Gå til innhold

Flere nybegynnere som har lagt merke til dette?


pasi

Recommended Posts

Har vært med på denne greia nå en liten stund. Har kjøpt div. prep. for mye penger. Har lest alle guider og brukt masse timer. Har fått det blankeste og flotteste resultatet noensinne. Har troen og opplevelsen av at bilen min er beskyttet. :)

MEN

Har også den bilen som blir raskest skitten av alle mine venner som polerer en gang i året med Autoglym, eller har ditech behandlet bilen.

Tenker det er topp å være konge i poleringshallen, men trist å oppleve at hele nærområdet klamrer seg til de nedre paneler etter 10 minutters kjøring.

Noen fler enn meg som har ressonert over dette?

Produkter i bruk:

MG 1.2.3 + gold class carnauba

MG "16

Duragloss 101

Jetseal

Prickbort

CG qd

CG qd pro m/ carnauba

Et lass av div MF

P21pro

SV Autobahn

MM

Her er det kanskje noe som ikke stemmer, eller jeg gjør galt. Blir heller ikke kvitt endel holos som kommer skikkelig frem i den lave høst sola.

Likevel jeg gir ikke opp da 10 minuts in the sunshine after the group shine counts a lot. :-)

Forslag noen? og til pro gutta gi meg gjerne et tilbud :-) (bor i Asker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roterende/DA til fjerning av holos. Og en bedre voks for glattere og bedre beskytta paneler, eventuelt gå over med clay på de nedre paneler om overflaten er veldig forurenset og møkka har lett for å feste seg..

Endret av Martin.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut MG#16 med en annen LSP. flere som har problemer med at denne tiltrekker seg møkk den første perioden. Har selv ikke så dårlig erfaring med den på dette, men biler, lakk og møkk oppfører seg sikkert forskjellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert mye diskutert at megs # 16 tiltrekker seg / holder bra på møkk til å begynne med. Dette avtar etter noen vask.

Så er det også viktig som Martin sier å bruke clay for å få ren og glatt overflate.

Ang. holos så kan det være at de kommer fra tidligere lakkbehandling (klargjøring etc.) som har blitt skult av produkter med mye "fillere" i. Kan vel også være at det har vert dritt igjen på bilen (dersom du ikke har brukt clay) når du har polert den. Mulig at du da har tatt med deg driten rundt med påføringspadden og lagt holoslignende merker.

Til fjerning av holos er DA maskin som nevnt bra til å fjerne holos, da med en finpolish som f.eks Scholl S30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok bilen er clayet til det perfekte, men som jeg forstår må jeg gå på med scholl 30 for å fjerne holos. Holos er imidlertid ikke problemet, men all dritten som fester seg. Jeg tenker at teflon i autoglym er det som gjør forskjellen. Den varer bare så kort. Uansett er det kanskje bedre å polere oftere med billig polish- kontra timesvis med detailing med produkter som varer lenge men trekker til seg dritt. Hva mener folket?

Fakta pr. øye er bil med kun polish (teflon) med gjentagende behandling er bedre.

Enn timer med step 1, 2 , 3 , eller rens, korrigering, polish. sealer, wax osv. osv.

Ok inlegg vedrørende beskyttelse mot rust er uvesentlige, da bilen er 2010 modell og er solgt lenge før tidens tann tar tak.

MVH

Pål

Endret av pasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det jeg spør om er:

vil problemet med at alt henger på bilen avta hvis:

jeg bytter ut LSP med en dyrere wax eks. SV ???

jeg bytter ut sealer?

Jeg polerer oftere?

Eller jeg leverer bort bilen til pro detailer?

Eller noen tør å si at alle produktene jeg har invistert i er bortkastet- Autoglym serien gjør nytta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Holos har nopk vært der, bare at du nå er mer obs på hva de er, samt at nesa di sikkert er noen meter nærmere lakken når du ser på den ;)

MG16 trekker til seg en del møkk, etter at bilen er vasket noen ganger (2-3) så hjelper det på. Det er i allefall ingenting å si på holdbarheten på MG16... så bilen din holder seg nok blankere over vinteren en bilene til kompisene.

Kan være ok med en Quick Detailer etter vasken også, der er bla Autoglym sin Aquawax en god sak, den bruker du på våt bil (etter at den er vasket) og så tørker du vannet og aquawax av bilen samtidig når du tørker...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en boks Shield :)

Ok så du mener at om jeg kjøper og påfører SV shield så fester ikke dr... seg på bilen? det virker bra!!!! Er det ok med DG 101 før dette? Hva med MG #16 over?

Har også Jetseal mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke noe over Shield, den klarer seg alene..

Duragloss 101 som rens før Shield fungerer nok bra det, den er en AIO, så den kan påvirke heften til shield noe.. uten at jeg har testet akkurat det her...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så du mener at om jeg kjøper og påfører SV shield så fester ikke dr... seg på bilen? det virker bra!!!! Er det ok med DG 101 før dette? Hva med MG #16 over?

Har også Jetseal mm.

Dritt fester seg alltid på bilen. Den som fant opp noe som endret det hadde blitt rik. Men shield gjør en veldig god jobb med å gjøre lakken mer avvissende ovenfor møkk i forhold til de fleste andre vokser :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes også #16 kan trekke til seg mye dritt! ser bilen holder seg renere lengre med collinite 915 og andre vokser, selv om de kanskje ikke holder like lenge.

Noen rå vinter LSP er bla:

SV Shield

Collinite 915 eller 845

Meguiars #21

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier bilen din blir fortere skitten enn dine naboer/ venners biler.

Dette medfører ikke riktighet.

Det er bare det at du nå SER all møkka mer/fortere. Kravet ditt er høyere enn før ;)

Dette er DCN-forbannelsen tipper jeg. Du er dømt til et liv der du ser alt som ikke er strøkent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier bilen din blir fortere skitten enn dine naboer/ venners biler.

Dette medfører ikke riktighet.

Det er bare det at du nå SER all møkka mer/fortere. Kravet ditt er høyere enn før ;)

Dette er DCN-forbannelsen tipper jeg. Du er dømt til et liv der du ser alt som ikke er strøkent ;)

X2

Holdt på å si det selv ;)

Ser at bruksbilen jeg la shield på i forrige uke tiltrekker seg endel støv, men det har blitt kun 1 vask siden, så får prøve med en ny vask etterfulgt av qd i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier bilen din blir fortere skitten enn dine naboer/ venners biler.

Dette medfører ikke riktighet.

Det er bare det at du nå SER all møkka mer/fortere. Kravet ditt er høyere enn før ;)

Dette er DCN-forbannelsen tipper jeg. Du er dømt til et liv der du ser alt som ikke er strøkent ;)

He he ja du er kanskje inne på noe der :-)

Da blir det SV shield etter DG 101.

Endret av pasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Dersom det er nå den siste måneden "problemet" har oppstått, må det også tas hensyn til at folk har begynt å kjøre med piggdekk og veiene er mye skitnere nå :mellow:

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier bilen din blir fortere skitten enn dine naboer/ venners biler.

Dette medfører ikke riktighet.

Det er bare det at du nå SER all møkka mer/fortere. Kravet ditt er høyere enn før ;)

Dette er DCN-forbannelsen tipper jeg. Du er dømt til et liv der du ser alt som ikke er strøkent ;)

Som om jeg skulle sagt det selv.

Og uansett hva du gjør er bilen aldri blank nok, man pøsnker bestandig hva man kan gjøre for å få den enda bedre. :)

Men så ser jeg også andre biler med vaskeriper og dårlig vedlikehold lakk langs etter veien og blir litt glad allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Røsker i denne tråden igjen - observerte nettopp det samme på avanten. Har endelig fått på den litt beskyttelse etter lakkeringsjobben, ytterst ligger nå AG EGP. Vasket bilen forrige uke, den har bare stått i gata (Majorstua). Min er den desidert mest skitne bilen... ...til å bli sprø av...

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg har begynt å få noen vaskeriper og ett par stensprut har også dukket opp i løpet av vinteren, men fortsatt har jeg nok den blankeste bilen i gata (etter vask) men jeg føler at det er på høy tid med en skikkelig jobb med lakken snart. vannet ligger dødt på lakken (bortsett fra på noen paneler) og den ser i grunn rett og slett litt matt ut i mine øyne.

Men når jeg sammenligner den med bilen til naboene, så blir den blank og fin igjen :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen blir "møkkete" synes også mye raskere på en bil som er strøken i lakken enn på en som har et gråslør uansett. Man kan se at den perfekte glansen som man har rett etter vask begynner å "mutes" lenge før man faktisk kan se noe skitt på bilen. Derfor blir det til at jeg i store deler av året vasker bilen hver eneste dag, noen dager flere ganger i døgnet for å få tilbake maks glans igjen. Det kan fort bli en besettelse hvis man ikke et forsiktig..

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...