Gå til innhold

Bilder av bilen din med vinterhjul


Bjerknez

Recommended Posts

hmsilset

Så jo ikke så aller verst ut dette da bjerknez :) Er jo tross alt vinter snart, og da er ikke alle biler fult så fine uansett.

Mine biler med vinterdekk i vinter :D Mr2n vil stå med sommerdekk på hele vinteren.Corollaen er best på vinter med sine fete 13" vinterfelger og 165 piggdekk :)

post-1306-043172200 1287336390_thumb.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine vinterhjul. Strengt tatt sommerhjul på bildet, men etter at jeg fikk tak i nye felger til sommerbruk, har disse fått Hakka R for vinterbruk.

BMW style 141 7x17 ET47 med 205/50R17

post-1201-069899100 1287342123_thumb.jpg

Endret av obimann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut de Bjerki, bare ordne hvitbalansen og ta en kulere vinkel så blir det bra :)

Bilde ble tatt i hui og hast med iPhone før det ble mørkt, så derfor stemte ikke hvitbalansen helt.

Er ikke akkurat noe raw-bilde fra speilrefleksen detta.. hehe

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg allerede! Bilen min blei jo lavere med vinterfelga enn sommerfelga i begynelsen av dette året. Og nå hvor jeg har senka den nå i sommer, så blir den jo ennå lavere med vinterfelga på! :lol:

Er fristende å gå opp til 18" på sommer, og bruke 17"'erne på vinterstid..

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg ett par overaskelser når jeg prøvekjørte bilen med de nye vinterhjulene. Er 17" felger med 225-45 Hankook vinterdekk (piggfritt)

Bilen ble vannvittig vinglete på veien og hjulene spinner for ett godt ord på våt asfalt. Skikkelig elendig feste på våt vei og faktisk så er det noe av det værste jeg har opplevd så langt...

Er faktisk så vinglete at jeg mistenker at det kanskje kan være noe galt...

Sommerhjulene som er 19" og har 255-35 Dunlop dekk sitter som støpt på veien i forhold.

Kjørte likk sikksakk på en stor tom parkeringsplass (våt asfalt) i ca. 60km/t og fikk faktisk rævsleng på bilen for første gang bare ved å svinge. (ESP var sef. avslått) Dette synes jeg var veldig merkelig...

Har aldri noensinne klart å fremtvinge rævsleng med sommerhjulene. (med ESP avslått)

Får håpe dem er bedre på is/snø enn dem er på våt vei.

For å ta ett eksempel, så lå jeg i 3. giret i rundt 70-80km/t i aksellerasjonsfeltet ut på E6 i går (våt asfalt) og når jeg giret 4. og ga full gass så spant jeg faktisk.... Veldig merkelig opplevelse som ikke en gang Touran'en jeg hadde gjorde med vinterdekk, og den hadde ca. 20HK'er mer og 60NM. på 17" hjul med 225 Continental vinterdekk (piggfritt)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg ett par overaskelser når jeg prøvekjørte bilen med de nye vinterhjulene. Er 17" felger med 225-45 Hankook vinterdekk (piggfritt)

Bilen ble vannvittig vinglete på veien og hjulene spinner for ett godt ord på våt asfalt. Skikkelig elendig feste på våt vei og faktisk så er det noe av det værste jeg har opplevd så langt...

Er faktisk så vinglete at jeg mistenker at det kanskje kan være noe galt...

Sommerhjulene som er 19" og har 255-35 Dunlop dekk sitter som støpt på veien i forhold.

Kjørte likk sikksakk på en stor tom parkeringsplass (våt asfalt) i ca. 60km/t og fikk faktisk rævsleng på bilen for første gang bare ved å svinge. (ESP var sef. avslått) Dette synes jeg var veldig merkelig...

Har aldri noensinne klart å fremtvinge rævsleng med sommerhjulene. (med ESP avslått)

Får håpe dem er bedre på is/snø enn dem er på våt vei.

For å ta ett eksempel, så lå jeg i 3. giret i rundt 70-80km/t i aksellerasjonsfeltet ut på E6 i går (våt asfalt) og når jeg giret 4. og ga full gass så spant jeg faktisk.... Veldig merkelig opplevelse som ikke en gang Touran'en jeg hadde gjorde med vinterdekk, og den hadde ca. 20HK'er mer og 60NM. på 17" hjul med 225 Continental vinterdekk (piggfritt)

Helt nye dekk er avhengig av noen kilometere (100+) for å gå seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har opplevd her merket jeg selv forrige vinter, helt likt! Da hadde jeg nye vinterdekk og syntes det var helt utrolig vinglete i starten. Men det ble bedre etterhvert :)

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dra noen burnouts på parkeringsplassen din så går det seg til.

Ja, det er jo tøft... :lol:

Har i skrivende stund kjørt 80km. med dekkene og jeg håper inderlig dem imponerer meg bedre på glatta enn dem gjør på våt asfalt...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...