å vente med polish! Ble ikke lakken bakt før du fikk den tilbake? Gjør du noe i morgen er du pent nødt til å ta bilder av det, ellers...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay! Er veldig spent på speilene dine, men tror det er lurt å vente med polish! Ble ikke lakken bakt før du fikk den tilbake? Gjør du noe i morgen er du pent nødt til å ta bilder av det, ellers...!

Lakkerte dem selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Hyggelig at folk syns dette er intressant, det syns hvertfall jeg! :D Jeg gav 500,- for den på mekonomen, til nå virker det som et godt kjøp. Har snakket med andre som har hatt litt billigmaskiner og samtlige sier at den er god for å ligge i den prisklassen. Kjøpt på mekonomen på lierstranda ;)

Manglet forøvrig en skrue når jeg fikk den, så dro tilbake for å bytte. Var et salig sirkus, men fikk en uoriginal replacement som passet med litt godvilje. Uansett, stod 1 igjen der kl 16 i dag, men de har vel flere på lager :)

EDIT:

Et lite spørsmål ang wipedown. Har skjønt det slik at man er nødt til å få fjernet alle rester av polish før man legger på sealant --> Voks. Kan quick detailer brukes til dette? Og blir det da eventuelt: Polering --> QD --> Vask --> Tørk --> Voks?

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tråd ^_^ . Er selv nybegynner når det gjelder maskin,(brukt litt Flex DA, men aldri roterende) så her skal jeg suge til meg erfaringer og kunnskap!

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på her jeg også. Sitter og sigler etter en hitachi sp18, så kommer det gode innspill så kjøper jeg nok :)

Men fikk faktisk en litt aha opplevelse i dag når jeg brukte Flex 3401 og sip , gul sonus. For en nydelig kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Tror mange får seg en aha-opplevelse med SIP og Gul sonus, hvertfall det jeg har inntrykk av! Har dog ikke brukt det selv, som dere sikkert skjønner! Pakken ble levert til postkontoret litt over kl.18 i dag, så da krysser jeg fingrene for at jeg får det på lørdagen :ph34r: Gleder meg virkelig til å gi den forskjermen en skikkelig omgang :P

EDIT:

Pakke kommer KANSKJE i kveld (men skal på drittmøte med jobben :( ), har heldigvis fri i morgen, så hvis været tillater det så blir det litt testing! Pakken kommer garantert i morgen, så blir nok shine uansett!

------------------------------------------------------------------------------------------

10.07.08 13.21 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3007 DRAMMEN

09.07.08 18.51 INNLEVERT POSTTERMINAL 7007 TRONDHEIM

09.07.08 12.37 INNLEVERT POSTKONTOR 7600 LEVANGER

------------------------------------------------------------------------------------------

Har dessverre ingen garasje og stå i, så hva er optimale forhold for polering?

Slenger denne inn på nytt:

Et lite spørsmål ang wipedown. Har skjønt det slik at man er nødt til å få fjernet alle rester av polish før man legger på sealant --> Voks. Kan quick detailer brukes til dette? Og blir det da eventuelt: Polering --> QD --> Vask --> Tørk --> Voks?

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...