Gå til innhold

Powergloss


Spernesn

Recommended Posts

Spernesn

Lurer på om denne tar lakkstøv og lakk overganger? Fikk sp av en på jobben om jeg kunne se om jeg fikk vekk lakkstøv på bilen hans, så vil høre her først før jeg gjør noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd å claye først? Kan prøve med aggressiv clay også.

Hvis det ikke går vekk da, ville jeg mest sannsynlig ha våtslipa området.

Det som bekymrer meg ang. slikt er hva som skjer hvis et helt støvkorn løsner fra lakken, og blir med i padden rundt og rundt.

Tror ikke panelet man jobber på blir så veldig fint etterpå.

Edit:

Ang. den overgangen du prata om, så må nok den også våtslipes..

Hvis man bare polerer den, så vil man tydelig se overgangen..

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, fått tak i våtslipepapir på 1500, gå over med en kloss og så powergloss etter dette da? :)

1500 er egentlig litt grovt, spør du meg... men du kan jo gå over med 2000 eller 2500 etterpå.

Men vanligvis vil det ikke være noe problem å gå rett på ull uten våtslip, jeg ville testet dette først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit billakerere bruker 3M til å fjerne lakk støv, ikke sikker på hvilken 3M så hjelper deg kanskje ikke så mye, men veit mange av de bruker 3M hvertfall så ville undersøkt dette før jeg gikk på med våtslip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha brukt p2000, og gått over etterpå med p3000.

Det lurer jeg litt på, hvorfor er det viktig å gå over med finere papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg litt på, hvorfor er det viktig å gå over med finere papir?

Du klarer å polere opp "riper" etter 2000, men det blir mindre arbeid hvis man går over med 3000 etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å polere opp "riper" etter 2000, men det blir mindre arbeid hvis man går over med 3000 etterpå.

Får prøve det neste gang jeg skal våtslipe. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lakken er veldig hard, må man gå over hvert panel minst 2 ganger med powergloss og ull når man har slipa med p2000.

Om man ikke er nøye nok, ser panelet helt fint ut, men ser man nært så kan det være sånne riller på hele panelet etter slipinga.

Derfor er det veldig greit å gå over med p3000, det sparer deg for masse jobb, og sikrer bedre finish.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo prøve med andre ting FØR du våtsliper. Er det støv etter klarlakk? Det fjernes nok greit med clay og menz sip.

Jada, tror du ikke jeg vet det?

Ser du ikke at jeg har anbefalt han clay på den første tråden jeg skrev i denne posten?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...