Gå til innhold

DA vinterklargjøring, er jeg klar til å bestille?


Bayas

Recommended Posts

Vinteren er her snart og med vinterdekkene på plass, mangler det bare å ordne "alt det andre". I fjor gikk jeg for Meguiars 1-3 for hånd, i år prøver jeg meg på Biltema's billig DA-maskin som allerede er på plass.

Maskin:

Biltema DA (2-hodet, oppgitt til 1600-3500 plutselig, om det er et problem må den leveres tilbake..)

Utvendig:

Avfetting (random)

P21s (vasker med gammel mitt)

SV Car Bath (om det er "trygt" å bruke Meguiars NXT på Shield utgår denne)

SV Liquid Cleaner (kan denne brykes på lykter óg?)

SV Liquid Cleaner Medium

Blå Uber pads til begge

SV Shield sett (med claysett)

Softest Applicator 3-pack (for Shield, Autobahn og Metal polish)

SV Autobahn

SV Metal polish

SV Detalj kost (til vask av dørkarmer)

Mothers Wash mitt

Nanolotus vindusforsegling

Innvendig:

CG Green Clean (til seter, matter, gulv, interiør)

3-pack sprayflasker

Tekstilbørste (til 79,-? Skal brukes på seter og deretter matter/gulv)

CG Shaggy 6-pack microfiber (til alt, gode nok?)

SS tørkehåndkle

Høres dette greit ut? Det jeg er mest usikker på er RPM på maskinen (høyt minimum) og 2x cleaner fluid. Jeg ønsker iallefall å prøve noe med litt slipemidler uten å ta helt av. Ettersom de er små er heller ikke prisen ille kontra konkurrentene per enhet. I tillegg vurderer jeg en voks/sealer til å legge rett på uten å maskere plast i dørkarmene (finnes det noe hos Scandic?). På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller for fristelsen og bytter inn DA maskinen i Biltema roterende. Forenkler også jobben noe med å kjøre kun ett steg.

Scholl S30+ Nano Compound

Scholl Orange M

Scholl bakplate (den er forresten oppgitt til å være blå, ikke lilla?!)

Wipedown

Antar at jeg kan legge SV Shield rett på denne etterpå, eller "må" jeg gå over med Cleaner Fluid?

Endret av Bayas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg snart SKIL maskin i posten, så den er ikke prøvd ennå, men jeg tror nesten du ville bli mer fornøyd uansett hva du velger bare det ikke er "ikke-tema" ;)

Er forståelig at alle ikke handler flex, men en skil er god (har jeg hørt) og fryktelig billig :)

Jeg har biltema DA selv, men den er helt ok som en nybegynner-sak, og jeg kommer nok til å beholde den til jeg ikke er nybegynner lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere velmenende råd her? Håper på å bestille i morgen tidlig ettersom jeg prøver å få levert innen fredag.

Virker forresten som at jeg må kjøre noe etter S30+, men før Shield? Eksempelvis S40+, Vertua Bond, CF Regular (DA).. ? (Hvilken pad?)

Angående Skil maskinen, idéen er god, men for meg et dette en "2 ganger i året" sak, slik at jeg ikke er så sikker på om jeg vil kjøpe en maskin som er nesten tre ganger dyrere, selv om den fortsatt er billig.

Endret av Bayas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Må ikke nødvendigvis kjøre noe etter S30, men om det er Shield du skal ha som voks er det nok greit med en runde med CF etter S30 før voks. Men dette kommer jo også litt ann på om du får hologrammer etter S30. Dette pleier ikke å skje, men om du har veldig myk lakk kan det hende. I så fall burde du prøve en runde til med S30 og finere pad, evt S40.

Endret av Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte i formiddag, så håper jeg klarer med kun med S30+ :mellow: Tyskertralle med myk lakk hører vel med til sjeldenhetene, men skal iallefall være forsiktig på nylakkerte (ca. 1 måned) paneler! Tenkte å gå over med wipedown før Shield iallefall. Er jeg på jordet da?

Endret av Bayas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...