Gå til innhold

Duragloss


Bernhard

Recommended Posts

Stein86

Dersom jeg har forstått det riktig så er herdetiden mellom 101 og 111 ikke så veldig kritisk.

Gi deg en liten time så blir det bra det. Dersom du har 601 så kan den med stort hell brukes før første laget med 111.

Brukte 101, 105, 601 og 111 på golfen til mamma og den beader som bare det etter nesten 2 måneder. Ingen tegn til at den har blitt noe redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • truhaa

    12

  • bjorke

    12

  • Scandicshine.no

    5

  • DunnDunn

    5

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Ofte når du legger DG 111 over 101 så trenger ikke 101 å herde da den mikser med 111 uten at det er noe problem, bare passe på at 111 herder skikkelig mellom lagene av den :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget bra ut.

Sparer jo en hel dag på å slippe herdetid på 101 :D

Lar 101 herde en time eller to, som Stein86 sier, før jeg legger på 111.

Endret av sw77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som har tips til rekkefølge på disse produktene: DG 101, DG 105, DG 111 og PoorBoys Black Hole.

Er mest usikker på 105 og hvor mye rens den inneholder. Er det så lite at jeg kan bruke den etter Black Hole, eller er det så mye at den kan erstatte 101? Tenkt rekkefølge blir da: 101, Black Hole, 105.

Eller denne: 105, Black Hole, 111/ JetSeal.

Hvis noen har tips/ meninger, så kom med dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til rekkefølge på disse produktene: DG 101, DG 105, DG 111 og PoorBoys Black Hole.

Er mest usikker på 105 og hvor mye rens den inneholder. Er det så lite at jeg kan bruke den etter Black Hole, eller er det så mye at den kan erstatte 101? Tenkt rekkefølge blir da: 101, Black Hole, 105.

Eller denne: 105, Black Hole, 111/ JetSeal.

Hvis noen har tips/ meninger, så kom med dem:)

Dropp Black Hole og Jetseal, og topp 111 med en voks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Black hole har rens i seg så det blir da:

black hole + DG 111 + voks, om du vil rense lakken enda mer så er det en runde meg DG 101 først, den har nok noe mer rens en Black Hole vil jeg tro (usikker)

Men vil tro at 101 + 105 + 111 er vel så blankt... topp med voks som trogha sier så er det bra :)

Jetseal inn i bildet her blir mye smør på flesk, men den skal da på etter at DG 111 har herda i 24 timer.... hender at smør på flesk smaker det også ;) men noe voldsom effekt har det ikke vil jeg tro... Det "kan" bli mye også og det trenger ikke nødvendigvis at det blir bedre og bedre, en sealer er jo normal helt klar, men med mange nok lag så kan det også bli for mye og flaten blir mer slørete...

så jeg hadde kjørt, black hole + DG 111 + voks.... Black hole skal være bra den, samt at den fyller en del riper også om det er et tema.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene:)

Skrev det kanskje litt uklart angående sealerne, men mente å bruke DG 111 eller Jetseal, ikke begge to.

Tenkte å bruke Black Hole siden den har fyller i seg, hvor mye effekt den har vet jeg ikke, men det vil vel vise seg...

Blir å toppe det hele til slutt med enten DG AW eller Pete's 53.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som vet åssen pads som funker godt sammen med duragloss ?

Skal bestille en god del fra CYC og tenkte å bestille das-6 maskinen med enten sonus, menzerna eller megs kittet..

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Megs gul kan brukes sammen med 101 og resten av DG serien bruker du finishing (sort)..... (ink 101 om du vil)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at gul funker like bra med 501 også da?

hva er forskjellen på om du bruker svart eller gul på 101/501, da er vel det beste å kun bestille maskinen pluss bakplata, gul og svart pad i stede for dem pakkene di selger på CYC

Endret av A.Hornnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja, bruker stort sett bløt pad her mht lakkrenser uten mye korrigeringsevner, så skal du bestille så kan du gjerne ta 1 gul og 2 sorte...

101 er til bil, 501 er til båt, ryktene sier at 501 renser mer og beskytter litt bedre en 101, hvor mye tror jeg er marginalt,. men er den bedre så er den bedre, bruker begge to jeg....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...