anderwin

Vasket rutene inni i bilen med

23 innlegg i emnet

Kjøpte meg for noen dager siden Turtle shield Glass Clean for å vaske frontruten inni også utafor ettersom den ikke så ut. Merket dagen etter at ruten inni ser ikke ut igjen. Ser ut som noen har tatt på ruta også dratt hendene bortover noen ganger.

Står at jeg skal vente et minutt at den trenger virketid og har gjort det. Ser bra ut med engang men senere på dagen eller dagen etterpå ser det ikke ut igjen! Bruker en klut for å fjerne det, siste kluten jeg prøvde var mikrofiberklut har det noe å si egentlig?

Pluss noen som har erfaring med dette produktet? Hva gjør jeg feil :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du kun en klut? Du må bruke flere, som er tørre når du tørker vekk siste rest med produkt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist gang var det bare en :blush: , men når jeg var ferdig på innsiden så tok jeg utsiden men utsiden får aldri det problemet så litt rart synes nå jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende at det sitter ett belegg på innsiden av rutene som ser ut til å forsvinne der og da, men som dukker opp igjen når det dugger på rutene etc. ?

Har en mistanke om at vertfall på frontruten (innsiden) blir ett belegg ett en liten stund og dette tipper jeg kommer fra klimaanlegget i bilen... (?)

Må vertfall bruke vesentlig mer "krefter" på og vaske frontruten på innsiden kontra andre vinduer. Kunsten er vel så enkel som å hele tiden bruke HELT reine og tørre mikrofiberkluter. En klut du buffet av voksen med forrige uke (som i mellomtiden er vasket) KAN inneholde små mengder voks i seg, og vertfall nok til å grise til en tilsynelatende ren rute...

Vertfall den erfaringen jeg har...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk avispapir, og bli fornøyd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type klut bruker du?

Type vindusklut, mener jeg er søppel.

Tunge å dra over ruta for et godt resultat. Det beste etter min mening er lofritt tørkepapir.

Jeg har en stor rull med en blåfarget papir. Husker verken hva det heter eller hvor jeg har kjøpt det. Tipper Bernhard vet hva det heter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus svamp og MF her hos meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er noe kanskje ifra klimaanlegge som gjør det. Kanskje det er det, det må jeg få sjekket litt nøyere :huh:.

Uansett bruker en mikrofiberklut merke husker jeg ikke akkurat men den var nye ifra pakningen sin.

Kanskje jeg må bare bruke mer krefter da ^^.

Er det noen som har prøvd den stangen på Torshov husker ikke helt hva den saken heter, men er en sånn "kost" med mopp på eller noe som skal gjøre det lettere å vaske ruten på innsiden. Kanskje jeg skal prøve meg på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en stor rull med en blåfarget papir. Husker verken hva det heter eller hvor jeg har kjøpt det. Tipper Bernhard vet hva det heter :)

Katrin blå? Det fungerer ihvertfall meget bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en sånn sak på Torshov glass rens eller noe i sånn plastikk sak som du drar ut et og et papir. Utrolig at det funket veldig bra også :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kun JIF vindusvask (vanlig blå flaske) og en bøtte med reint vann, samt et syntetisk pusseskinn for å fjerne vindusrensen. Ikke noe som gjøre bedre jobb enn et pusseskinn når det gjelder å få med seg dritten.

Har intrykk av at mange typer vindusvask produkter setter igjen et belegg på vinduene hvis man ikke vasker og tørker av skikkelig når man er ferdig. Pusseskinn og mye reint vann fjerner dette belegget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i huset er det slutt med kjemikalier til vindusvask. Bruker kun Eidsvoll fiber-kluter (heter Norwex nå), En er litt grov, den vris opp i varmt vann (ikke såpe) og brukes til vaske vekk møkka, den andre er glatt (nesten som pusseskinn) og brukes tørr, den tørker man bare over ruta med etterpå. Rene vinduer uten skjoler og striper, både i huset og på bilen. Og er gjort på rekordtid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus svamp og MF her hos meg.

jeg skal gå til innkjøp av nanosvamp. tror det er veien å gå :)

Her i huset er det slutt med kjemikalier til vindusvask. Bruker kun Eidsvoll fiber-kluter (heter Norwex nå), En er litt grov, den vris opp i varmt vann (ikke såpe) og brukes til vaske vekk møkka, den andre er glatt (nesten som pusseskinn) og brukes tørr, den tørker man bare over ruta med etterpå. Rene vinduer uten skjoler og striper, både i huset og på bilen. Og er gjort på rekordtid...

hvor kjøper du dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjøper du dette?

Kjøper gjennom lokal forhandler...litt som tupperware, men det er bare å ringe og bestille vindus-sett. Hvis du går til hjemmesiden deres, finner du forhandlere der. Absolutt verdt det, og dette er også MF faktisk.

Norwex

Endret av Mutter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med nye biler er det slik at dashboard og annet plastikk gasser litt. Dette gjør at bilen får ett synlig belegg på vinduer. Husker ikke hva denne gassen heter i øyeblikket men noe med poly-ett eller annet.

Ellers er det alt annet som lage belegg på vinduet som f.eks pust,fett,luft,røyk/nikotin, etc etc.

du får mange forskjellige typer microfiber kluter til bruk på vinduer, men det som er viktigst som også nevnt over er å gå over mer enn en gang.

Først vaske,så tørke over for å fjerne skjolder.

Rema 1000 har noen lilla kluter som kan benyttes med godt resultat til dette. Jeg bruker selv først papir,kjøkkenpapir om så.

Men blå papir som støver lite er jo best (www.cartec.no)

Gå over med microfiber for å få perfekt resultat.

kjemi:

du kan bruke alt fra JIF til vindusvask fra dyre forhandlerer. Det som blir bra på stuevinduet blir også bra på bilrutene.

Bruker selv rutevask fra Meguiars hjemme ettersom den er best i mine hender, samt dama liker lukten :P

Noen liker ditt, andre liker datt. Prøv deg frem hva du selv liker.

VIPES ER ELENDIGE!

Endret av crizpz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjemi:

du kan bruke alt fra JIF til vindusvask fra dyre forhandlerer. Det som blir bra på stuevinduet blir også bra på bilrutene.

Bruker selv rutevask fra Mequiars hjemme ettersom den er best i mine hender, samt dama liker lukten :P

Noen liker ditt, andre liker datt. Prøv deg frem hva du selv liker.

VIPES ER ELENDIGE!

Det som blir bra på stuevinduet blir også bra på bilrutene, men jeg har sett JIF lage skjolder/missfarginger på dørtrekk og dashbord (hvis man er uheldig og søler litt) som man ikke ville fått med enkelte andre produkter som er laget for bruk til bil.

Bruker selv en ganske sterk rutevask (husker ikke produsent i farta) men sprayer rett på MF for å unngå søl..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har aldri hatt problemer med at JIF'en lager skjolder, så lenge du tørker det vekk, men alle vindus"vasker" eg har vært borti lager jo skjolder på alt hvis det ikje det blir tørket vekk... JIF'en blir brukt i lastebilen til ALT! Vinduer, interiør, gulv, alt sammen... Greit det e gjerne ikje det helt ideelle, men den gjør jobben sin å vell så det der.. men i personbilen e det kunn produkter som er ment for den jobben som ska gjøres som brukes, men har aldri lagt merke til skjolder på interiør etter JIF når det blir sprutet på vinduene... men no har eg en tendens til å tørke av alt som måtte eventuelt bli vått av dusjen fra JIF'en..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd litt forskjellig på vinduene og Novatio Multifoam funker ganske bra til å rense, syns jeg da.. Et skum som legges på innsiden av ruten og så er det bare å tørke av med en tørr klut eller papir som ikke loer. Tørker fort inn og etterlater ingen skjolder (som jeg har sett hvertfall :P) bare pass på å ikke få den på skinn e.l. da den er ganske sterk.

Multifoam

MFM.jpg

Endret av the kid
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Windows Sheen fra Mark-V. www.blankbil.no hadde den tidligere ihvertfall - blandes ut veldig tynt og gjør sakene sin meget bra. Men vel så viktig som et glass-produkt er å bruke papir / klut som ikke loer - jeg har noen sånne blå "ark" som optikere bruker, og det funker fjell!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive