Gå til innhold

Mitsu outlander lakk


juniormathisen

Recommended Posts

juniormathisen

Holder på med en Mitsu Outlander Sort metallik om dagen. Syns lakken er utrolig rar på denne. Klarer ikke få bort de gråveste ripene. Virker utrolig hard, men hvis jeg skulle komme bort i lakken med en negl så blir det ripe og den virker utrolig myk. å ta på virker den som gummi?

Noen som har noen tips til å få denne lakken fin?

Virket også som om lakken er utrolig tynn. En dør må hellakkeres, men prøvde å flekklakke litt sånn for å gå igjennom vinteren. Startet med 1200 våt med minimalt med press, men det var bare 5 puss så var jeg igjennom lakken. :( Er det mulig å gjøre noe med det? Eller bare lakke hele døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti en 2007 Outlander sort metallic. Definitivt mykeste lakken jeg har vært borti. Et sant hel.... å få til å se bra ut. Holos av ultrafina SE. Vil anbefale å gå på med milde midler, og avslutte med DA maskin, ellers er sjansen for at det ikke blir veldig pent stor :P Skal nok la seg gjøre å få det pent med bare roterende og, men DA er gull til finish på slik lakk iaff. Selv tok jeg nær alle RDS med 3M Extrafine cut på gul pute på den jeg polerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniormathisen

Takker for tips. :) Begynte å på finere med DA igår, så da er det vel bare å smøre seg med tolmodighet og bare kjøre finenere og finere med DA.

Dette må være bilen med den absolutt mykeste lakken. Kombinert da med den tynneste. For det er ikke mye lakk de har spandert på flatene på denne bilen virker det som. :(

Men men. Drar straks om prøver videre. Sier ifra her hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniormathisen

Takker masse for hjelpen dere. Uten responsen her så tror jeg nesten jeg gadde mistet motet på denne.

Eier kjørte avgårde ista og var storfornøyd. :) Jeg kunne godt tenke meg ett litt bedre resultat, men eieren gikk MANGE runder rundt bilen og mente det var som natt og dag.

Han fikk seg noen overraskelser da. Han leverte en svart outlander og fikk tilbake en svart lilla perlemor/metallik. Han var faktisk ikke klar over fargen på bilen tross for att han kjøpte bilen ny.

Men han kommer tilbake men konebilen snart, 0g 3 sett felger sommer og vinter som skal shines litt. :) he he. Så må jo anta att dette ble vellykket likevel.

Løsningen på holos og kjørespora kom fra en desperat ide da. Prøvde MG ultimate compound på DA uten press, og det tok kjørespora. :) ante litt lys i tunnellen da, men holos var fortsatt det. Så satset litt og prøvde MG Step 1 på tohodet og det tok alt som var igjen!! Så da var det bare ut og avfettning og vask og inn igjen og på med Jetseal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniormathisen

Litt bilder. :)

Begynte med dette.

IMG_0004-2.jpg

IMG_0007-1.jpg

IMG_0009-2.jpg

Satt igjen med dette rundt om på bilen.

IMG_0001-2.jpg

Men etter mye om og kanskje så kom jeg fram til dette. :)

IMG_0025-1.jpg

IMG_0026-2.jpg

IMG_0028-1.jpg

IMG_0024-1.jpg

Beklager att det ikke ble så mye bilder, men ble litt vel mye opptatt med det som foregikk. he he

Takker masse for tips og hjelp som fikk meg fram til dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...