Gå til innhold

Vanskelig å få bilen ren etter SV Shield


Kleiv

Recommended Posts

La SV Shield som lsp på en nesten ny Avensis forrige helg. Bilen var nesten strøken da den kom og fikk en runde Scholl S30 og S40 på orange pad etterfulgt av Shield.

Eieren tok seg en sverigetur påfølgende helg, etter turen skulle han spyle av bilen siden jeg mente møkka skulle sitte løsere enn noen gang. Det endte med full avfetting og håndvask for å få den ren igjen!?!? Er dette normalt for denne voksen? Skal sies at det var et solid lad saltlake på lakken etter denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Gikk du over bilen med QUick Finish eller anne QD etter at den var ferdig? Det kan være voksrester som ligger igjen på lakken og gjør det vanskelig for møkka å slippe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du over bilen med QUick Finish eller anne QD etter at den var ferdig? Det kan være voksrester som ligger igjen på lakken og gjør det vanskelig for møkka å slippe..

Nix, har ikke for vane å gå over med flere produkter etter LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg kan bekrefte at en runde med SV QF, eller annen QD hjelper. Bruker SV Shield selv, og har ikke dette problemet etter at jeg har gått over med Quick Finish etter voksing.

Endret av LarsØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes ett eneste LSP produkt som vil slippe all møkk ved avspyling etter å ha kjørt milevis i saltlake....

Men du kan trøste deg med at det som ligger som LSP er bortimot noe av det nærmeste du kommer...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kanskje svaret ditt der :)

:D aha, lærer så lenge man lever. Har jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt, har vel trodd at en QD ville forringe LSP før den hadde herdet over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig å tenke på, er er at det i hovedsak finnes to typer QD også.

Du har sprayvoks/sprayforsegling og vanlig "ren" QD. En sprayvoks som oftest er noe tjukkere i konsistensen legger som oftest et helt annen vokslag enn en "ren" QD. F.eks de to typene fra Swissvax: Nano Express og Quck Finish. Nano Express er egentlig en voks på flaske, men QF er en hurtigglansfornyer. NE er ganske tjukk i konstistensen, og legger igjen et vokslag som holder opp mot en mnd på lakken, mens QF er veldig tynn og brukes for å fjerne voks eller booste glans uten å legge igjen noe særlig på lakken. Legger du Nano Express på lakken like etter du har vokset, så er vil den "rense" vekk noe av voksen mens den legger seg selv oppå. Det vil ikke QF gjøre, den renser kun overflaten mildt for å fjerne evt. svetting og voksrester samtidig som den gir en fin glans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Bernhard og Bo - betyr det at dere mener at det skal være fullt mulig å rulle en bil i gjennom mange mil i saltlake og bare spyle av den etterpå hvis man bruker quickdetailer til å ta bort stickyness av nylagt Shield ?

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Bernhard og Bo - betyr det at dere mener at det skal være fullt mulig å rulle en bil i gjennom mange mil i saltlake og bare spyle av den etterpå hvis man bruker quickdetailer til å ta bort stickyness av nylagt Shield ?

ståle :)

Min erfaring er ihvertfall slik. Selvfølgelig er det noe som vil feste seg, det kommer an på hvor mye man har kjørt, hva slags føre etc etc. Men vesentlig lettere å holde ren vil den være :)

edit:leif

Endret av bjorke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg la Shield på min første bil idag. For det første så var det en helt nydelig voks å legge. Hadde ikke så veldig god tid idag så etter ca 20 min herding ble det gått over med quick finish og som Bjorke sier så ble det enda litt mer glans etter den. Blir spennende og se hvordan denne er å vaske neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...