Gå til innhold

Vinterpleie av forholdsvis ny bil


Larsen

JetSeal på Toppen av Autoglym SRP?  

  1. 1.

    • Ja, ikke noe problem, opptil flere lag!
      0
    • Å nei, fillerne forsvinner når du buffer vekk JS dessuten vaskes det vekk ved første avfetting..
      0


Recommended Posts

Plan for lørdagen:

Legge PB, la jobbe i 10 min.

Ferrobet felgvask m\ kost på en aksel

Spyle (brannslange, har ikke HT tilgjengelig)

Dynke bilen i sterk blanding CG Citrus Wash... med pumpekanne

Felgvask på den andre siden eller akselen

Spyle mer

Bøtte med GG, MF mitt og Nanolex vareprøve (spent på å se om den hjelper et tynnslitt lag Jetseal på noen av panelene)

Spyle

"Hjelpe" vannet av bilen med CG tørke MF og trykkluft.

Flytte bilen forsiktig inn i hall med godt lys, vinyl gulv og 21°C :D

MG Claykit

Så er jeg litt usikker, har ikke andre produkter til rens\glansforsterkning enn AG SRP. Tenkte i grunn på følgende:

AG SRP

CG JetSeal x2 med litt herding i mellom

CG Petes 53 Black Pearl Ltd Ed

Alternativt kan jeg kutte ut AG SRP og gå rett på JS, målet er først og fremst å gi bilen et beskyttende lag før vinteren trår til for fullt.

CG Trim gel på dekksider og plast

SV Autobahn om jeg har rygg\tid til det

Nanolotus forsegling på rutene

Tar imot alle gode forslag til endringer og forslag til produkter som kanskje bør være med i fremtiden?

Jeg er i ferd med å bygge opp samlingen av pleieprodukter men det tar litt tid, Surfex HD og Migliore QD på vei inn.

Endret av Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min amatøriske erfaring er at JetSeal trenger god heft for å vare. Hvis du kjenner på et panel som bare er behandlet med AG SRP og et som er behandlet med heft (CG Vertua Bond) kjenner i allefall jeg stor forskjell. "Man kjenner liksom at det er bedre heft".

Men lykke til! Jeg er godt fornøyd med JetSeal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvorda det blir med SRP under, da den inneholder en del fillers og kan lett forsvinne. Har du noen annen lakkrens liggende? Kun for å preppe lakken før Jetseal.

Har desverre ikke kommet helt dit, var på nippet til å handle Dodo Lime Prime Light av noen her på forumet. Angre!

Har Mekonomen bort i gata, men de selger TW og AG, føler at jeg beveger meg vekk fra AG, opp til neste "nivå" om dere skjønner.

Lakken er ikke undersøkt med ordentlig lampe, men jeg tror ikke det er det store behovet for fillere egentlig. Heller mot å hoppe over

SRP kjenner jeg, programmet er ganske tett på lørdag, meningen var å gjøre unna litt annet arbeid mens produktene herder og tørker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke Meguiar's paint cleaner (step 1) som lakkrens og til å preppe lakken før Jetseal?

Denne burde vel ikke være så vanskelig å få tak i (Bilextra etc.).....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke Meguiar's paint cleaner (step 1) som lakkrens og til å preppe lakken før Jetseal?

Denne burde vel ikke være så vanskelig å få tak i (Bilextra etc.).....

Sant det, Bilextra er ikke langt hjemmefra.

Problemet mitt med Bilextra er åpningstidene og at det ligger 30km fra jobben... Skal tidlig oppover på lørdag.

Det er ikke verdens undergang at det ikke blir en "perfekt" jobb denne gangen, det blir nok flere innkjøp fremover.

Dessuten lurer det en liten roterende i kulissene når jeg bare får prøvd litt og er trygg på å prøve på nybilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...