Gå til innhold

Interesse for "skikkelig" bilpeie i vennekrets o.l.


Geir

Recommended Posts

Tenkte litt på en ting i helga...

Hvor mange av dere går skikkelig inn for å "coache" folk i vennekretsen o.l. når det gjelder "skikkelig" bilpleie? Jeg har begynt å øke engasjementet mitt en del når det gjelder dette. Prater jeg med noen jeg kjenner går det ofte naturlig inn på bil, og fort over i bilpleie, og som oftest ender det med at jeg drar på besøk en dag utstyrt med alt av produkter jeg eier og har.

Bidrar dere til å få fjernet bruken av kosten på selvvasken, børstevasken, bruk av svamp, whitespirit, zalo osv? Burde ikke det være litt viktig for oss å få til? Selv syntes jeg det er fælt å se familie & venners biler forfalle. Det blir nesten som å føle et ansvar...og å spre det ut til "Hvermannsen" trenger ikke akkurat å være kjedelig...

Torsdag og halve fredag f.eks. ble brukt til shining av en 93 mod Saab 900i, som jeg tippet var en 84 mod da jeg så den. Den var så oksidert og jævlig at den ikke lignet grisen. I dag står den i hagen til kompisen min med flott beading og en rødfarge som ligner litt mer enn 93 mod enn en 84 mod. MORO! Når man i tillegg blander inn litt grillmat, så får man det jo ikke bedre.

Kompisen min har nå forøvrig fryktelig lyst til å begynne med skikkelig bilpleie på hobbybasis, og da syntes jeg det kan sees på som mission complete. Han har en 911 og en A3 stående også, så her var det viktig å coache bort riktige metoder :)

Prøver egentlig å starte en liten diskusjon for å se hvor mange som er hjernevasket nok til å ta noen runder i vennekretsen som jeg f.eks. gjorde før helgen :D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

det skal jeg LOVE deg jeg gjør....he he

Jeg tar helt av mht det når jeg forklarer noe, men innimellom tror jeg at jeg kan "pøse" ut noe vel mye info....

Såfremt folk tar infoen til seg er det morro, men mange er, mhm, jaha, oi sier du det osv, og så vasker de bilen i maskin to dager senere... men men..... morro å forklare også da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at jeg kan fortelle mye, uten at det nødvendigvis betyr at de holder seg unna maskin. MEN...jeg har merket at hvis de får se produktene i aksjon, så begynner de å tenke på saken...og det er gøy!

Det er forøvrig ikke alltid like lett å omvende en 50-åring som mener hans vaskemetoder med børste og faenskap plutselig ikke er godt nok lenger, he he!

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....prøver selvfølgelig men tror nok at det ofte blir mye info og bla. bla. bla..

Mange som tror at jeg er "gal" men har vel noen på gli :lol:

Men blir ofte stående å prate med folk man møter i bil/rekvisitabutikker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg jobber i bilrekvisita butikk og blir ofte litt ivrig når det faller inn på bilpleie, men kundene liker det og kommer tilbake og er knallfornøyde med resultatet etter å ha blitt forklart hva som er den riktige måten å gjøre det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bilrekvisita butikk og blir ofte litt ivrig når det faller inn på bilpleie, men kundene liker det og kommer tilbake og er knallfornøyde med resultatet etter å ha blitt forklart hva som er den riktige måten å gjøre det på...

Skulle ønske mine kunder også var slik. De fleste blir bare irriterte når jeg prøver å forklare dem at det ikke er mulig å fjerne den 3cm dype ripa de laget sist de krasjet inne på parkeringshuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Skulle ønske mine kunder også var slik. De fleste blir bare irriterte når jeg prøver å forklare dem at det ikke er mulig å fjerne den 3cm dype ripa de laget sist de krasjet inne på parkeringshuset.

Ikke alle som er sånn da selvfølgelig, men de fleste.. Også er de jo noen av de som gjerne kjører til Biltema i Sarpsborg fordi de synes at den billigste bilshampoo'n til 39kr er dyr når Biltema sin koster 15 :D

Vinninga går opp i spinninga når man kjører totalt 8mil for å spare 24kr....

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jobber du, Zevs? Har du like dumme kunder som jeg har venner? ^^

Velger å holde det konfidensielt :P Men er en stor bilrekvesitakjede.

Folk flest er dumme, det merker man iallefall etter en stund som selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Velger å holde det konfidensielt :P Men er en stor bilrekvesitakjede.

Folk flest er dumme, det merker man iallefall etter en stund som selger.

Send det på PM da? Hvor du jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei ;)

Grunnen er helt enkelt at jeg vil holde alle mine meninger personlige, og ikke drive reklame for produktene denne kjeden selger.

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Kunne gjerne tenkt at gutter kunne hatt shinemøte som damer (få igjen kansje) har symøte.. det hadde vært noe :rolleyes:

Sladre om hva den tette naboen har brukt som vaskemiddel å sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne tenkt at gutter kunne hatt shinemøte som damer (få igjen kansje) har symøte.. det hadde vært noe :rolleyes:

Sladre om hva den tette naboen har brukt som vaskemiddel å sånn

Bare å arrangere "lokalmøte" i Detailers club, davel... finn et klargjøringsfirma som er villig til å leie ut lokalene en kveld, og inviter pressen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å arrangere "lokalmøte" i Detailers club, davel... finn et klargjøringsfirma som er villig til å leie ut lokalene en kveld, og inviter pressen ;)

Enig der, og det driver meg litt videre egentlig: Hva med et par treff i året? Tror nok litt juging utenfor forumet og internett hadde slått an rimelig greit.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Forslagene støttes av meg ihvertfall...

Sarp er litt langt unna for min del, men man kan vel arrangere et treff i Drammensområdet i tillegg? Vet at det er mange Buskerud-troll her inne ;)

Men selvfølgelig; kommer det en haug med bilpleiegalninger til Sarp må jeg jo stille opp!!

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Sarp er litt langt unna for min del, men man kan vel arrangere et treff i Drammensområdet i tillegg? Vet at det er mange Buskerud-troll her inne ;)

Men selvfølgelig; kommer det en haug med bilpleiegalninger til Sarp må jeg jo stille opp!!

Gjerne for min del, da må det jo være mulig å ta en prat med Norsk Prol eventuelt?

Drammen er ikke lengre enn 1time unna Moss ihvertfall, og NP er jo enda nærmere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...