Gå til innhold

Joakim-G_R's beskjedne samling.


Joakim-G_R

Recommended Posts

Måtte få orden i shinesakene idag.

Liten samling, men blir vel større etterhvert. Blitt sugen på roterende, så blir vel det mot neste år. Men litt usikker på om jeg skal fleske til med Flex, eller om jeg klarer meg med en billigere type Skil, el.lign.

Roterende og Scholl hadde vært gøy å prøvd. :)

Her er iallefall bonehylla mi. (Mangler dog Megs interiør-børsten min. Den glemte jeg igjen i verkstedet. :( )

Oversikt:

DSC03525.jpg

DSC03528.jpg

DSC03529.jpg

Foma VAC1150, "rensemaskina" mi. :)

DSC03531.jpg

Wolfgang GG

DSC03532.jpg

Sprute med Viton-pakninger.

DSC03533.jpg

Biltema D/A maskin. Kunne tenkt meg en Flex roterende isteden/i tillegg. :)

DSC03534.jpg

Gamle HTspyleren..

DSC03536.jpg

Nye spylern, Foma 780S. Kjøpte brukt i sommer, veldig fornøyd med denne! :)

DSC03537.jpg

Da jeg var LITT treg, så frøys driten for meg. Denne har vært lei lenge, da den har lekki litt hele tiden. Noe forøvrig resten av spylern gjør og, i trommelen, men det er nok bare en O-ring som er tørr/sprekt.

DSC03539.jpg

VP SnowFoam, Poseidon's Carnaubawash-fancyshit, Billberry og SurfexHD

DSC03540.jpg

DSC03541.jpg

Insta Finish Greener Cleaner APC, og Green Apple duftfrisker. Pleier dere å vanne ut denne noe ? :)

DSC03542.jpg

VP glassrens og seff den gromme Biltema-såpa...

DSC03543.jpg

Megs mitt og Mother børste. Trenger flere mitts, egentlig..

DSC03544.jpg

Foamcannon

DSC03545.jpg

Div flasker med sprutehoder, noen med skum.

DSC03546.jpg

Div stæsj.

DSC03550.jpg

DSC03551.jpg

DSC03552.jpg

Noen MF jeg tenkte å prøve til rutevask.

DSC03553.jpg

Diverse MF.

DSC03554.jpg

Div pads, har flere også som jeg ikke har lagt tilbake etter vask. Ligger forvart i en plastikkpose på kontoret..

DSC03555.jpg

No teip må til.

DSC03556.jpg

Det var da det meste jeg har hittil. Blir nok mer etterhvert...

Tenkte å prøve en annen voks enn Megs-voksen, noen spesielle tips? Har en rød bil iallefall. :)

Endret av Joakim-G_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det tar seg opp. :)

Flex(el.lign roterende) og noe Scholl iløpet av vinteren, tenker jeg. Hadde vært ålreit iallefall å prøvd roterende og. :)

Og virker som om Scholl er et rimelig godt produkt. :)

Endret av Joakim-G_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

ja. virker som at scholl er fine saker. det er hvertfall mye å velge i.

det blei 3M på meg da. har ikke prøvd så veldig mye enda pga tid. altid noe man skal ha gjort også er det jo jobb og familie. du veit nok akkurat hva jeg mener :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det.. jobb, oppussing, dulling med unge, kjærringa skal ha oppmerksomhet, div husarbeid, osv. Men men. :P

3M er nok bra greier det også. Greit mtp "fargekoding" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer :) sitter du bare å lukter på den, og gleder deg til og få prøvd den nå eller? :P

Hehe ja, lukter ganske godt. Mango,ifølge frua?

Blir gøy å prøve den. Tenkte å få lånt meg en roterende og ta denna vogna i verkstedet, få gått over'n litt ordentlig. Har også gjort en "avtale" med eks-svigerfarmin som driver verksted i Oslo, om å kanskje ta etpar biler for å lære litt mer. Starter først med familiens biler, også familiens venner, osv. Håper å kunne tjene inn utstyret iallefall, og tjene masse erfaring. For dette er jo rett og slett grisemoro. :)

Ingen dum voks det :)

Nei tror ikke det. Har sett flere bruker Shield på vinter, og Bo / Bjorke anbefalte den som en allroundvoks også, så da ble det den. Litt smått impuls egentlig men. Har jo bare Meguiars sin som har fått et "stygt rykte", får bruke den på motorsykkelen isteden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la selv denne på en Allroad i Mai og den holder koken enda.

Høres veldig bra ut. :)

Hvilken såpe vaskes den med, og hvordan? Bruker selv kun VP Poseidons Carnaubawash, i foamcannon og i bøtte. Er vel ikke den hardeste vasken det, antar jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

:) Takk takk!

Kan også bekrefte at Biltema sin Rain-Off holder lett i 3 mnd. Avtatt litt nå, isen henger litt bedre på ruta. Men det perler seg fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut. :)

Hvilken såpe vaskes den med, og hvordan? Bruker selv kun VP Poseidons Carnaubawash, i foamcannon og i bøtte. Er vel ikke den hardeste vasken det, antar jeg. :)

"Litt" sent svar her :)

Hvordan denne blir vasket er jeg ikke helt sikker på, annet en at den ikke er helt på høyde med DCN-standard.

Men han overtok nå iallefall både bøtte m/ GritGuard, ullhanske og Maxi Suds såpe + MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Litt" sent svar her :)

Hvordan denne blir vasket er jeg ikke helt sikker på, annet en at den ikke er helt på høyde med DCN-standard.

Men han overtok nå iallefall både bøtte m/ GritGuard, ullhanske og Maxi Suds såpe + MF.

Bedre sent enn aldri. :)

Det høres ut som om det er håp for shield'en da. Har ikke fått lagt den enda :(

Har Shield selv og jeg er kjempe fornøyd med den. Latterlig lett å jobbe med og buffe den av.

Godt valg :)

Ja, ble lurt på den av Bo på messa i fjor. Har ikke fått prøvd den enda, litt sørgelig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...