Gå til innhold

beste tørkehåndkle


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

jeg lurer på hvilket tørkehånkle som fungerer best. selv er det beste jeg har prøvd til nå etn eurow håndkle fra shinearama:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=EUR-MTW36P

si også hva du liker eller missliker med kluten/håndkle f.eks sugeevne, stripefritt resultat, lett/vanskelig å vri opp (trenger man å vri opp)... osv

lever i trua om at det finns bedre enn det jeg har no (selv om dette fungerer helt greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg bruker det store tørkehåndkleet fra chemikal guys.Det gule.. Går fort over med det for å trekke bort det meste av vannet og går så over ei runde med Swissvax sitt blå tørkehåndkle til slutt, for det tørker finest synes jeg :) Ganske likt håndkle som du har Øyvind.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg bruker det store tørkehåndkleet fra chemikal guys.Det gule.. Går fort over med det for å trekke bort det meste av vannet og går så over ei runde med Swissvax sitt blå tørkehåndkle til slutt, for det tørker finest synes jeg :) Ganske likt håndkle som du har Øyvind.

er det sånnt "vaffel-håndkle" ?

det CG håndkle er vel detta?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CHE-MIRADRY-1

noen som har prøvd dette?

http://www.shinearama.co.uk/search.php?fcat=80

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Miracle dryer RULER! noe av det beste en får...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Chemical Guys Miracle Dryer.

Disse er jeg veldig godt fornøyd med, da de er store, trekker til seg MYE vann og holder lenge.

Har også så smått testet den Waffle tingen til Eurow, type blå, uten å blitt så voldsomt imponert over de.

Ellers har jeg også testet Scandicshine sine, disse var i starten favoritten min, og fungerer helt ypperlig. Men har blitt nedgradert her i huset til fordel for CG Miracle Dryer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

er det sånnt "vaffel-håndkle" ?

det CG håndkle er vel detta?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CHE-MIRADRY-1

noen som har prøvd dette?

http://www.shinearama.co.uk/search.php?fcat=80

Ja, sv sitt er vaffel håndkle :) Var å sjekka i hyllene her nå, og cg sine ser sånn ut ja. Klarer meg igrunn kun med det på en vanelig bil, men på større biler bruker jeg først cg sitt for å få av det "grøvste"(meste) som vi sier her, og deretter sv sitt for ett helt vannfritt karosseri ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg bruker også Chemical Guys Miracle Dryer.

Disse er jeg veldig godt fornøyd med, da de er store, trekker til seg MYE vann og holder lenge.

Har også så smått testet den Waffle tingen til Eurow, type blå, uten å blitt så voldsomt imponert over de.

Ellers har jeg også testet Scandicshine sine, disse var i starten favoritten min, og fungerer helt ypperlig. Men har blitt nedgradert her i huset til fordel for CG Miracle Dryer.

jeg kjøpte de blå tidligere og det gule er mye bedre enn de blå hvertfall.

ser ut som at jeg må kjøpe CG miracle dryer ved neste bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har miracle dryer, men jeg syns det "dabber av" litt for fort. Syns det mister oppsugingsevnen ganske fort jeg... Har kun vaska de sammen med microfiber og med microfiber vaskemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har miracle dryer, men jeg syns det "dabber av" litt for fort. Syns det mister oppsugingsevnen ganske fort jeg... Har kun vaska de sammen med microfiber og med microfiber vaskemiddel.

Vasket de sammen med noen MF som har blitt brukt til buffing av voks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

jeg har miracle dryer, men jeg syns det "dabber av" litt for fort. Syns det mister oppsugingsevnen ganske fort jeg... Har kun vaska de sammen med microfiber og med microfiber vaskemiddel.

Om du vasker sammen med mikrofiber som er brukt til noe annet som helst enn tørking så mister de fort sugeevnen. synes mine er bra etter 30 biler jeg ihvertfall.vasker i maskin nesten for hver bil.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg har også merka at de "dabber" av og har hatt misstanke av at dette er pga de har blitt vasket sammen med MF som er brukt til voks.

så trikset er nok og vaske disse for seg selv?

tenkte jeg skulle prøve å redde de jeg har av å vaske de et par ganger avleine. det er vedt forsøket hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

jeg har også merka at de "dabber" av og har hatt misstanke av at dette er pga de har blitt vasket sammen med MF som er brukt til voks.

så trikset er nok og vaske disse for seg selv?

tenkte jeg skulle prøve å redde de jeg har av å vaske de et par ganger avleine. det er vedt forsøket hvertfall.

Å vaske alt i samme maskin er rett og slett katastrofe.Gjort det selv. La mine tørkehåndklær i salovann og prøvde å få de renest mulig sånn, og etter en god innsats der og vask på 90 grader i maskin så ble de faktisk ganske bra igjen. Men best å unngå sånt :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dodo juice sitt supernatural drying towel, og kommer ikke til å bruke noe annet. Stort, mykt og med god oppsugningsevne.

Tørker hele bilen tørr uten å måtte vri opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

mye fine svar her nå, men det er bare å jage på med forslag. så veit jeg hva jeg har å velge i. sånn som det ser ut nå så er nok sikkert CG sitt en sikker vinne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten her er CG sin Miracle Dryer, samt noen like håndkler jeg har handlet fra england. Samme størrelse og design, bare andre farger. Er stort og holder på mye vann

Andreplassen går til Scandicshine sitt håndkle. Er også veldig effektivt, men da det er litt tynnere holder det ikke like mye vann. Fordelen her er at det er lettere å vri opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...