Gå til innhold

Meguiars step 3 og/eller Autoglym HD Wax??


323

Recommended Posts

Hei!

jeg ønsker å klargjøre min "nye" bmw 320, 04 modell til vinteren.

Jeg har kjøpt step 1, 2, og 3 serien fra Meguiars. Jeg har også Autoglym High Definition Wax liggende.

Kan jeg legge Hd Wax over Meguiars step 3 eller bør jeg kutte ut step 3 og bare bruke HD Wax??

Jeg har noen striper i lakken, til dette tenkte jeg å bruke Meguiars ScratchX 2.0, bør jeg bruke maskin på denne??

Er ny i polerings verden så håper på god hjelp :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Scratch X 2.0 kan brukes sammen med en DA maskin. Du finner en bilig tohodet på biltema som duger greit, bytt bare ut pads med sonax el cyclo pads i passende str..

For min del så har jeg gitt meg med voks over sealer, har fått inntrykk av at både voks og selaer holder bra hver for seg også, bare grunnjobben din er bra. Men om du legger Autoglym HD over Meguiars DC 3 så skader det nok ingen.

For min del så hadde det blitt eventuelt

rens DC 1

polish DC 2

sealer DC 3 x 2 lag

Eller

rens DC 1

Autoglym HD x 2

Men som sagt, slenger du HD over DC 3 så kan det fint fungere bra, men pass på å vente i 24 timer etter at siste laget med DC 3 er fjernet fra lakken. Den har godt av å herde noen timer...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Kan jeg legge Autoglym HD voks på toppen av Polish DC 2? Da DC 2 kanskje fyller mindre riper??

Hvilke av de to forslagene dine gir best resultat?

Endret av 323
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke testet det selv med polishen under en voks, men har litt følelsen at HD henger bedre på en renset flate.. kan være du kan gå over 2 ganger med DC 1 også.. Den skjuler dog riper begrenset..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg har brukt HD wax'en en del på mine biler. får veldig glatt overflate av denne og nydelig beading :) ser også ut som om den skjuler litt (har lagt merke til dette når jeg har lagt på denne voksen etter at jeg har "prøve polert" litt på bilen min med maskin.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...