Gå til innhold

P12S Felgrens


Matti

Recommended Posts

P12S det er en typ flytne gel, går det ann å blande den ut med vann?

Sånn for at den ikke skal være for sterk og for å spare på felgrensen og hva er blande froholdene?

1dl og 5dl vann eller 2dl og 5dl vann??

Felgene er ikke så skittne, men nå som jeg skal rense de før jeg legger de på hylla til vintern,

skal jeg bruke ren gel om de er veldig skittne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du rense sommerfelgene før dei legges vekk, vil eg bruge felgrensen ublanda.

Eg veit ikkje om den skal blandes heller.

Synes du at det blir litt dyrt med felgrensen, kan du kjøpe ein som du kan blande ut til kvardags.

Eg kjøpte ein gallon med bilberry og den har vel vart i nesten 2 år foreløpigt!

Har tenkt å kjøpe meg ein sterkere felgrens snart. Og blir da P12S eller Rim7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du rense sommerfelgene før dei legges vekk, vil eg bruge felgrensen ublanda.

Eg veit ikkje om den skal blandes heller.

Synes du at det blir litt dyrt med felgrensen, kan du kjøpe ein som du kan blande ut til kvardags.

Eg kjøpte ein gallon med bilberry og den har vel vart i nesten 2 år foreløpigt!

Har tenkt å kjøpe meg ein sterkere felgrens snart. Og blir da P12S eller Rim7

Ikke at det er dyrt, for det er ikke all verdens. Men tenkte bare på at siden felgene er ikke så skittne er det ikke

noe vits i å kjøre på en ublandet sterk combo. Tenkte å kjøpe meg enten den store flaska av Billberry eller P21S

jeg og, men det tar jeg løpet av vintern tenker jeg. Spare litt peng og kjøpe inn litt forskjellig og være klar

for vår/sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så bruker jeg kun P21S Power Gel ublandet. Men har hørt at denne kan blandes ut ja.

De gangene felgene ikke er så voldsomt skittne og i den forbindelse trenger P21S (ublandet) så bare foamlegger jeg felgene med foamcannon sammens med bilen. Da forsvinner møkka ved høytrykk etterpå.

Vurderer faktisk å teste ut WheelBrightner fra Meguiars da jeg har sett denne i aksjon.

Den er vel like effektiv som P21S men den er tyntflytene og passer til hastejobbene. Denne er vel så vidt meg bekjent rimeligere også...?

Men siden WB og P21S fungerer på hver sin måte så er det ikke snakk om å bytte ut. P21S er flott til "kosevasken" og WB er fin å bruke for den som har det travelt. Like effektive, men på hver sin måte.

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Husk at Wheel Brightener er syrebasert, dyrere i innkjøp her på bjerget, men du får mer ut av den siden den kan blandes ned til 1/10..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Wheel Brightener er syrebasert, dyrere i innkjøp her på bjerget, men du får mer ut av den siden den kan blandes ned til 1/10..

Nå har jeg hørt begge deler hva syrebassert eller ikke angår når det gjelder WB...

Er det herved bekreftet at denne er syrebasert?

Mener olejan her inne (som jobber på Bilextra i Sarpsborg) har hørt fra importør at denne ikke skal være syrebasert...

EDIT:

Står vertfal at den er syrefri her:

http://norskprol.no/sider/produkt.asp?ID=108&tittel=Felgrens&submeny=

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert Wheel Brightener selv siden jeg ikke har vært helt fornøyd med Bilberry.

Men mener jeg leste at man skulle være forsiktig med WB på felger som hadde hakk eller sår?

Isåfall utelukker jo det de aller fleste felger dessverre. Noen som erfaringer med langtidsbruk av WB på egen felger med noen sår/skraper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifg. beskrivelsen av WB hos norskprol.no så bør den heller ikke brukes på "polerte aluminiumsfelger"................

Samme lest jeg og, da er den ikke aktuell på mine felger.

Tror det blir enten store flaska av P21S eller BIllberry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Går fint å blande ut P21s Power Gel i 1:1, 1:2 el 1:3... bruker den ofte 1:1 her, da er den fortsatt litt sticky og skummer bra opp mht kost el børstebruk. Blander her pr gang, og blander ikke opp i store kvanta..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Husk at Wheel Brightener er syrebasert, dyrere i innkjøp her på bjerget, men du får mer ut av den siden den kan blandes ned til 1/10..

Wheel Brightener:

Hi!

I just have a quick question, Meguairs Wheel Brightener, does it contains

acids?

Best Regards,

Bernhard

Bernhard,

Meguiar's Wheel Brightener contains Ammonium Bifluoride which is similar to

Hydrofluoric acid.

Matt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mye fram og tilbake med WB, jeg tror jeg holder meg til Bilberry og P21S.

Hehe... Men å finne mere ut angående WB skader ikke

WB er vertfall veldig effektiv, da jeg har testet den så vidt, men når produsenten/importøren sier at den ikke bør brukes på polerte alluminiumsfelger så kan den vel umulig være veldig skånsom...

Eller er det litt amrikanske tendenser her, hvor man skriver mye rart for å ha ryggen fri?

Drikker man for mye vann, så drukner men jo så... :blink:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

ifg. beskrivelsen av WB hos norskprol.no så bør den heller ikke brukes på "polerte aluminiumsfelger"................

dette står ogsp på bilberrykanna mi. er det noen som kan bekrefte om dette er tilfelle eller ikke? jeg har hvertfall brukt bilberry på mine hjul en liten stund nå (med polert alu-kant)

det som er rart er at på shinearama så er det lagt ut denne:

link: http://www.shinearama.co.uk/include/imgwatermark.php?VAL-BILBWC-5L-label

som dere ser så står det safe for all types of wheels

men på kanna som jeg har fått så står det at den ikke skal brukes på polert alu. noen som vet?

trådstarter:

du får si ifra hvis du vil at jeg skal slette dette innlegget og heller lage min egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...