Gå til innhold
kjimmern

hvem pads skal jeg bruke til scholl prod?

Recommended Posts

kjimmern    34
kjimmern

har kjøpt meg so3 gold, 17 og 40 og 2 pads blå /orange scholl. lurer enkelt å greit på hvem som passer best sammen. ble plutselig så usikker på det, for på scholl sine sider står det feks gold+orange og på ss står det med blå, :blink: kan noen gi meg en grei forklaring på de putene sånn at jeg blir noe klokere :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Det er proffer som anbefaler, men ikke hør for mye på hva proffene sier.Bestill heller en pad av hver og prøv deg frem.orange sholl og s3 gold kan være bra på en Toyota med medium lakk, men på Audi trengs Gul sholl ofte ;) Og er lakken myk så kan s17 og blå uber være gode greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Alle Scholl pads er egentlig helt like.. Bare en illusjon at de er forskjellige, og dette er kun for å få mer penger i kassa.. Svindel kalles det vel..

Men så over til sannheten, blå er grov pad og orange er polishpad.. Den kan du bruke med samtlig produkter om du vil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Enkelt og greit så er de blå grove, og de orange finere. Dermed bruker du gjerne en grov pad til en polish med mye cut, og motsatt. Det er ikke så mye mening i å bruke en blå cuttingpad sammn med S40.

Enkleste blir å si at S03 og S17 brukes sammen med blå, og S17 og S40 sammen med orange. Kan vel også bruke orange sammen med S03 som blir anbefalt av Scholl, men den blå gir selvsagt mer cut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Det er proffer som anbefaler, men ikke hør for mye på hva proffene sier.Bestill heller en pad av hver og prøv deg frem.orange sholl og s3 gold kan være bra på en Toyota med medium lakk, men på Audi trengs Gul sholl ofte ;) Og er lakken myk så kan s17 og blå uber være gode greier.

Helt enig, det er ikke lurt å høre på hva de som utvikler produktene mener og anbefaler.. Det er jo en grunn til at du utvilker nye puter og produkter til stadighet som er laget til hverandre :)

Så jeg er ikke helt enig med deg her dessverre Silseth..

Men å prøve seg litt frem er ett godt tips du gir :)

Endret av Bernhard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Alle Scholl pads er egentlig helt like.. Bare en illusjon at de er forskjellige, og dette er kun for å få mer penger i kassa.. Svindel kalles det vel..

Men så over til sannheten, blå er grov pad og orange er polishpad.. Den kan du bruke med samtlig produkter om du vil :)

hehe , bare fargen som er anderledes :P men fra spøk til alvor så tok jeg mg en tur innom scholl in side og så på den pad circle så ble litt klokere :)

men hvis jeg har skjønt det nå så får jeg prøve meg med s03 g/s40 - orange og s 17 på blå el orange siden den er nærmest svart pad ? :) har egentlig ikke så mange valg kom jeg på nå siden jeg bare har blå/ orange men må prøve å skrive som en proff" og fylle ut ordene :lol:

dere var raskere B)

Endret av kjimmern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig