Gå til innhold

Kjøpe to scholl poleringsmidler. Hvilke anbefales


Hage

Recommended Posts

Skal kjøpe to poleringsmidler fra scholl for fjerning av oksidering og litt swirls på en rød bil.

Så jeg lurte da på hvilke to som anbefales og kjøpe til det? og hvilke padder som er et must?

Tenkte på s17 og s30/40?

Skal polere med roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å ha en "S17-polish" (Menzerna "SIP", 3M "Gul" osv) - S17 og sort scholl pute eller lignende kan man få skikkelig bra resultater med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S17 kan vel også være grei og ha synes jeg...

Har man myk lakk så tipper jeg S17 kanskje er ett klokere valg enn S30 for å fjerne swirls etc.?

Eller fjerner S30 swirls fra myk lakk uten problemer?

Har brukt S17 på min bil og så langt har den ikke skuffet meg. Jeg tipper vertfall at S03 kanskje er i groveste laget, så lenge S17 gjør jobben.

Med det så tenker jeg på regelen om alltid å begynne med den mildeste rubbingen samt at man ikke bruker grovere rubbing enn man strengt tatt trenger...

Mulig jeg tar feil...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT sier "fjerning av oksidering og swirls fra rød bil". Dette forteller meg at det er single stage lakk det er snakk om her, og da må det kraftige saker til for å ta den døde lakken og få fram fin lakk igjen. Ergo S3G på ull / gul Scholl, fulgt opp av S30+ på orange Scholl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT sier "fjerning av oksidering og swirls fra rød bil". Dette forteller meg at det er single stage lakk det er snakk om her, og da må det kraftige saker til for å ta den døde lakken og få fram fin lakk igjen. Ergo S3G på ull / gul Scholl, fulgt opp av S30+ på orange Scholl.

Ahaa... :)

Man lærer noe nytt hver dag ...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...