Gå til innhold

Audi B7 kromlister


Aspiranten

Recommended Posts

Aspiranten

Jeg får ikke disse hersens listene fine jeg.

Autosol gnikket x10 etterfulgt av Brilliant Metal Shine for gloss gir fin glans, men etsesporene fra vann ligger fremdeles igjen på railsene og listene.

Naboene synes sikkert vi har de fineste railsene i gata, men jèg ser vannmerkene og jeg vil ha de bort. <_<

Noen andre som har vært borti problemet og har funnet en løsning på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspiranten

Bruk maskin, eller powerball på drill. :)

For hånd kan du bli stående til våren før du får de fine igjen.

Jo takk merket det! :D

Powerball... Får vel legge inn en bestilling, den er liten og funker på listene rundt vinduene også? Ser ikke for meg å komme til inni der med 5" pads på DA`n :mellow:

Silset: Oh yes indeed. Får gi meg i kast med DA`n og se hvordan det går... Hvordan kom du til på baksiden? Den vises jo når man får passasjerer f.eks, så ser de over taket og rett på baksiden av railen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene rundt vinduene får du ikke helt fine igjen nesten uansett hva du bruker på dem=/

Har samme problem på min Audi A4 03mod. Det ligger et plastbelegg utenfor den polerte flaten for å "beskytte".

Det som skjer er at det etter noen vask blir det noen "åpninger" i plastlaget å vann/avfetting kommer inn mellom laget å gjør at krommen falmer. Eneste som kan få det greit igjen er å gå over med fin våtslip for så å pålere det opp igjen med powerball e.l:)

Er mye jobb men blir greit resultat til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jo takk merket det! :D

Powerball... Får vel legge inn en bestilling, den er liten og funker på listene rundt vinduene også? Ser ikke for meg å komme til inni der med 5" pads på DA`n :mellow:

Silset: Oh yes indeed. Får gi meg i kast med DA`n og se hvordan det går... Hvordan kom du til på baksiden? Den vises jo når man får passasjerer f.eks, så ser de over taket og rett på baksiden av railen.

Litt vanskelig å forklare, men du kommer til :) Tenker du vil få det fint til med DA også.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball... Får vel legge inn en bestilling, den er liten og funker på listene rundt vinduene også?

Regn med å måtte maskere både lakk og vindu, for så liten er den ikke. :) MEN den funker, det er det ingen tvil om.

Rails er alu, kanten rundt vinduene er oftest kråmm med klarlakk som det står over. Jeg har og brukt Meguiars NXT all metal polish på endel alu og krom som har sett matt, skitten og lett oksidert ut, med stort hell. Senest i grillen på en 01 Saab 93.

MEN det er viktig å poengtere at den omtrent ikke inneholder slipemidler, Autosol er mye grovere.

Den er dog suveren på å fjerne inngrodd dritt, jeg ser på den som en type rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et genialt tips!

Kjøp svart optikk

vmr.jpg

Eneste som hjelper ja. Kan legge svart folie på da, som et alternativ. De blanke blir aldri bra igjen uansett hva du gjør.

R.øver: Din bil?

Endret av rs_t
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er sølvgrå så det er uaktuelt med sorte lister :)

Får bytte listene en gang jeg gidder da, til nye sølvlister.

What?.

På sølv, grå og hvit er de sorte listene klart penest! Fin kontrast!

http://www.garaget.org/?car=64652&image=1622675

http://www1.garaget.org/archive/84/83664/90544/90544-827943.jpg

http://www.garaget.org/?car=173831&image=1938081

http://www.garaget.org/?car=169148&image=1603210

Endret av rs_t
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Huff, glad jeg ikke har alurails.. Umulig og holde fint, og sort er finere =)

Men angående powerball, ville ikke powercone eller hva den heter vært ett bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Terje Stranden

Huff og huff !

Kjenner meg sterkt igjen når det gjelder å gnikke å gnure på desse alulistene, har en audi allroad sjølv, krom over alt, så alle gode tips mottas med stor takk :) har prøvt autosol på stålull, funka dårlig det også, gnikka med autosol til eg har fått blemmer omtrent, men dei blir aldri skikkelig bra, no har eg bestilt sv sin metal polish, spent på om den leverer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...