Larsen

Rens polering og beskyttelse av gammel SS lakk

Har fått i hus en gammel traver fra statene og vil gå igang med en runde korrigering og stell for å hente frem den originale fargen igjen.

Dette blir en ordentlig økonomijobb, plåten har noen skader og skarpe kanter så jeg kommer til å bruke Biltema puter og hardware.

Har et par ullpads og noen i gul foam, men vet ikke om jeg kan regne med noe cut i foamen.

Først må jeg ha av et oksydert sjikt, deretter litt for blankheten og så beskyttelse på toppen. Fra før har jeg stående AG SRP og EGP, CG JetSeal og Petes #53. Maskinen fra Biltema (roterende) er i hus men jeg har ikke noe utvalg i polisher.

Har noen prøvd Biltema sine produkter til slik bruk? Gode forslag til produkter og rekkefølge?

Det er helt klart en fordel om polishen også gir gode resultater på nyere biler også, er ikke bare kosebilen som skal få stell og kos! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til Biltema produktene, men jeg skulle fryktelig gjerne ha visst hva slags bil du har fått deg og gjerne noen bilder :)B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville IKKE brukt biltema polisher om du skal bruke det med roterende (helst ikke i det hele tatt). Biltema polishene er beregnet for hånd eller med DA maskin.

Tror nok du blir mye mer fornøyd med produkter i proff serien til f.eks 3M, Meguiars, eller Scholl. Evt håndproduktene til Duragloss eller Meguiars.

Ta en titt på hjemmesidene til samarbeidspartnerne til DCN så er det mye å velge mellom :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ wreckmaster: Står i undertittelen, det er en 1968 Ford F100 Ranger, totonet lakk, lys blå og hvit. Har ikke bilder tilgjengelig på jobb, kanskje laste opp noe siden.

Fant en samplepakke fra Shinerama, 4 typer Menzerna er kanskje måten å starte på? Hva må jeg regne med i forbruk av produkter?

Leser til øye blir rødt og sårt her på forumet og det dukker stadig opp nye ting jeg trenger virker det som, men hvor kritisk er det å ha et dedikert produkt til wipedown? Skjønner at jeg kan gå glipp av holos, men denne bilen blir ikke noe showekseplar uansett. Satser mer på godt brukt, men velpleid :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sample serien fra Menzerna er veldig flott og billig. Scandicshine.no kommer også snart med en sample serien av de mest bruke Scholl produktene som er veldig bra. Så da kan du selv velge om du vil vente på det, eller kjøpe Menzerna. Men når det gjelder pads, ville jeg ikke brukt Menzerna padene. Disse synes jeg er veldig dårlig å bruke, harde i skummet, løser seg lett opp og cutter dårlig. Uber, 3M, Meguairs og Scholl pader synes jeg fungerer bra :) I tillegg fungerer Lake Country og Hexlogic veldig bra og.

Når det kommer til forbruk, så holder denne sample serien hvertfall til en hel bil. Har en slik sample av Powergloss, og den har jeg nå brukt på en og en halv bil, og har fortsatt halve flasken igjen. Dessuten brukes det ikke så mye om gangen så lenge paden er primet godt.

Wipedown er veldig kjekt å ha når du korrigerer. Som oftest blir det mye oljer igjen i lakken som ikke bare kan skjule hologrammer og andre ulumskheter, men også skaper et dårligere grunnlag når du skal på med voksen. Dessuten er det ikke veldig dyrt for en flaske med Scholl CF02 :) Event. kan du også bruke batterivann og kondensfjerner blandet 50/50 fra Biltema.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Event. kan du også bruke batterivann og kondensfjerner blandet 50/50 fra Biltema.

Det var et godt indianertriks når lommeboka kniper litt!

Ble litt skeptisk til shinerama etter å ha lest om tilfeller av svindyr frakt, men det er kanskje bare ved "gratis frakt" så jeg har ikke bestilt samples helt ennå. Kanskje prøve begge :D

Liker tanken på å støtte de som prøver å drive butikk her på berget når det ikke går for hardt ut over økonomien..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F100-Side.jpg

Endelig fått lastet opp et bilde her.

Mener den blå skal være dypere og den hvite skal egentlig ha et lite stikk av blått i seg.

Bildet avslører ikke så mye vedrørende tilstanden i grunn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autorange sin paint cleaner er ikke dum sammen med en DA maskin, den koster ikke mye. Korrigerer så og si ingenting, men fjerner oksidering bra. Husk å handle inn noen pads til maskinen da de tetter seg fort mht oksidasjonsfjerning..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive