West

Hva sier en til kona når en vil kjøpe masse?

60 innlegg i emnet

Sitter på jobb (nattevakt) og har tråla gjennom Scandic og Blankbil i 2 timer nå. Har skrevet en liste på hva jeg MÅ ha for å gjøre dette skikkelig, men sliter med sluttsummen. Hvertfall hvis dette skal kjøpes på en gang. Har jo samlet bittelitt opp gjennom det siste året, men det kan ikke sammenliknes med denne "ordren" .

Det er kanskje "vanlig ordre" for mange her inne, men jeg kom til den nette sum av 4843.- !!! Shitt!

Så - hva bør jeg si? Målet er å få dette i hus uten å falle i unåde hver gang jeg drar frem "kremene" mine.... og ikke minst; ikke bli kasta ut av mitt gode hjem ;)

Endret av caravelleman
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pengene jeg tjener på dette er mine.Kjøper det jeg vil og legger resten i husholdningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pengene jeg tjener på dette er mine.Kjøper det jeg vil og legger resten i husholdningen.

Har sånn nesten fått henne med på tanken om at jeg kan ta andres biler for en liten sum etterhvert som ferdighetene sitter, så sånn sett er det jo en slags investering. Godt poeng Arne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan spørre henne om hvorfor det dyreste dere eier skal forfalle 50.000 i verdi når dere kunne slippe unna det med nøye vedlikehold for 5000 på 3 år f.eks.Damer tenker kun hus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si at hun kan bytte ut zalo med euroshopper-såpe, shampo og balsam til "all-in-one"fra First Price, da slipper du unna både shampo, balsam, hønevask(dr greve), kroppssåpe og sminkefjerner. Så kan hun handle bukser på cubus, sko kan hu handle 4 for 150 kr på skopunkten, hun trenger trossalt kun 1 veske også. Og sminke? De har jo finfin sminke på Hennes & Mauritz, trenger ikke ID og slike designersminker til 4-500 kr boksen.

Om hun er enig sitter du i baret. Om hun freser, sier du at du gjør som du vil med dine penger..

En annen ting, har du sett i utlandet og? Shinearama f.eks? Sparer endel penger der. (Eller, du får mer produkter for samme sum, del opp som du vil selv. :P )

Endret av Joakim-G_R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker som regel å si at jeg fikk det rasende billig av Ketil, funker som regel veldig dårlig :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte litt i de baner at om jeg tar feks en tusing for en full jobb inn og utvendig, så er alt "tjent inn" på 5 biler.....lissom.... på ein måde.... tog du 'an? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke "kone", men siden jeg tjener mine egne penger og jeg (høyst sansynlig) ikke kommer på "luksus fellen" pga kjøp av bilpleie, da er jo alt lugnt :)

Har man økonomi til å dyrke en hobby, da er det bare å kjøre på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koner/damer tenker fornuftig. Dette er en investering i egen 'eiendom', som betaler seg i det lange løp. Like viktig som nye gardiner, møbler etc. ,og muligheten er tilstede for å tjene det inn på å ta jobber etter hvert. Dessuten så har hun deg hjemme mens du holder på.... en kveld på byen koster fort noen laken, vettu !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp litt og litt og si minst mulig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

si ingenting, smugle det inn i garasjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ho nekte deg å handle a? Drit i hva ho sier! Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ingenting, vis ingenting, send det til jobben og lat som det har vært der hele tiden.. Oppretter du en egen hemmelig konto som ho ikke vet im så slipper du vel enda billigere unna hvis ho skulle finne det ut...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte litt i de baner at om jeg tar feks en tusing for en full jobb inn og utvendig, så er alt "tjent inn" på 5 biler.....lissom.... på ein måde.... tog du 'an? ;)

Vil no si att en full jobb ut/innvendig er mer verdt enn 1000, de som driver sjappe , tar mer bare for vask og støvsuging.

Hadde lagt listen på minst 1500,-.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil no si att en full jobb ut/innvendig er mer verdt enn 1000, de som driver sjappe , tar mer bare for vask og støvsuging.

Hadde lagt listen på minst 1500,-.

Ja, 1000,- tro jeg ikke du finner mange detailere som jobber for !

Brukte 25 timer på forrige bilen jeg tok, da ender du opp med en ganske crappy timelønn !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvor mange timer man bruker på en bil de første gangene så burde det ikke snakkes om timelønn osv..

Vær fornøyd med at du får dekket for produktene du bruker og se på det som øvelse...

:)

Edit: Glemte smiley!

Endret av Bernhard
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo en hobby og som hobby kan man tjene maks 20 000 kr skattefritt i året vet dere...... *hostkremt*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvor mange timer man bruker på en bil de første gangene så burde det ikke snakkes om timelønn osv..

Vær fornøyd med at du får dekket for produktene du bruker og se på det som øvelse...

x2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier "Hold fred, kjærring! Gå på rommet ditt og stryk noen klær eller noe!" Og så løper du ut i garasjen og beundrer de nye tingene du har kjøpt. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier "Hold fred, kjærring! Gå på rommet ditt og stryk noen klær eller noe!" Og så løper du ut i garasjen og beundrer de nye tingene du har kjøpt. :lol:

Husk også å sove i garasjen hvertfall første natta.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive