hmsilset

Første forsøk på våtsliping.

Kjeda meg, så tok meg 10 min med våtsliping :)

Kommer 2 kortere filmer senere.. Legger ut kun for å få høre ha jeg gjør feil ;) Fikk dempa ripa selv om det måtte flere omganger til, men ble ett slags stygt kjørspor også.Dumtjeg filma sånn at det er vanskelig å se ripa når jeg holder på.Men hadde ingen til å holde kamera.

Spill av på 480p

Her får jeg problem med å få sandpapiret til å sitte på stiften..

Var hard å buffe av voksen eter 3-4 min..

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ingen konge på våtslip selv, men jeg bruker mye mer smøring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller ingen expert, men det jeg har opplevd er at når jeg bruker for mye smøring (ONR 1:60 blanding) så slipper 3M papiret fra rondellen og blir slik som du plaget med hmsilset... :huh:

Har tenkt litt på å prøve med 3M Kontrollspray som lube neste gang istedet. (husker det ble brukt på den 3M demo-kvelden ifjor)

Metabo ull har jeg god erfaring med å bruke for å polere opp igjen (på myk Opel-lakk og semihard Mercedes-lakk), avslutte med UFSE på blå pute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ingen konge på våtslip selv, men jeg bruker mye mer smøring.

Ok, men løsner ikke papiret enda lettere med mye vann? Var brynjar tror jeg som ga meg tips om å bruke lite pga dette problemet med at papiret løsner.

Heller ingen expert, men det jeg har opplevd er at når jeg bruker for mye smøring (ONR 1:60 blanding) så slipper 3M papiret fra rondellen og blir slik som du plaget med hmsilset... :huh:

Har tenkt litt på å prøve med 3M Kontrollspray som lube neste gang istedet. (husker det ble brukt på den 3M demo-kvelden ifjor)

Metabo ull har jeg god erfaring med å bruke for å polere opp igjen (på myk Opel-lakk og semihard Mercedes-lakk), avslutte med UFSE på blå pute.

Da skal jeg prøve kontrollspray og ull i morgen tror jeg :) Er kanskje en ide å rengjøre og tørke stiften med noe mellom hvert papirbytte også så det sitter bedre.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytter med en gang det løsner. Pleier å holde en god stund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare tørka av puten med hånden/buksa slik at den er helt tørr, så sitter i alle fall nytt 3M papiret fast igjen. (når papiret blir for vått, så dør liksom limet og det kommer seg aldri igjen. Kanskje det er ONR som dreper limet.....)

Har litt troa på kontrollsprayen B)

Har brukt metabo ull som nevnt, sammen med Gul 3M.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å gjøre helt ren stiften før jeg setter på ny.Likte ikke at papiret løsna etter en liten stund.. Endra første post i denne tråden nå.Første flmen var unødvendig lang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nattbordet du holder på å polere? :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nattbordet du holder på å polere? :lol:

Hehe, nei er ett arkivskap :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nei er ett arkivskap :)

Aha :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive