Gå til innhold

Kan dere se forskjell?


Bjerknez

Hvilken av voksene besader best?  

12 medlemmer har stemt

  1. 1. Hvilken av voksene beader best?

    • SV Shield
      6
    • MG #16
      6


Recommended Posts

Dette er bilen til olejan her på forumet og for ca. en uke siden la jeg MG #16 på den venstre siden og SV Shielt på den høyre siden. Etter vask av bil i dag så beading slik ut:

Vannet sheatet omtrent like bra på begge sider og vi ble ikke helt enige om hvilken som sheatet best. Den ene gangen var det MG #16 og den andre gangen var det Shield. Kommer vel kanskje litt ann på hvordan vi spylet på og hvilken rettning etc. Vi kunne vertfall ikke utrope noen vinner av disse to på stående fot.

Men vi er nok begge enige i at Shield er lettere og påføre samt vesentlig lettere og buffe av...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendiksen:

Hvis du mener hvordan utseendet er uten vann på panseret, så kan man ikke se forskjell i det hele tatt (på denne bilen vertfall med denne fargen)

Swissman:

Hehe.. okey da... men det står jo forklart på bildet så det bør ikke by på de største forvirrelsene :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser helt likt ut selv etter å ha redigert på bildet.Lys,metning osv. Trenger nærbilde av dråper i samme størrelse imot hverandre her for å kunne avgjøre ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hør på proffen a :P

Begge disse voksene er vel av de beste på sheeting og beading. Blir mer spennende å se holdbarheten hvis det er mulig :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helt likt ut selv etter å ha redigert på bildet.Lys,metning osv. Trenger nærbilde av dråper i samme størrelse imot hverandre her for å kunne avgjøre ;)

Hehe... så man kan vel kanskje konkludere med at disse er gjevngode når det gjelder beading/sheating.

Når dte gjelder pålegging og avbuffing så er Shield noen hakk over etter min mening. Setter man disse opp mot hverandre prisen tatt med i beregningen, så vil jeg personlig si at Shield har ett ørlite forsprang. Ser man bort fra prisen, så mener jeg Shield er ganske mye bedre.

Shield lukter fantastisk, føles mer ekslusiv, er lettere og buffe av samt påføre.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendiksen:

Hvis du mener hvordan utseendet er uten vann på panseret, så kan man ikke se forskjell i det hele tatt (på denne bilen vertfall med denne fargen)

Tenkte mer på holdbarheten, om du vasker en 2-3 gang å ser om det er forskjell på beadinga da

Endret av Bendiksen

2007 Vw Touran 1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser akkurat der du har satt pilen med MG #16 ser det ut som det er et større område med store vanndråper i forhold til siden med Shield. Men å si at det er tydelig forskjell er å ta veldig i!

Men er Shield såpass mye enklere å jobbe med er det i prinsipp liten tvil om hvilken som er "best i test" B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok shield er hakket bedre å påføre og "avføre" jeg også, men det skulle da bare mangle for 10dobbel pris :) og så har jo #16 den "feilen" at den tiltrekker mye støv før de første par vaskene. Collinite er vel kanskje en enda verdigere konkurrent enn #16 :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok shield er hakket bedre å påføre og "avføre" jeg også, men det skulle da bare mangle for 10dobbel pris :) og så har jo #16 den "feilen" at den tiltrekker mye støv før de første par vaskene. Collinite er vel kanskje en enda verdigere konkurrent enn #16 :)

10-dobbel pris var vel kanskje mildt sagt en overdrivelse? :lol:

Tenkte mer på holdbarheten, om du vasker en 2-3 gang å ser om det er forskjell på beadinga da

Hvem av disse som holder lengst får tiden vise :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 16 får man vel for rundt 250,-? og Shield koster 999,- Det skulle bli dårlig nok 4 ganger dyrere...

Går man ut fra veiledene priser fra norske butikker så koster vel MG16 mer enn dette også...

Ikke noen dårlig voks... for all del... men Shield er bare bedre etter MIN mening. Føles rett og slett bedre, men koster som sagt også en del mer...

EDIT:

Hvor får man kjøpt MG16 for 100,- inkl. frakt/toll/MVA etc.?

Jeg kjøpte min for 220,- fra ebay inkl frakt etc. Norskprol selger denne for 390,-

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den ene boksen fra autodetailingsolutions.com for en god stund siden, men de selger den ikke lenger. Og en boks fra shinearama senere (ca 120kr der) :)

Shield er en voks som absolutt er verdt pengene sine da den har alle gode egenskaper på plass. Den voksen som gir mest for penga fra SV i allefall.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 16 får man vel for rundt 250,-? og Shield koster 999,- Det skulle bli dårlig nok 4 ganger dyrere...

Går man ut fra veiledene priser fra norske butikker så koster vel MG16 mer enn dette også...

Ikke noen dårlig voks... for all del... men Shield er bare bedre etter MIN mening. Føles rett og slett bedre, men koster som sagt også en del mer...

EDIT:

Hvor får man kjøpt MG16 for 100,- inkl. frakt/toll/MVA etc.?

Jeg kjøpte min for 220,- fra ebay inkl frakt etc. Norskprol selger denne for 390,-

Kvalitet kan ikke alltid måles i penger.Man kjøper det fordi man har lyst på det beste,eller unner seg noe som man har hatt lyst på lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal man ta med frakt så selvfølgelig. Men jeg har jo aldri kjøpt EN ting fra shinearama. Den boksen jeg kjøpte derifra var med på et større lass. Shield selges vel også både i england og usa for den samme tusenlappen? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...