Essiek 385 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 (endret) 2007 Ford S-Max Panther Black Produkter i bruk / testet: ONR 2BM med NanoLotus chenille mitt BiltHamber Soft Clay Scholl S17+, S30+ SV CFP Menzerna PO85RE Meguiars #105, #205 og D151 Mark-V Uno Lahega #13 og #18 3M UFSE SV CF02 og MG FI som wipedown Alt som kryper og går av pads og bakplater Metabo roterende og Biltema DA Mange MF SV Shield Denne bilen har vært på "pleie" før, noe som etterlot et hav av hologrammer og andre morsomheter. Sesjonen startet litt "off kilter" da eier på vei til lokalet fant ut at han hadde fått en skikkelig flenge i høyre framdekk, og ble transportert med hjelp av Viking. Bilen hadde dagen før blitt dynket i avfetting og kjørt i maskinvask av eier, og det skulle vise seg at den var praktisk talt nuppe-fri. Ble vasket 2BM med ONR og deretter clayet med BiltHamber. Her følger noen "før-vask" og "etter claying" bilder Så startet jobben med kombo-testing. Til anledning hadde jeg fått tak i samples av Lahega #13 Fast Cut og #18 Finish Cut samt tilhørende store pads (orange cut og sort finish pad). Tapet opp noen test-spots på panser og kjørte først med Lahega #18 på sort pad Før: Etter (spredd på 700, bump til 1500, 6-8 pass, ned til 1000 og 4-5 pass. Noe press underveis): Virket som at #18 tok alt av swirls og hologrammer, men den rørte ikke RDS noe særlig. Har på bildet over kjørt 3x wipedown med CF02. Ser ganske bra ut, og kunne nok ha kjørt resten av bilen med denne hvis den hadde tatt / dempet mer av RDS. Testet derfor MG #205 på gul SB 2.0 Etter (spredd på 700, opp til ca 1500, 3-4 pass medium press, ned til 1100 2 pass lite press) Er her da også wipet ned med noen runder med CF02. Tok mer av RDS, og fikk litt skarpere finish. Tilsynelatende holo-fri etter denne kjøringen på begge to. Eier likte utseendet etter #205 bedre, så kjørte resten av panser med den. Ble da også kjørt flere runder der det var RDS. Tendenser til myk/sticky lakk etter hvert som den ble litt varmere, og i ettertid burde jeg ha skjønt "advarslene" bilen kom med til meg her. Først 50/50 med fokus på #205-siden – her ser man bittelitt "haze" i lakken, samt en dypere RDS der borte til venstre som skulle forsvinne etter hvert Glad og fornøyd går man videre Hmm… hologrammer eller MF-skurkestreker? Kjører litt til, bytter MF og retning på avbuffing og mer wipedown. Fortsatt ikke bra Bytter til S17+ og sort Scholl (spredd på 700, opp til 1800 og rett av) S30+ og orange Scholl, fortsatt ikke bra – men tenker nå S17+ og S30, etterfulgt av PO85RE på DA burde være riktig vei å gå Jobber meg videre, S17+ lager hologrammer: Her er kjørt S30+ som er avsluttet på topp og ikke kjørt burnishing Ikke kjørt noe ennå her Etter noen rare kombinasjoner (det ble litt mye pad og produktbytting underveis i denne fasen…) Nå begynte jeg å bli sånn passelig desperat og frustrert – virket ikke som noe av det jeg hadde i verktøy-kassa i kombinasjon med mitt kunnskapsnivå fungerte 100% på denne bilen. For å få litt avveksling tok jeg litt B-stolper Etter to runder med S30+ og orange, hazing deluxe. Fikset senere da jeg "så lyset" og knakk koden… Gikk tilbake til høyre fram-skjerm Ble bra etter S17+, S30+ og en gazzilion wipedowns Bak igjen til bakskjerm og opp mot taket Sånn var det etter nok en gang et utall av pad- og produkt-kombinasjoner. Det gikk _ikke_ å kjøre samme kombo og teknikk bak som foran…. Til slutt ble det slik (husker ikke hva jeg endte med her egentlig) – men ikke 100% Andre siden, etter S17+ på grønn Über Til slutt satt komboen, S30+ på grønn Uber etterfulgt av UFSE på blå Uber. Kjørt max 1200 rpm og minimalt med press. Her er S30+ kjørt Etter UFSE og 4-5 wipedowns: Noen randoms videre Etter kun S30+ kjørt på max 1200, grønn Uber Etter UFSE på maks 1200, blå Uber Fra bakluka, her var det en del hardere lakk Shield ble lagt på, eksosstussen fikk et par runder med MG Metal Polysh og dekksider fikk VRP Dressing. Noen crappy etterbilder følger – nå er klokka 00.30 og jeg har holdt på non-stop i 14 timer. Er rimelig klar for å reise hjem nå ja – dører høyre side skal få en burnishing-runde til uka for å ta de siste holo-restene som er der Takk for titten folkens Endret 30 Mai, 2012 av Essiek 30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Looking good! cred gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 9 Oktober, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Flott at Flickr er sperret på jobben da... Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Ser veldig bra ut det her ja. S-Max er faktisk en MPV som er litt småtøff! Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 9 Oktober, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Dette ble bra. Virket som enkelte deler av bilen var skikkelig kranglete. Du nevnte i tråden at du knekte koden med hazing på B stolper og holos? Jeg tipper koden var at lakken ikke tålte mer enn 12-1300 rpm på maskina. +1 cred Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel 30 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 essiek flink ford panther svart..... kjekk lakk. eller ikke. Siter [center]I put Swissvax on my Swissvax[/center] [center]Mirage[/center] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 9 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Looking good! cred gitt! Popper noe helt sinnsykt nå ihvertfall - var ikke mye som vistes av flakes før litt maskin-kjøring... Flott at Flickr er sperret på jobben da... Uff da - vel, du har vel sett svarte biler før du? Ser veldig bra ut det her ja. S-Max er faktisk en MPV som er litt småtøff! Grei bil ja - vanskelig å nå midt utpå taket, ellers fine buer og kanter Dette ble bra. Virket som enkelte deler av bilen var skikkelig kranglete. Du nevnte i tråden at du knekte koden med hazing på B stolper og holos? Jeg tipper koden var at lakken ikke tålte mer enn 12-1300 rpm på maskina. +1 cred 1100-1200 2-3 pass med en del press, 1100 rpm med lite press 1-2 pass og ned til 700 rpm med null press 1-2 pass. Over 1200 uansett middel så ble det hologrammer. Selv med DA + CFP / PO85RE / S30+ så ble det hologrammer. essiek flink ford panther svart..... kjekk lakk. eller ikke. Kjekk lakk etter jeg "skjønte" den. Fram til da så var det på grensen til Bernhard-trikset: 5l bensin, fyrstikk og *oopsss* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East 157 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Nydelig jobb og write-up. cred har kommet din vei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten83 7 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Good work, og for en nydelig bil! (inhabil) Mye steinsprut på hjulbuen forran bakhjulene på denne? Min har rullet 200mil nå og har allerede en god del steinsprut på dette området. Designfeil mener nå jeg! Siter --Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013-- -- Vw E Up 2015 -- -- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil-- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 9 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Nydelig jobb og write-up. cred har kommet din vei.. Thænk ju Mr East Good work, og for en nydelig bil! (inhabil) Mye steinsprut på hjulbuen forran bakhjulene på denne? Min har rullet 200mil nå og har allerede en god del steinsprut på dette området. Designfeil mener nå jeg! Hehe, bilen er fin den. Snuste på S-Max før jeg kjøpte splitter ny Verso i stedet. Ikke noe steinsprut foran bakhjulene på denne bilen. Men nå var det skvett-lapper foran og bak også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Synes dette ser bra ut Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Navara 0 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Etter du knakk "koden" ble resultatet helt knall. Cred. knall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Strøken jobb som vanlig Espen Merkelig at lakken har forskjellig karakteristikk rundt om på bilen. Opplevde det samme med en 9-5 som jeg holdt på litt med i dag. Etter hva jeg skjønner testet du ikke Lahega #13 selv om den er nevnt ? Dette ble ble et kjempefint resultat på kranglete lakk Cred på denne er en selvfølge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 9 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Synes dette ser bra ut Ser enda bedre ut i real life - folk tror eier allerede har fått ny bil Etter du knakk "koden" ble resultatet helt knall. Cred. knall Takker Strøken jobb som vanlig Espen Merkelig at lakken har forskjellig karakteristikk rundt om på bilen. Opplevde det samme med en 9-5 som jeg holdt på litt med i dag. Etter hva jeg skjønner testet du ikke Lahega #13 selv om den er nevnt ? Dette ble ble et kjempefint resultat på kranglete lakk Cred på denne er en selvfølge Kjørte litt med #13 et par steder, men siden det ikke gav nevneverdig bedre resultat enn kjente produkter så holdt jeg meg videre til kjente faktorer. Tullet nok med pad og produkt der en stund, og var en smule forbannet da selv DA-kjøring faktisk lagde hologrammer... Og takk for kred Merkelig dette med lakken ja - i og med at jeg ikke har PTG ennå så er det bare en teori: på paneler hvor det var tynt med lakk så sparket "varmesensitiviteten" inn fortere, ergo stickiness og hologrammer. Holdt jeg lakken "kald" så gikk det bra. Det er bare en stor feil med den teorien der - og det er det faktum at DA-kjøringen også lagde hologrammer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten83 7 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Thænk ju Mr East Hehe, bilen er fin den. Snuste på S-Max før jeg kjøpte splitter ny Verso i stedet. Ikke noe steinsprut foran bakhjulene på denne bilen. Men nå var det skvett-lapper foran og bak også da. Aldri kjørt på grusvei med andre ord. Kan skrive under på at skvettlapper har rimelig liten effekt, på småsteins evne til å fly lang siden av bilen i hastigheter over 5km/t. På grusvei vel å merke! Siter --Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013-- -- Vw E Up 2015 -- -- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil-- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_Tk 60 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 knallbra! Du har det med å få de jævlige bilene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 (endret) Herlig Espen. Ingen utfordring er for stor for deg. Du fikser det meste Eine kleine frage vedr. fotografering. Ser at du/dere får bilder med veldig konsentrert blits lys for å spotte holos. Regner med at speilrefleks gir en del innstillings muligheter som ikke et kompaktkamera har (ja, jeg har kun kompakt kamera). Har du noen tips til hvordan jeg kan få til tilsvarende. Som regel flyter bare blitsen utover når jeg tar bilde (på automatikk da). Er det eksponeringstiden man skal stille inn eller hva? Endret 9 Oktober, 2010 av gjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 9 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Super jobbbet Espen. Men når du som er en som liker myk lakk begynner med å få nok, så sier vel det sitt. hehe... Fin tråd med masse kule- både før og etterbiler.. Hvis noen spør meg om Panter sort bil nå så vet jeg hvem jeg skal aliere meg med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 9 Oktober, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 Flått jåbba Espen.. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 9 Oktober, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2010 knallbra! Du har det med å få de jævlige bilene! Hehe, vet nå ikke egentlig jeg. Mulig all lakk er slik for alt jeg vet Neida, jeg er nok veldig heldig med mine egne biler for de er superenkle å korrigere i forhold ihvertfall Herlig Espen. Ingen utfordring er for stor for deg. Du fikser det meste Eine kleine frage vedr. fotografering. Ser at du/dere får bilder med veldig konsentrert blits lys for å spotte holos. Regner med at speilrefleks gir en del innstillings muligheter som ikke et kompaktkamera har (ja, jeg har kun kompakt kamera). Har du noen tips til hvordan jeg kan få til tilsvarende. Som regel flyter bare blitsen utover når jeg tar bilde (på automatikk da). Er det eksponeringstiden man skal stille inn eller hva? DSLR her ja (D60, stort sett med onboard flash og Sigma 18-200mm). Eneste jeg gjør er å skyte i Aperture-modus, men jeg justerer ned Exposure til en negativ verdi (gjerne helt ned til -2.0). Først fokuserer jeg i lakken (trykker halvt ned), så trekker jeg kameraet bittelitt tilbake igjen (fokuspunktet har ikke forandret seg) og så trykker jeg helt ned for å ta bildet. Hvis du ikke har muligheten til å justere Exposure på kameraet så kan dette med å fokusere, trekke litt tilbake og trykke helt ned kanskje hjelpe en del. Takk for tilbakemelding Super jobbbet Espen. Men når du som er en som liker myk lakk begynner med å få nok, så sier vel det sitt. hehe... Fin tråd med masse kule- både før og etterbiler.. Hvis noen spør meg om Panter sort bil nå så vet jeg hvem jeg skal aliere meg med.. Liker og liker fru Blom - har fått min dose med myk lakk på en stund nå. Håper neste bil, en karbonsvart M-Tech 525, blir "enklere" å jobbe med. Skulle gjerne ha fått 10-12 fler brukendes etterbilder, men stativet var hjemme og 800 ISO var ikke nok til å stabilsere godt skjelvende hender / armer etter 13 timer maskin-kjøring Blir nok noen bedre bilder senere da jeg skal fullføre og kjøre høyre-siden 100% til uka. Det kan godt hende at en annen pantersvart Ford er mye enklere å jobbe med - eller at jeg er såpass tulling med maskinføringen at det egentlig ikke er noe problem - men denne var litt schnål følte jeg. Veeeldig sensitiv til varme. Takk for feedback Flått jåbba Espen.. Tusen takk Bernhard Tar heller en Veyron eller Koenigsegg neste gang enn en pantersvart S-Max, tviler på at det blir 1/10 av banningen.... Lakk er lakk, koden må knekkes og der er det bare erfaring som skal til. Kom i mål, men var relativt forbannet i et par timers tid der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.