Aspiranten 45 Skrevet 12 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2010 Oljene i Megs 80 ligger oppå lakken og skaper... Ett "fett" spill i lyset, man ser at oljene ligger der. Skal det være slik eller bør man avfette etter poleringen? Har lest andre som sier "lakken har godt av oljene så brukte xxx produkt og la sealer oppå", hva legges i dette? Også har bilen fangere i ru plastikk, som bare er lakkert over. Overflaten i lakken er derfor ikke glatt som ellers på bilen, likevel er den oksidert og må gjøres noe med. Tips til hva jeg kan gjøre? Bare å suse over med DA maskinen og slipe ned lakken? Har Megs 1-2-3 tilgjengelig også... Takknemlig for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hirobofly 49 Skrevet 12 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2010 Oljene i Megs 80 ligger oppå lakken og skaper... Ett "fett" spill i lyset, man ser at oljene ligger der. Skal det være slik eller bør man avfette etter poleringen? Har lest andre som sier "lakken har godt av oljene så brukte xxx produkt og la sealer oppå", hva legges i dette? Skal ikke være der. De aller fleste polish legger igjen litt olje og denne bør tørkes vekk da den lett dekker over hologrammer, riper, etc. Også for at voks/sealer skal få bra heft så må oljene vekk. 3M legger igjen en del olje, vet ikke hvordan Megs#80 er. IPA eller 3M ControlSpray, etc brukes for å fjerne oljerestene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 12 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2010 Skal ikke være der. De aller fleste polish legger igjen litt olje og denne bør tørkes vekk da den lett dekker over hologrammer, riper, etc. Også for at voks/sealer skal få bra heft så må oljene vekk. 3M legger igjen en del olje, vet ikke hvordan Megs#80 er. IPA eller 3M ControlSpray, etc brukes for å fjerne oljerestene. Jeg bruker denne ganske mye, å den legger ikke igjen så mye, men du må kjøre den så lenge at du får brutt produktet skikkelig ned. Jeg bruker MG final inspection etterpå, for å fjerne eventuelle rester. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 13 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2010 Hvis det er en bil med ordentlig oksidert lakk pleier jeg noen ganger å la være å ta f.eks IPA i fare for å tørre den ut mer enn nødvendig.. Da tar jeg en vask av bilen i stedet, men med biler med klarlakk er det bare å få bort oljene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 13 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2010 Enig med Tommy her - #80 må kjøres leeeeeeeeeenge for å brytes helt ned. Når du tror du har kjørt ferdig så kjører du 6-7 pass ekstra. Det som ligger igjen da er lett å tørke av, og tar man en liten sprut IPA / MG Final Inspection / Scholl CF02 samtidig så tar man det lille som er igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 13 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2010 Hvis det er en bil med ordentlig oksidert lakk pleier jeg noen ganger å la være å ta f.eks IPA i fare for å tørre den ut mer enn nødvendig.. Da tar jeg en vask av bilen i stedet, men med biler med klarlakk er det bare å få bort oljene x2 på den! Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aspiranten 45 Skrevet 13 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2010 Da lar jeg controlsprayen ligge og fortsetter idag :-) Takker for råd. Noen meninger om plastpanelene gutter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 13 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2010 du klarer ikke å slipe noe med mg80 og DA. Men det funker fint å rense lakken med den komboen selv om plasten er ruglete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aspiranten 45 Skrevet 13 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2010 (endret) Jeg kjørte på med 80 jeg, ble litt blankt, mye rødere og en del finere. Likevel stygg finish på denne rue lakken ift. resten av bilen. Edit: Noen måte å se om jeg bare oljer inn lakken eller om jeg fjerner oksideringen? Bruker bare Megs 80 på gul 3M pad da jeg ikke har tid til 2 stegs med 83 først. Blir rødt, blankt og kjempefint. Swirls forsvinner men RDS blir igjen. Endret 13 Oktober, 2010 av Aspiranten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 13 Oktober, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2010 Edit: Noen måte å se om jeg bare oljer inn lakken eller om jeg fjerner oksideringen? Ta en grundig wipe down på et testområde så ser du om oljene skjuler oksidasjonen eller om polishen har klart å fjerne den. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.