Gå til innhold

Voks med sinnsyk holdbarhet?


Bjerknez

Recommended Posts

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en voks til min far når julekvelden nærmer seg, og som jeg kanskje har nevnt tidligere så er ikke han noen bilpleieentusiast for å si det mildt. Her er det Zalo/Svamp som gjelder (når ikke jeg er hjemme :) )

Men han synes dog det er greit å vokse bilen sin en gang i mellom å det han har brukt så langt (når ikke jeg er tilstede) er Turtle av ymse slag.

Derfor så mener jeg en voks med sinnsyk holdbarhet og lav pris er det viktigste her.

Glansen er vel OK på de fleste vokser uansett, men glansen kan altså nedprioriteres i forhold til holdbarhet.

Jeg tenker da kanskje på de voksene rundt 300,-

Jeg har jo noen favoritter jeg TROR kvalifiserer her, men har ikke testet noen av dem ennå. Voksene jeg så langt har hørt om og TROR passer inn er:

Collinite 915

MG 16

Porrboys Nattys Blue/White/Red (?)

Dodo Juice ... (?)

Hvem har best holdbarhet av disse og finnes det evt. andre alternativer?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bjerknez

    12

  • Maarten

    5

  • Mighty

    4

  • kris1986

    3

Petter:

Joda.. en sealer er så aboslutt ett alternativ :)

MortenB:

Ja, den bør ikke være vanskelig å ha med å gjøre nei... så hvis det er noen som er kjent for å være vriene å buffe av/på så er ikke dette noe å satse på :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testa noen av de du lister opp, men har selv Collinite 845. Veldig godt fornøyd med holdbarheten! Lett å bruke også så lenge flaska er romtemperatur på og godt rista. Ellers er det bare grøt. Få den flytende og du legger lett på så tynt som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG #21 er en drøm å jobbe med.

Og dersom du har tenkt å gi collinite til han, så må det være 845 i tilfelle.

Mest fordi 915 og 476 er vanskelige å ha med å gjøre dersom en ikke har teknikken eller kunnskapen som trengs for å legge disse veldig tynt. Bruker selv nesten utelukkende 476 siden jeg syns den er en kjempevoks.

Et annet godt alternativ må være duragloss 105 (evt 501) og 111 til å ha på toppen.

Veldig lette å jobbe med, og veldig god holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Stein.

Første jeg tenker på til fattern din er Duragloss 111. Finnes ikke noe lettere å legge på/buffe av. Kan også brukes i direkte sollys.

Flesk til å kjøp Duragloss 105 til han også, få får han en gos rens før forsegling.

Dg 111 kan(uten voldtekt med avfetting hver dag) fint gi beskyttelse et års tid :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Stein.

Første jeg tenker på til fattern din er Duragloss 111. Finnes ikke noe lettere å legge på/buffe av. Kan også brukes i direkte sollys.

Flesk til å kjøp Duragloss 105 til han også, få får han en gos rens før forsegling.

Dg 111 kan(uten voldtekt med avfetting hver dag) fint gi beskyttelse et års tid :)

Ett år altså???

Høres jo fantastisk ut.... :rolleyes:

Tror ikke han er typen som legger på mer enn en gang...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite 476S, jeg mener den er veldig lett å legge på i tynne, fine lag med en fuktigpad.

Ellers er vel ikke Finishkare 1000p high-temp nevnt? Den har også meget bra holdbarhet og er grei å legge på.

Personlig liker jeg bedre å legge på harde vokser, enn å stå å søle med dryppende flasker som spruter ut i desiliter, men det er min personlige mening.

Collinite 467s og en German applicator pad er mitt forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år altså???

Høres jo fantastisk ut.... :rolleyes:

Tror ikke han er typen som legger på mer enn en gang...

Jeg tror ikke det er noe som slår Dg 111 på holdbarhet ihvertfall..

Brukt denne på caddyen jeg hadde før, og mener den holdt rundt et års tid..

Pleide å legge DG 101 --> 105 --> 111 på den..

Flere her inne som sverger til denne komboen som vinterbeskyttelse :)

SW shield er jo også en god "vinter" voks, som tåler mye. Men personlig syntes jeg at DG 111 er mer motstandsdyktig overfor diverse avfettinger.

Men hva som er best, er det vel like mange meninger som det er medlemmer her..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Morten...

Men min far kommer neppe til å går rundt bilen tre ganger for å legge på, samt tre runder for å buffe av. Så tolmodig/interissert er han ikke desverre.

Må gi han noe han kommer til å bruke og da er det vel MG21 som er greiest så langt... ?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han er så lite interessert, tror du da han kommer til å gidde å legge på 21 i det hele tatt ?

Han liker å holde på med bilen sin en varm sommerdag (han er jo pensjonist nå) og har ikke noe imot å legge på en voks. Men å få han til å legge på flere typer blir umulig. Han er en sta "jævel" og det skal gjøre på hans måte :) (Kanskje der jeg har det fra....)

Men jeg tipper MG21 blir en sikker vinner i forhold til pris/beskyttelse. Denne har jeg jo også allerede. :rolleyes:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Stein.

Første jeg tenker på til fattern din er Duragloss 111. Finnes ikke noe lettere å legge på/buffe av. Kan også brukes i direkte sollys.

Flesk til å kjøp Duragloss 105 til han også, få får han en gos rens før forsegling.

Dg 111 kan(uten voldtekt med avfetting hver dag) fint gi beskyttelse et års tid :)

Har du testet ut DG111 ett år siden du sier at den varer så lenge? Synes dette høres fantastisk ut i så fall. Hvor mange lag legger du på for å oppnå holdbarheten? MG21 varer omtrent halve tiden ved vanlig vask, etter mine erfaringer ;)

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...