Peavey

Produkt til fornying av kromlister

Har en Audi med kromlister rundt vinduer og grill osv.

Sliter med at de "falmer" og mister glansen, ser på andre Audi'er at de har det samme problemet.

Jeg har prøvd diverse metall shine produkter uten hell.

Noen som har et tips på hva jeg skal bruke på disse listene?

-Arve-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd Briliant Chrome Polish? Kan funke det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det "ekte" krom så funker Autosol kanon. Men hvis det er av typen kromlakk, så må man være litt forsiktig da Autosol inneholder litt slipemiddel.

Autosol kan også med fordel brukes om man skal polere opp aluminium til en ekstrem speil finish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også litt på. Har en A4 med kromlister rundt vinduer, å de har blitt skikkelig stygge :thumbdown:

Har tatt 2 runder med CG metal shine uten store forbedringer... Mener å ha lest en plass at det ikke er håp for å få disse pene igjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... om det er "ekte" vet jeg sannelig ikke. "Alle" Audi'er har det, mulig det er aluminium for alt jeg vet.

Men takk, skal prøve disse to produktene dere nevner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slike på BMWen min og, prøvde såvidt med MG All Metal Polish, men syntes ikke det ble så mye bedre. Så prøvd jeg såvidt med en slik poleringsrondell fra Biltema på drillen, og det hjalp en hel del. Men det var et helvette å bruke den rundt der, uten å komme borti pakninger osv.

Men slik fake krom har en lei tendens til å bli fort dårlig, spesielt med mye avfetting, sterk såpe osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det klarlakk utenpå cromen kan det hende det har kommet vann/avfetting osv under lakken og dermed blir de falmet og stygge. I så fall er det ikke håp for dem. Men om det er klarlakk på dem kan du prøve med en vanlig polish for lakk.

Om det er crom eller annet metall blir det nok bedre med en metall polish, men det tar lang tid. Annbefaler å bruke en rondel av et eller annet slag som Mikael her sier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok idag grillen på en Saab 9-3 som var skikkelig stygg, så nesten oksidert ut selv om den føltes ut som fake krom.

Der funket det fint med Meguiars NXT metal polish, jobber/gnikker skikkelig med den polishen med en mikrofiberklut, lar den ligge noen minutter og buffer av.

På ekte alu-rails som audi har, må de nesten poleres med grov compound (eller autosol) for å bli bra, da helst på maskin for å spare litt jobb.

Tar jeg ikke helt feil er det også ekte alu rundt vinduene på bl.a A6 C5.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min allroad, gnikking for hånd med autosol gir bare marginal forbedring selv etter mye strev på en liten flekk. Fant denne guiden som jeg skal prøve en variant av. Poenget er vel at det må fjernes såpass mye hard materie at maskin og grove slipemidler må til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive