Gå til innhold

Meguiars Pads og f eks 3M produkt


Hans Olav

Recommended Posts

Det har ikke noe å si om jeg bruker f eks 3M polish eller Scholl polish på andre pads en samme merke, som f eks Meguiars?

Eller MÅ jeg ha 3M pads til 3M produkt? Tenkte å prøve ut 3M polish nå og lurer på om jeg kan bruke de Meguiars padene jeg har :) Pads og produkt av samme merke er kanskje spesielt utviklet for hverandre?

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det funker, som Bernhard skriver, men du vil ikke oppnå like bra cut med burgunder megs pute på grønn 3m, du vil heller ikke nødvendigvis oppnå like lett hologramfri finish med svart finishing Megs pute som du vil med Ultrafina med UF pute fra 3M. Det funker å blande merker på polish og puter, men ikke alltid vil det gi positiv effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Følger vi fargene når det gjelder 3M eller?

Grønn pad på grønt produkt?

Jeg skjønner jo ut at blå pad er den fineste. Men det er grønn pad som er cut pad da? I og med den gule heter polishing.

Veit jeg må ha det litt inn med teskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn pad, til grønt produkt, eller Fast Cut Plus om du vil. Grov Rubbing

Gul pad, til Gult produkt, eller Extra Fine Cut , Mild rubbing/Polering

Orange pad, også til gult produkt, polishing pad til keramiske/ripebestandige klarlakker

Blå pad til blått produkt, eller Ultrafina SE, brukes til siste finish, og hologramfjerning

Følger iallfefall til dels fargene når det gjelder 3M. Orange pute på grønt middel kan og fint benyttes om man ønsker mer cut enn gul på orange pute, men ikke trenger like mye cut som grønn på grønn pute vil gi.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Grønn er cutting ja, og dermed den groveste (med unntak av ull). Synes det f.eks blir fryktelig mye hologrammer med Gul Scholl og 3M FCP, i forhold til FCP på grønn pad og S3 Gold på Gul Scholl... Men av de merkene jeg har blandet, er det 3M pads og midler som liker minst å blandes med andre produsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått hjem 3M pads og 3M polish. Jeg syns den grønne cut paden virker veldig hard jeg?

Er den ikke vanskelig å bruke langs dører osv?

Jeg prøvde jo den burgunder cut paden til meguiars sammen med meg#105 og dette var et helvete å bruke. Tok tak og dro av gårde som bare det...

Er denne grønne 3M like ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Grov pad og grov rubbing gjør det litt lettere for paden å hoppe bortover, spesielt med MG#105 som tørker blir tørr veldig fort. Skaff deg ett testpanel hvor du lærer deg å beherske teknikken med roterende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde jo den burgunder cut paden til meguiars sammen med meg#105 og dette var et helvete å bruke. Tok tak og dro av gårde som bare det...

Er denne grønne 3M like ille?

At grove comboer er et "helvete" å jobbe med og "drar avgårde" er bare noe du må regne med til å begynne med. Helt til du lærer å styre maskinen på riktig måte :) Jeg husker jeg var ganske fortvilet første gangen jeg skulle på med grov polish på en litt sticky lakk selv.

Er alltid morsomt å overlate maskinen til en nybegynner og se hvordan de henger på slep etter maskinen bortover lakken. Men det er bare teknikk som skal til, og det kommer fort :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid morsomt å overlate maskinen til en nybegynner og se hvordan de henger på slep etter maskinen bortover lakken. Men det er bare teknikk som skal til, og det kommer fort :)

Kjenner igjen følelsen fra min debut, gitt. Hang som et slips etter Makitaen med gul Scholl pad og S3. :) Jeg kommer til å bruke litt tid på snillere combo for å bli kjent med hvordan maskinen styrer, før jeg går over til S3 og gul pad igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få teknikken inn. Men jeg prøvde grov pad for første gang for litt siden og syns den var veldig hard å bruke.Leit å kjøre med den på dørene. Vanskelig posisjon å sitte på den måten og polere. Gikk bedre med finere pad.

Men da vet jeg at den blir mykere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...