Gå til innhold

Hva er det beste rensemiddelet for rensemaskiner?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Pris i forhold til mengde har litt å si.

Henta Foma K300 i dag og fikk med denne rensen.

http://www.foma.no/ESCat.ASP?WCI=GetSubGroup&WCE=0-2563

Problemet er at om dette så er det beste å oppdrive, så vet jeg ikke om det er det ;)

Prøvde den på noen stygge flekker på en sofa i dag, og tok det meste uten å bruke børste. Lot såpeblandinga ligge 3 minutter før jeg sugde det vekk. Blandinga skulle være fra 1:3 til 1:5, men jeg brukte 1:10 som nybegynner :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

bruker Green clean... funker hest det :)

Ser at den er blitt nevnt ganske jevnlig på forumet :) Har du prøvd andre rensemidler du kan sammenligne med?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både CG Green Clean og Meg´s APC men må si jeg liker CG sin best uten at jeg egentlig vet om den er bedre da Meg´s APC skal være knall den også.

Om du vil teste Meg´s APC kan jeg sende deg en skvett så kan du jo teste litt forskjellig og se hva du liker best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har både CG Green Clean og Meg´s APC men må si jeg liker CG sin best uten at jeg egentlig vet om den er bedre da Meg´s APC skal være knall den også.

Om du vil teste Meg´s APC kan jeg sende deg en skvett så kan du jo teste litt forskjellig og se hva du liker best?

Hadde vært fint å få prøvd. Takker :) Jeg trenger isåfall bare nok til å få prøvd 1 liter ferdigblanda sånn den er anbefalt på det mildeste.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den er blitt nevnt ganske jevnlig på forumet :) Har du prøvd andre rensemidler du kan sammenligne med?

har prøvd foma sin. Men syns GC var bedre, ble iværtfall knakende reint..

på det verste sprayet jeg litt GC inn og knidde litt. så tok gikk jeg over med mimo`en men jeg sprayet GC fra maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

har prøvd foma sin. Men syns GC var bedre, ble iværtfall knakende reint..

på det verste sprayet jeg litt GC inn og knidde litt. så tok gikk jeg over med mimo`en men jeg sprayet GC fra maskin

Takk for info.Jeg liker cg produkter, og når du har prøvd begge så vet jeg at green clean må prøves neste gang jeg trenger mer rensemiddel :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint å få prøvd. Takker :) Jeg trenger isåfall bare nok til å få prøvd 1 liter ferdigblanda sånn den er anbefalt på det mildeste.

Send meg en PM med adressen din så skal jeg sende deg en skvett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har vært borti er Meguiars Carpet and Interior Cleaner. Forbrukerserien... Har Green Clean og men den har ikke imponert meg... Ulempen med Megs forbruker er at den er dyr... 99 pr flaske.... og den går relativt fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Beste jeg har vært borti er Meguiars Carpet and Interior Cleaner. Forbrukerserien... Har Green Clean og men den har ikke imponert meg... Ulempen med Megs forbruker er at den er dyr... 99 pr flaske.... og den går relativt fort...

Der kom ett sånn svar jeg tenkte fantes der ute en plass :) Hva med å ha megs carpet and interior cleaner til veldig skittne ting bare?

Vil ikke bruke for mye penger på noe om det ikke er helt nødvendig.Det gjelder vel de fleste ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm... Jeg bruker den selv til det som er ekstremt, green clean (hittils iaff) til "normalt" skittent. Neste jeg tester ut er Megs APC, har fått inn en gallon med den. Testet 50/50 megs interior and carpet cleaner og green clean på et ekstremt stygt bilsete, Husker ikke helt blandingen, men ca 3dl på en liter elns. Var rent og pent på siden med Meg's men bare litt renere med Green Clean... Kommer sikkert an på type skitt og men tommelen opp til dette Megs produktet iaff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

CG Fabric cleaner har jeg brukt litt den siste tiden, blandet 1/20 og renser utrolig bra..

1:20 høres bra ut :) Skal sjekke om SS selger denne. Er litt lite å velge i hos mange av nettbutikkene.

Lagt i handlekurv til neste bestilling. Må jo prøves .

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt:

CG GreenClean

Meguiars interior and carpet cleaner

Meguiars APC

Smartwax Smartcarpet

Av disse skummer GreenClean minst i min maskin, Meguiars APC skummer mest.

Interior and carpet cleaner er muligens noe sterkere enn de tre andre, da den har en tendens til å lage skjolder på feks lyst taktrekk.

Smartcarpet lukter friskt av citrus, og det er en lukt som holder seg en stund etter rens.

GreenClean er jo utrolig billig også ettersom den er så konsentrert, så inntil et bedre alternativ dukker opp, er det min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Fint at du forteller hvordan de er, og duft er viktg :) Er det ett problem med skumming når dere kjører igjennom enn stor tank med såpe og vann?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har ikke hatt noe problem med skumming fra Green Clean..

Fordelen Green Clean har over den jeg nevnte tidligere, Fabric Cleaner, er at Green Clean er en allroundsak..

Smartcarpet lukter friskt av citrus, og det er en lukt som holder seg en stund etter rens.

Åssen var den å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tenkte bare å komme med ett tips jeg fikk fra forhandleren.Jeg har ikke hørt om det før men.. Han bruker en ishockey puck som legges opp i tanken for vannet som blir sugd opp.Den hindrer visst at det blir for mye skum. Tror ikke jeg kommer til å bruke noe når det blir mest brukt 3-4 liter i gangen til bil og sofaer.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Green Clean og Meguiars APC er veldig gode produkter, begge kan blandes ut til det "meget økonomiske"

Lukt: JEG synes Megs sin APC lukter renere (sterkere?), men begge lukter godt :)

Rens: Jeg synes APC renser litt bedre, men mulig det er pga blandingsforhold

Skumdannelse: Green Clean skummer mindre, noe som kan være en fordel :)APC+ derimot skal skumme en god del mindre enn APC

Interiørplast: Føler at Green Clean er mildere på de områdene, kanskje derfor jeg føler at den vasker/renser litt mindre også?

Uansett, begge er veldig gode produkter som jeg alltid har i hylla - APC'en synes jeg er veldig fin til skumvask av bil, felger motorrom osv i tillegg, det synes jeg ikke Green Clean er like god til (kanskje også det er "visuelt" fordi den skummer og lukter midre?)

EDIT:

Har ikke prøvd APC på skinn (tror jeg?), men der er Green Clean suveren med en børste til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...