Gå til innhold

Voks til sort silkematt lakk?


Danny

Recommended Posts

Hei!

Noen som har tips til beskyttelse på felger med silkematt sort lakk?

Har brukt autoglyms wheel seal (spray) til nå...

Så swissvax hadde en voks til matte lakker... B)

Hvordan er det å bruke vanlig voks på disse slike felger? For eks Megs #16.. Har ikke testa selv..

post-1203-0-96734700-1289001772_thumb.jp

Ser frem til gode innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Usikker på hvordan SV Opaque holder på felger, så det må nesten noen andre svare på. Men hva med SV Autobahn da f.eks? Jeg har brukt vanlige vokser på mattsvarte rails bl.a. tidligere, og resultatet blir jo fortsatt mattsvart allikevel. SV Autobahn er jo en felgvoks med teflon, så vil tro at denne vil se grei ut, og i tillegg ha endel bedre holdbarhet enn Opaque :)

Er jo også endel andre felgvokser å velge mellom der ute, og vil også tro at disse også vil gi mer eller mindre samme utseende, og en bedre holdbarhet enn en voks som ikke er laget for felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har silkematte sorte felger på bilen min, og de bruker jeg Swissvax Autobahn på, fungerer supert det.. alternativt er en vanlig sealer for lakk, men test (legg på, la det tøkre og så fjern) et sted på felgen først for å se hvordan det blir.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med matt mall er at hvis man gnir for hardt på det, så glatter man ut teksturen og lakken blir blankere.

Derfor er vel egenskapen til Opaque at den er veldig lett å påføre/tørke av, hvis jeg har forstått rett.

Fordelen med (de fleste) masse felger er at de er pulverlakkert og ikke spraylakkert med vanlig lakk som biler.

Derfor bør det ikke være noe problem å bruke de samme produktene man bruker på vanlig felger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt svar er jo selvfølgelig Rejex , den er en helt ren sealer. Den gjør det lettere å vaske bort br støv og skitt. men resultatet blir kun så bra som underlaget er , fjerner ikke oksydering eller skitt, så det må være fritt for urenheter, å kombinere med QD el voks annbefales ikke da det korter ned levetiden på sealeren. :)

OPTI COAT PRO Autorisert , Gtechnic Crystal Serum Autorisert, IGreenlover Autorisert, AmeriCoat Installer.

http://opticoat.no  post@opticoat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Testet Rejex i dag på den ene felgen min, og på fronten som er silkematt var det bra, men på baksiden som er mer "vanlig" matt, ble den noe ujavn å fjerne igjen, ble litt borte i lakken der, men den ble ikke hvtt og stygg bare så det er sagt..

Så på Silkematt, ok, på matt, likte ikke

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Niks, så blir vel at på silkematt er den ok, men ikke på "vindusviskerarm" matt :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...