Gå til innhold

Megs 80 oljer og Polering av lakkerte plastpaneler


Aspiranten

Recommended Posts

Aspiranten

Oljene i Megs 80 ligger oppå lakken og skaper... Ett "fett" spill i lyset, man ser at oljene ligger der. Skal det være slik eller bør man avfette etter poleringen? Har lest andre som sier "lakken har godt av oljene så brukte xxx produkt og la sealer oppå", hva legges i dette?

Også har bilen fangere i ru plastikk, som bare er lakkert over. Overflaten i lakken er derfor ikke glatt som ellers på bilen, likevel er den oksidert og må gjøres noe med. Tips til hva jeg kan gjøre? Bare å suse over med DA maskinen og slipe ned lakken? Har Megs 1-2-3 tilgjengelig også...

Takknemlig for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljene i Megs 80 ligger oppå lakken og skaper... Ett "fett" spill i lyset, man ser at oljene ligger der. Skal det være slik eller bør man avfette etter poleringen? Har lest andre som sier "lakken har godt av oljene så brukte xxx produkt og la sealer oppå", hva legges i dette?

Skal ikke være der. De aller fleste polish legger igjen litt olje og denne bør tørkes vekk da den lett dekker over hologrammer, riper, etc. Også for at voks/sealer skal få bra heft så må oljene vekk. 3M legger igjen en del olje, vet ikke hvordan Megs#80 er.

IPA eller 3M ControlSpray, etc brukes for å fjerne oljerestene. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være der. De aller fleste polish legger igjen litt olje og denne bør tørkes vekk da den lett dekker over hologrammer, riper, etc. Også for at voks/sealer skal få bra heft så må oljene vekk. 3M legger igjen en del olje, vet ikke hvordan Megs#80 er.

IPA eller 3M ControlSpray, etc brukes for å fjerne oljerestene. B)

Jeg bruker denne ganske mye, å den legger ikke igjen så mye, men du må kjøre den så lenge at du får brutt produktet skikkelig ned. Jeg bruker MG final inspection etterpå, for å fjerne eventuelle rester.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en bil med ordentlig oksidert lakk pleier jeg noen ganger å la være å ta f.eks IPA i fare for å tørre den ut mer enn nødvendig.. Da tar jeg en vask av bilen i stedet, men med biler med klarlakk er det bare å få bort oljene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tommy her - #80 må kjøres leeeeeeeeeenge for å brytes helt ned. Når du tror du har kjørt ferdig så kjører du 6-7 pass ekstra. Det som ligger igjen da er lett å tørke av, og tar man en liten sprut IPA / MG Final Inspection / Scholl CF02 samtidig så tar man det lille som er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hvis det er en bil med ordentlig oksidert lakk pleier jeg noen ganger å la være å ta f.eks IPA i fare for å tørre den ut mer enn nødvendig.. Da tar jeg en vask av bilen i stedet, men med biler med klarlakk er det bare å få bort oljene :)

x2 på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspiranten

Jeg kjørte på med 80 jeg, ble litt blankt, mye rødere og en del finere. Likevel stygg finish på denne rue lakken ift. resten av bilen. <_<

Edit: Noen måte å se om jeg bare oljer inn lakken eller om jeg fjerner oksideringen? Bruker bare Megs 80 på gul 3M pad da jeg ikke har tid til 2 stegs med 83 først. Blir rødt, blankt og kjempefint. Swirls forsvinner men RDS blir igjen.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Edit: Noen måte å se om jeg bare oljer inn lakken eller om jeg fjerner oksideringen?

Ta en grundig wipe down på et testområde så ser du om oljene skjuler oksidasjonen eller om polishen har klart å fjerne den.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...