Trondbrandsen

Nanolex Reactivating Shampoo

34 innlegg i emnet

Meldte meg som tester i denne tråden http://www.detailersclub.no/forum/topic/7595-nanolex-reactivating-shampoo/

Mottok denne igår, og det passet fint siden jeg uansett skulle vaske bilen før visning for garantirep hos Audi idag :) Har dessverre ikke bilder, da det var veldig kaldt og derfor litt tidspress.

Vasket for første gang på U-Wash på Østre Aker vei(selvvask med varmt vann, og litt dårlig skum) i DCN style, med 18l bøtte med grit-guard, Washpudel, CG Miracle Dryer, MF til felger, interiør og en Vikan børste til mattene innvendig. Spylte først, la så skum, spylte igjen og gikk så på med puddelen. Fungerte forresten fortreffelig med Gamma Seal lokk, og selvvaskeanlegg. Kunne stått der hele kvelden, var knapt noen andre der å vasket.

Fyllte altså bøtta med varmt vann og prøveflasken med Nanolex Reactivating Shampoo hjemme, og det første jeg ble møtt av var en FANTASTISK lukt av Pære og eller Champagnebrus :wub::thumbs: Luktet virkelig sterkt, på en positiv måte!

Har testet endel gode og mindre gode shampoer fra før, men denne rykket rett inn blandt de bedre. God glid, bra skumming og utrolig god duft og aroma (i min nese altså) :thumbup:

Jeg burde selvsagt testet grundigere, men hadde uansett bare denne ene testflasken. Bilen er skikkelig korrigert, og lagt Swissvax Shield som LSP for ca 1 mnd siden. Altså ikke så veldig lett å si om den hevet sheeting og beading, men sluttresultatet var likevel meget overbevisende synes jeg. Taket var så og si helt tørt bare sekunder etter spyling!

Eneste ankepunktet kan vel være prisen, og da mest med tanke på forpakning. Ble antydet ca 200; for en flaske som vil rekke til ca 6 vask med 18l bøtte. Men på den annen side koster det jo også litt med en rimelig såpe+booster/detailer av noe slag i tillegg. Jobben blir jo også halvert. Alt dette forutsetter selvsagt at mitt inntrykk stemmer, og at LSP`en får en boost i virkeligheten.

Så dere andre som har fått denne, har dere samme opplevelse??

Endret av Trondbrandsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden med film i helga :D Full pakke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått en søt liten flaske i posten :D

Husfruen skjønner ikke dette med å lukte på produktene, hun syntes det luktet negl-lakkfjerner... Og hun må faktisk lukte på shampoo og andre såper før hun kan kjøpe dem?!? :blink:

Tenkte å vaske bilen på jobben i helga, og i tillegg få lagt på litt beskyttelse. Har ikke trykkvasker der, så det blir ingen foam, men derimot har jeg brannslange og plass innendørs til tørk og gnukk :D

Spent på å se om det er noe tørkehjelp for 8mnd gammel bil. Skal prøve å huske kamera.

Endret av Larsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått en søt liten flaske i posten :D

Husfruen skjønner ikke dette med å lukte på produktene, hun syntes det luktet negl-lakkfjerner... Og hun må faktisk lukte på shampoo og andre såper før hun kan kjøpe dem?!? :blink:

Tenkte å vaske bilen på jobben i helga, og i tillegg få lagt på litt beskyttelse. Har ikke trykkvasker der, så det blir ingen foam, men derimot har jeg brannslange og plass innendørs til tørk og gnukk :D

Spent på å se om det er noe tørkehjelp for 8mnd gammel bil. Skal prøve å huske kamera.

Lukten jeg beskrev var under og etter utblanding i bøtta, rett fra flaska luktet det litt i overkant :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper på å få testet min snart..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten test fra i morges.Dårlig musikk og klipping, men får fanga litt av egenskapene på film

Før vask.

Etter vask.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du både klipper og spiller bra - synger greit gjør du også... ;)

Liker det jeg ser.

Takker for feedback så langt!

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du både klipper og spiller bra - synger greit gjør du også... ;)

Liker det jeg ser.

Takker for feedback så langt!

Håvard

Er ihvertfall ett veldig interressant produkt.Jeg føler det booster voksen veldig. Satser på at Bernhard og andre med mere erfaring som har fått vareprøve kan gi sin mening om en stund her også.Jeg glemte å legge ut filmen før vask med shampooen..Skal prøve å få lasta opp i morgen kveld ;)

Trondbrandsen: Blir vel en god del billigere enn 200kr siden du er vip?

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat avsluttet vask med dette produktet og jeg tror det har noe for seg!

LSP er nok en forutsetning for effekten, panseret og forskjermene har et 4mnd gammelt lag med JetSeal og vannet sheetet bedre der enn på andre paneler.

Har forsøkt å ta noen bilder, legger ut senere. Skal snart begynne på kosen, sealer og voks på menyen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen bilder fra før vask, men bilen min var uansett så møkkete at jeg ikke ville lagt det ut her :P

Reactivating Shampoo ble blandet ut i 18 liter bøtte iht. instruks fra Håvard. Lukten rett fra flasken er litt stram, men dog frisk. I vaskebøtten lukter det utrolig godt :thumbup:

Til tross for avfetting og spyling med såpe og varmt vann fra selvvasken på Statoil, var det et fint lag med møkk på bilen min. Reactivating Shampoo sammen med washpudel gjorde helt rent med bra glid og god lukt. Jeg la Concorso i august, og sheetingen våknet veldig til live igjen! Om det bare var fordi bilen virkelig trengte en vask, eller om Reactivating Shampoo ga den enda mer liv vet jeg ikke, men mannen i båsen ved siden av lurte på hva det var jeg vasket med :D Nesten unødvendig å si at tørking av bilen var en lek :thumbup:

I dag før jeg dro på Oslo Motor Show var jeg og så på bilen som har stått ute i regnvær i natt, og her er resultatet..

post-691-0-34757200-1288452081_thumb.jpg

post-691-0-83543600-1288452089_thumb.jpg

post-691-0-68880500-1288452097_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser absolutt ut som såpa fungerer! Har ikke fått testet selv enda, men vi får se om jeg rekker i morgen eller om det må vente til neste helg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått testet litt også. Ble litt hastverk med redigeringen av filmen... Prøver med den andre 1/2 av flaska neste gang jeg skal vaske bilen.

Jeg vasket panser med CG maxi suds 2 etter prewash med foamcanon. Filmet litt, det er det dere ser som før bilder på filmen. Deretter tok jeg hele bilen med Nanolex såpen. Hadde bra glid, lite skum ellers så ble det jo reint. Når det gjelder effekten såpen hadde på beading og sheeting håper jeg filmen viser litt av dette, men kan beskrive hva jeg synes.

Virket som at dråpene ikke trengte å være så "tunge" før de begynte å trille nedover panseret. På flatere paneler som taket lot vannet som var i dråper lett la seg skylle av med rennene vann, noe som gjorde det neste helt tørt.

post-1928-0-24361600-1288549776_thumb.jp

Oppsummering:

Avrenning: Meget bra

Styrke: Mild

Lukt: Grei

Glid: Bra

Nå skal det nå sies at jeg ikke har mye erfaring når det gjelder å teste forskjellige såper eller bilpleie produkter i det hele. Men var morsomt å kunne få lov å prøve seg. Jeg er spent på å lese hva de mer erfarne mener om denne såpen....

Vi sees!!!

Endret av Thomas_K
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trondbrandsen: Blir vel en god del billigere enn 200kr siden du er vip?

Joda det gjør det sikkert, tenkte mere generelt og kontra andre shampoer i større forpakninger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda det gjør det sikkert, tenkte mere generelt og kontra andre shampoer i større forpakninger ;)

jeg har ikke handla med alle forhandlerne her, men rabattene hos nanolex er sånn jeg synes en rabatt skal være ;) Betydelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg kan greie 1000ml (4 flasker) til en pris på drøyt 400,- med VIP rabatten...skal regne litt på den saken...

Eller slå av litt til og dra et gruppe-kjøp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

olejan her på forumet testet også denne sjampoen på sin bil mens jeg "observerte" og vi kom ikke frem til noen formidalble forskjeller etter vask. Panseret var ganske nyvokset med Shield på den ene siden og MG #16 på den andre.

Den luktet fantastisk, men personlig syntes jeg den skummet relativt dårlig (selc ved HT i bøtta) og det ble ikke noe bedre gli etter avspyling...

Men kan jo hende andre opplever noe annet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv på en bil som ikke nylig vokset.Det er vanskelig å booste helt nylagt voks :) Er min mening.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

olejan her på forumet testet også denne sjampoen på sin bil mens jeg "observerte" og vi kom ikke frem til noen formidalble forskjeller etter vask. Panseret var ganske nyvokset med Shield på den ene siden og MG #16 på den andre.

Den luktet fantastisk, men personlig syntes jeg den skummet relativt dårlig (selc ved HT i bøtta) og det ble ikke noe bedre gli etter avspyling...

Men kan jo hende andre opplever noe annet...

jeg synes denne såpa ga ganske god glid jeg. brukte ca halve flaska på den 10l bøtte. jeg bruker til vanlig meguiars ultimate wash and wax og synes denne såpa var bedre men det er nå bare minn mening

Prøv på en bil som ikke nylig vokset.Det er vanskelig å booste helt nylagt voks :) Er min mening.

mener at voksen på min bil er ca 2mnd siden den ble lagt på. skal vell ikke holde så lenge mg26

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og Dennis testa litt med denne såpa på en bil uten noen form for voks eller sealer...

Resultatet på det kan sees her:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive