Aspiranten

Megs 80 oljer og Polering av lakkerte plastpaneler

Oljene i Megs 80 ligger oppå lakken og skaper... Ett "fett" spill i lyset, man ser at oljene ligger der. Skal det være slik eller bør man avfette etter poleringen? Har lest andre som sier "lakken har godt av oljene så brukte xxx produkt og la sealer oppå", hva legges i dette?

Også har bilen fangere i ru plastikk, som bare er lakkert over. Overflaten i lakken er derfor ikke glatt som ellers på bilen, likevel er den oksidert og må gjøres noe med. Tips til hva jeg kan gjøre? Bare å suse over med DA maskinen og slipe ned lakken? Har Megs 1-2-3 tilgjengelig også...

Takknemlig for alle svar :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljene i Megs 80 ligger oppå lakken og skaper... Ett "fett" spill i lyset, man ser at oljene ligger der. Skal det være slik eller bør man avfette etter poleringen? Har lest andre som sier "lakken har godt av oljene så brukte xxx produkt og la sealer oppå", hva legges i dette?

Skal ikke være der. De aller fleste polish legger igjen litt olje og denne bør tørkes vekk da den lett dekker over hologrammer, riper, etc. Også for at voks/sealer skal få bra heft så må oljene vekk. 3M legger igjen en del olje, vet ikke hvordan Megs#80 er.

IPA eller 3M ControlSpray, etc brukes for å fjerne oljerestene. B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være der. De aller fleste polish legger igjen litt olje og denne bør tørkes vekk da den lett dekker over hologrammer, riper, etc. Også for at voks/sealer skal få bra heft så må oljene vekk. 3M legger igjen en del olje, vet ikke hvordan Megs#80 er.

IPA eller 3M ControlSpray, etc brukes for å fjerne oljerestene. B)

Jeg bruker denne ganske mye, å den legger ikke igjen så mye, men du må kjøre den så lenge at du får brutt produktet skikkelig ned. Jeg bruker MG final inspection etterpå, for å fjerne eventuelle rester.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en bil med ordentlig oksidert lakk pleier jeg noen ganger å la være å ta f.eks IPA i fare for å tørre den ut mer enn nødvendig.. Da tar jeg en vask av bilen i stedet, men med biler med klarlakk er det bare å få bort oljene :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Tommy her - #80 må kjøres leeeeeeeeeenge for å brytes helt ned. Når du tror du har kjørt ferdig så kjører du 6-7 pass ekstra. Det som ligger igjen da er lett å tørke av, og tar man en liten sprut IPA / MG Final Inspection / Scholl CF02 samtidig så tar man det lille som er igjen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en bil med ordentlig oksidert lakk pleier jeg noen ganger å la være å ta f.eks IPA i fare for å tørre den ut mer enn nødvendig.. Da tar jeg en vask av bilen i stedet, men med biler med klarlakk er det bare å få bort oljene :)

x2 på den!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da lar jeg controlsprayen ligge og fortsetter idag :-) Takker for råd.

Noen meninger om plastpanelene gutter? :unsure:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du klarer ikke å slipe noe med mg80 og DA. Men det funker fint å rense lakken med den komboen selv om plasten er ruglete.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte på med 80 jeg, ble litt blankt, mye rødere og en del finere. Likevel stygg finish på denne rue lakken ift. resten av bilen. <_<

Edit: Noen måte å se om jeg bare oljer inn lakken eller om jeg fjerner oksideringen? Bruker bare Megs 80 på gul 3M pad da jeg ikke har tid til 2 stegs med 83 først. Blir rødt, blankt og kjempefint. Swirls forsvinner men RDS blir igjen.

Endret av Aspiranten
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Edit: Noen måte å se om jeg bare oljer inn lakken eller om jeg fjerner oksideringen?

Ta en grundig wipe down på et testområde så ser du om oljene skjuler oksidasjonen eller om polishen har klart å fjerne den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive