markus1

Bugs

:rolleyes: En kompis hadde vært på langtur til danmark og fått en masse bugs klint utover hele fronten på sin Saab 900s.Alle vet hvor vanskelig dette er å fjerne.Han gjorde følgende når han kom hjem.Hentet 3 stk aviser,og en bøtte vann.Dynket avisene i bøtta,og la dem våt utover panser.et par timer seinere tok han avisene vekk(fortsatt bløte)Det viste seg at trykksverten hadde trekt ut all bugsen av panseret.Når jeg så bilen hans,var det ikke noe spor av bugs å se.Så dette skal jeg forsøke etter min ferie til Danmark i år.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nedover til Tyskland om en liten stund, så min blir "klargjort" for bugs i 200km/t ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Insektfjerner fra TurtleWax funker som fjell det også.. Sprayer på før vask, spyler av... Fint når er har sagt ja til å polere en bil som har ca. en million fluer klistra til seg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Insektfjerner funker bra det også, så slipper en å vente så lenge til det er fjernet...

Både Duragloss sin bugsremover og P21s sin funker kanon, bare å spraye på dyr på bilen og ht vaske etterpå..borte. Funker ikke det er det bare å legge på litt til etter ht vask og så la det stå til du kommer dit med svampen etter vanlig vask...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er insektsfjerner så kraftig at den tar voksen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker DP (gel type) og Turtle Wax sin, og jeg ser ikke for noe forskjell. Men bruker det bare på speil og frontfanger da (inkl grill og nederste leppe på panser), og det er jo ikke der jeg merker at vannperler forsvinner for å si det sånn.. Men hvertfall den fra DP skal være sikker mot voks mener jeg å hå lest! den skal egentlig smøres på etter vask og sitte på, hvis jeg husker rett, det prøvde jeg og den synes ikke når den ligger på, men liker ikke at ett middel ligger å lurer på lakken i sola.. bedre med spray synes jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker å legge på et vått Badehåndkle med varmt vann. Fungerer veldig bra det også, men er vell bedre med avispapir da det er letterte å få tak i, Badehåndkle kan fort bli litt vanskelig når man har dame i huset, er ikke så lett å ta et håndkle å løpe ut med det til bilen å slenge det over 1 mill med fluer :P

Du får iallefall høre så øra flaggrer når hu skal dusje :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :) smøre seg inn med døde fluer.. mmm.. Tenkte på sånn insektssvamp vettu, kjente på en pad fra autoglym her om dagen, kjentes ut som en sånn! skikkelig grov..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torshov har vel noen slike pads, var innom og kjente på en her forleden, kjentes skummelt ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges/ble solgt en sånn stiv svamp/blokk på scandicshine å som ikke skulle ripe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig nok sliter jeg ikke så veldig med bugs på min BMW 520! Tror faktisk ikke jeg har sett mer en 4-5 stykker hittil i år :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du enten glatt lakk eller kjører veeeeldig pent...he he

faktisk ikke vært så plaget av det jeg heller i år...kansje miljøskadene har en positiv ting da.. :);)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så langt i år har jeg ikke vært særlig plaget med insekter, men har rådyr-bust stikkende ut av 1stk knust fanger på ML'n..

Det gikk tilsynelatende bra med rådyret, fullt så heldig var ikke katten som løp ut i veien mellom Fagernes og Leira midt på natta her i vinter :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så ille her eller, men vi her nede har jo "tuneflua", så merker jeg har litt fluer på bilen.. Men har vært kaldt og blåst en god del, så det spiller kansje en rolle?

"den første flua er verst... sånn er det bare"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tune flue..

http://nccn.no/forum/viewtopic.php?t=10263

slipper heldigvis det der. men flue/mygg har ikke vært noe stort problem for meg hittil i år. har kansje noe med den forholdsvis kalde våren/sommeren hittil. blitt noen kadavre i akslens farger på front ruta/fronten, men fjærninga har gått greit syntest jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:rolleyes: En kompis hadde vært på langtur til danmark og fått en masse bugs klint utover hele fronten på sin Saab 900s.Alle vet hvor vanskelig dette er å fjerne.Han gjorde følgende når han kom hjem.Hentet 3 stk aviser,og en bøtte vann.Dynket avisene i bøtta,og la dem våt utover panser.et par timer seinere tok han avisene vekk(fortsatt bløte)Det viste seg at trykksverten hadde trekt ut all bugsen av panseret.Når jeg så bilen hans,var det ikke noe spor av bugs å se.Så dette skal jeg forsøke etter min ferie til Danmark i år.

Var nok heller vannet som bløtla insektslikene, slik at de bare var å spyle av. Trykksverten gjør nok ingen magi! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Insekter, hva er det? :wacko:

DSC01380.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive