Gå til innhold

Hjemmelaget interiørspray :P


Kleiv

Recommended Posts

Hadde gått tom for Meguiars Quick Interior spray i dag når jeg skulle ta en kjapp runde i arbeidsbilen. Sjefen har lånt den noen dager også så den hadde blitt godt innrøkt (ja det kalles å røyke i bilen selv om ruta er på gløtt). Blandet ca 1/15 med Lilleborgs Krystall grønnsåpe og vann i en sprayflaske med fin dusj.

Lukter veldig rent iallefall og tok bort mye røyklukt, kunne heller ikke se skjolder eller lignende på dashbordet så det funker iallefall ikke dårligere enn Megs sin spray :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe trekker til seg støv og beskytter ikke mot UV, men vasker sikkert like bra ;)

Nå var denne guffa tiltenk arbeidsbilen, støv er det nok av uansett og UV-beskyttelse har ikke Megs heller tror jeg :P

Noen anbefalinger som kan være erstatning for Meguiars nå som det har blitt litt vanskeligere å få tak i etter at Godkjemi la opp?

Vil ikke at det skal legge igjen noen form for film eller skjolder men bare rengjøre lett og kan gjerne lukte godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mange av interiørsprayer som har (Poorboy's f.eks) UV-beskyttelse :) Men er ikke så viktig her oppe i nord da, men f.eks den nye serien dems har litt "godsaker" i seg :)

http://www.meguiarso...ead.php?t=38241

Haha, "Supreme Shine Hi-Gloss Protectant"

..sikkert helt super hvis man liker å speile seg i dashboardet på lastebilen når man skal gre ut ut brylcremen :D

Men tror du har rett med tanke på UV-beskyttelse; de aller fleste produkter som er beregnet på å fornye eller rengjøre vinyl i ett steg, har nok varierte mengder beskyttelse i seg for å unngå uttørking, sprekkdannelse og fading i fargen. Quik interior detailer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kontaktet av et annet medlem for fem minutter siden, kunne fikse Quick Interior Detailer m.m for meg så da blir det tidlig jul i år :D Dette er absolutt den beste og enkleste etter min mening. Etterlater ingen spor og alt ser originalt og rent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kontaktet av et annet medlem for fem minutter siden, kunne fikse Quick Interior Detailer m.m for meg så da blir det tidlig jul i år :D Dette er absolutt den beste og enkleste etter min mening. Etterlater ingen spor og alt ser originalt og rent ut.

Synes den er veldig grei selv, ikke noe kliss, skjolder osv. Det enkleste er ofte det beste :lol:

Har ikke prøvd Purple 9000 enda, men har fått ekstremt mye skryt her, så da må den jo testes B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...