Gå til innhold

Rød 93mod Toyota MRII og mange naturbilder.


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Jeg kjeda meg litt etter nattskiftet og setter meg ned i sofaen og surfer litt på dcn.no. Kikker litt opp og ser toppene av trollveggen(trolltindene). Tenker at jeg kan dra dit å ta litt bilder før jeg drar på butikken.

Kommer til Rauma elv og prøver meg frem litt med mitt Nikon D3000 og 18-55 objektiv.Skulle hatt noe bedre, men det får vente litt.

Er forresten en bil jeg skulle selge for 55.000kr dette, men var ikke mulig, så blir å sette den i topp teknisk stand i vinter.

Med blitz ;)

003-12.jpg

004-12.jpg

Uten blitz

005-12.jpg

Tror jeg drar opp til Trollveggen en tur.

009-13.jpg

Med blitz..

020-8.jpg

Uten blitz.

012-9.jpg

011-10.jpg

Romsdalshorn.

010-10.jpg

032-9.jpg

030-8.jpg

028-8.jpg

Drar hjem igjen, men føler jeg ikke har fått kjørt skikkelig i år.

035-7.jpg

Jeg tenker Trollstigen.I høstfarger, uten trafikk og dyr.En vei bare for meg, og ett øyeblikk bare for meg.Jeg svinger av mot Isterdalen i ekstase av tanken på å høre brølet fra motoren i fjellsida.

039-7.jpg

040-5.jpg

041-6.jpg

047-7.jpg

045-7.jpg

043-5.jpg

Tenkte å ta det rolig opp fjellsida.Men så blir alt snudd opp ned.Hører ikke en lyd utenom motoren som står på tomgang og litt susing

i trær oppover fjellsida.Jeg er i en slags ekstase, og det er ikke mulig å stoppe det. Før jeg vet ordet av det, stter jeg i bilen og drar ut gir etter gir i 10% stigning. Brølet i fjellsida og smell fra eksosen ljomer i hele dalen fra første minutt pga. den harde stigningen.I dag er ikke dagen for tyske bobilturister eller basehoppere.I dag er dagen min!!! Før jeg vet ordet av det er jeg på toppen.

048-3.jpg

Er stengt frem til utsiktspunktet, men tar noen bilder fordi.

050-5.jpg

051-4.jpg

050-5.jpg

055-4.jpg

Var iskaldt på toppen, så kjører i 2 gir ned igjen.Bilder fra forskjellige plasser ned Trollstigen.

057-3.jpg

074-3.jpg

071-4.jpg

069-2.jpg

060-4.jpg

094-2.jpg

093-2.jpg

092-3.jpg

091-3.jpg

090-1.jpg

088-1.jpg

087-1.jpg

086-1.jpg

085-4.jpg

083-3.jpg

082-1.jpg

081-1.jpg

078-3.jpg

096-2.jpg

095-2.jpg

077-4.jpg

076-4.jpg

097-2.jpg

Kjører på butikken å handler og på Tess å hører på pris på Foma rensemaskin før jeg drar hjem.Fått gjort nok i dag :)

098-1.jpg

Bilen har ikke vært bøttevaska og voksa på 1 mnd, men håper dere likte bildene fordi.Farten opp den smale veien var ikke

ekstrem og jeg kjørte rolig i svinger pga dårlig oversikt om det kommer biler imot om noen lurer på det. Men følelsen av å dra på opp denne veien er helt psyk ;)

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 2

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kule bilder her:) Hørte nettopp et foredrag fra en som jobber i nasjonale turistveger og han nevnte at dette var en bra strekning for super kjøreopplevelse. Ser ut som jeg må ta meg en tur etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
hmsilset

Mye kule bilder her:) Hørte nettopp et foredrag fra en som jobber i nasjonale turistveger og han nevnte at dette var en bra strekning for super kjøreopplevelse. Ser ut som jeg må ta meg en tur etterhvert.

Det er å anbefale :) Jeg kjører lite akkurat disse strekningene enda jeg bor 5 min fra begge. Lys juni natt og veiene for seg selv er finest.

Å kjøre her på dagen kan ta lang tid, og særlig om det er en dag med turistbåt innom Åndalsnes.Da er dat mange busser der.

Nå ble jeg missunnelig her. For en herlig vei og få være aleine her må jo være en drøm!

Mye bra fjellbilder også hm. ;)

For det meste synes jeg fjellene er i veien, og stenger ute mye sol. Men jammen er det noen positive sider ved de også ;) Hele Romsdal er full av morsomme veier.

Det finnes en mini trollstigen 20 min fra voss som jeg kjørte en gang.Men synes den var en like fantastisk opplevelse.Kjørte feil og kom til en annen verden føltes det ut som.Like ved hardangerfjorden.

Åhh, mye flott natur der, Norge på sitt beste :)

:)

Det der må kalles nasjonalromantisk råning :) Hvorfor ulike felger?

Ja, manglet bare Freia melkesjokolade på toppen. Da hadde nok tårene kommet :)

De bake er reservefelgene mine.Har nye bakdekk på de andre, men ikke orka å skifte over ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondbrandsen

Helt fantastisk herlig beskrevet tur og flotte bilder :) Ingenting som slår sånne magiske kjøreturer... Men et komplett sett fete hjul hadde selvsagt gjort seg bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Oi oi her hadde Integraen likt seg :) Flotte bilder, misunner deg den kjøreturen der.

Integra ville gitt en veldig fin lyd opp der :)

Helt fantastisk herlig beskrevet tur og flotte bilder :) Ingenting som slår sånne magiske kjøreturer... Men et komplett sett fete hjul hadde selvsagt gjort seg bedre ;)

Takk :) Fete hjul blir neste gang ;)

Flotte bilder og flott natur. Hvorfor dra til alpene når vi har noen få slike stigninger i norge;)

Liker eksosen din:)

Takk! Eksosen er grom den, samtidig så bråker den ikke så mye.

Første jeg tenkte var.. TOP GEAR!!! Savn! hehe skulle hatt et kamera på bunn som tok opp lyden. Det må være helt sykt å stå nederst å høre det bromme oppover!

Jeg tror top gear folka ville storkosa seg her :)

jeg har klipp der jeg kjørte forholdsvis rolig i fjor kl 3 på natta i juni da(1:20 senere enn i dag).Måtte skru av vassendgutan på cd mot slutten av filmen.Det passa liksom ikke inn ;)

Trollstigen er ganske kjent for basehopping, så viktig med Nanolex ruteforsegling, sånn at hopperne preller lettere av ;)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Den filmen på youtube har jeg faktisk sett før! Lagt ut her før eller? Ser artig ut :)

Tror jeg har lagt den ut her en gang ja :) Er skikkelig artig, men viktig å huske at det bør gjøres skjeldent og at 0 feil er tillat.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fine bilder her.Liker godt og kjøre romsdalen.etter den sinnsykt lange turen fra ørskogfjellet og inn mot åndalsnes.Norge viser seg fra sin beste side på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Mye fine bilder her.Liker godt og kjøre romsdalen.etter den sinnsykt lange turen fra ørskogfjellet og inn mot åndalsnes.Norge viser seg fra sin beste side på denne tiden av året.

Takk :) Det er godt å kjøre litt aktivt i romsdalen etter kjedelige tresfjorden og innfjordstunnellen bl.a :)

Den motoren er isåfall HELT rå! :D

jeg liker faktisk like godt GTI motoren også på disse bilene :) Lyden er så rå på ekte GTI motorer som liker turtall.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hmsilset

Vært inne å fjerna de dårligste bildene. nå er det snø oppe i fjellsida.Er kjempeglad jeg tok turen og kosa meg på veien i år også :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...