Gå til innhold

Vedlikehold av skinnseter og skinndetaljer


Robin

Recommended Posts

Her kommer noen forskjellige spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med..

Jeg har en 2010 Touran som nærmer seg 30k på teller`n, så det sier seg selv at bilen blir mye brukt. Jeg har vært ganske ivrig på å rengjøre også inne i bilen, og seter har fått 4 runder med AG leather care kit behandling siden januar. Grunnen til at jeg har vært ganske "nazi" på dette er for å slippe merker i skinnet, men det begynner altså å komme frem nå :( .

Er det mulig å ha ett skinn interiør som er 100% strøkent i flere år????

Er det mulig å "stramme" opp skinnet slik at det ikke folder seg å blir til skrukker/merker, ev stoppe det slik det er nå?

Erfaringer med AG leather care kit vs andre?

Hva bør jeg gjøre???

-Hva kan gjøres for å forhindre at ratt/gir ikke blir polert, men fortsatt beholder den matte og noe grove overflaten? Syns ikke det ser ut når rattet blir polert på utsatte steder.

- Hva bør jeg ha til støvsugern min, ser på forumet at det er mye snakk om MIMO med det typiske rensemunnstykket som er i klar plast. Hva er fordelen med dette kontra typen jeg har? Skjønner at man kan se dritten som blir sugd opp, men noe mer?

Takker for svar!

post-1935-006836100 1286225543_thumb.jpg

post-1935-064468000 1286225705_thumb.jpg

post-1935-024574500 1286226464_thumb.jpg

post-1935-015818400 1286226482_thumb.jpg

post-1935-095497200 1286226491_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skinn får du ikke krympet igjen meg bekjent..

En gummibørste til feks semskede sko fungerer ofte bra på ratt som er mer "fluffy" i kvaliteten en vanlig glatt skinn..

Det bredere munnstykket tar større flater, så det er supert i bilen ikke for stort, og ikke for lite, MIMO er en rensemaskin som også tilfører veske, den er en rensemaskin.

Det å holde skinnet 100% i alle år er vel vrient, men det å smøre det og tilføre skinnlotion er viktig for å opprettholde elastikken i det slik at det ikke krakkelerer og sprekker opp

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har hørt at man faktisk kan krympe skinn ved hjelp av vann og hårføner... Jeg har aldri prøvd det selv, men hørte det engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truhaa: Har du selv prøvd dette med gummibørste? Har du forslag til type?

Det med at MIMO faktisk tilfører veske, er en opplysning jeg kunne tenkt meg å vite før jeg kjøpte støvsuger til 3000,- :blink:

Skulle vel tro at CG Green clean på sprayflaske og børste funker greit...

Jeg er veldig sikker på at jeg ikke er først ute å tester vann og hårføner her på forumet :D , men er jo ett hot tips for dem som tør!

Da er det altså bare å kjøre på med AG, ikke noe annet som kanskje er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spurt et par ganger tidligere om noen har erfaring med bruk av Effekt leder-gel på skinninteriør. Det fungerer svært godt på sko, klær, etc (brukes av profesjonelle skreddere og skomakere), og burde gjøre susen inne i bilen også. Kan noen her se en grunn til å ikke bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det altså bare å kjøre på med AG, ikke noe annet som kanskje er bedre?

Skinnsettet til Swissvax får veldig mye skryt her på forumet, samt CG sin skinnpleie kombo

Verdt og sjekke ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...