sveigis

Hvordan freshe opp sølv met. lakk?

Hei dere.Jeg har en sølv met Opel Calibra som jeg har noen poleringspørsmål om.

Jeg vil vel si at bilen får meget godt stell.Dvs vask 1-2 ganger i uka.Og polering 2-4 ganger i året.

Ting som jeg bruker er som regel Auto glym sine produkter som jeg er fornøyd med.MEN:

Jeg føler at når jeg er ferdig med rensing polering og alt det der så er jo bilen bra,men mangler det lille ekstra.

Er det noen som har en ide hva jeg kan gjøre for å få litt mere "gnist/blankhet " i lakken?

Her er min fremgangsmåte:

-Avfetting

-Vask

-Tørk

-Lakkrens

-Polering

-Sealer

-voks

Har jo lest litt her inne om tørketid og herdetid på de forskjellige produktene her.Mulig det går litt fort i svingene her med meg.For eks:

Skal f eks sealer herde ifra en time og oppover (AG)?Jeg bare smører på og lar det tørke for å så tørke det av.

Hadde vært hyggelig om noen kan si hvilke produkter jeg kan kjøpe for å få litt mere shine i lakken.Og sist men ikke minst rett meg på den listen hvis noe er feil i hennhold til rekke følge.

Gjerne og litt om herde/tørke tid mellom hver prosess på listen.

Kan prøve og legge ut bilde av bilen så dere kan se hvilken grå farve det er.

Vennlig hilsen Sveigis

post-1313-070497500 1285869129_thumb.jpg

Endret av sveigis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekkefølgen din er spot-on den! Men du kan nok med hell prøve claying, det gjør underverker.

Sølv metallic er jo generelt den kjedeligste fargen sett fra detailer-øyne (har sølv metallic bil selv), men dersom du går over på maskin, så vil du få et generelt bedre resultat enn om du bare jobber for hånd. Dodo Juice f.eks, har egne vokser for lyse farger, det kan jo være noe. Ellers så ser Swissvax Concorso nydelig ut på sølv bil.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har et bra regime der. Hvis du skriver litt mer om nøyaktig hvilke produkter du bruker og hvordan du bruker dem, blir det kanskje litt lettere å komme med innspill ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel si at maskinpolering gjør lakken bedre enn å jobbe for hånd. Men det viktigste for å sette prikken over i'en er egentlig dekk, felger og plast. Klarer du å gjøre godt rent i kroker og sprekker, samt får dekk og plast svart, så blir helhetsinntrykket meget bra. Topper du lakken med en bra voks i stedet for lakkforsegling blir også resultatet nydelig. Titter du på jobber som er gjort her på forumet, vil du få mange ideer til hvordan du kan få flotte resultater på sølv.

Selv har jeg en bil i sølv, og har gjort jobber på andre 'sølvbiler'. Jeg blir alltid fornøyd når jeg er ferdig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har et bra regime der. Hvis du skriver litt mer om nøyaktig hvilke produkter du bruker og hvordan du bruker dem, blir det kanskje litt lettere å komme med innspill ;)

Her er det jeg bruker:

Blåtind avfetting

-Turtle såpe

-AG lakkrens

-Ag super resin polish

-Ag topp gloss

Div voks.

Når det gjelder maskin polering så bruker jeg det og.Men jeg har problemer med at når jeg tar det på med hand og skal ta det av med maskin (lammeullhette)så virker det som at poleringen brenner seg fast på lakken og "klabber" på hetta.Gjerne en how too på hvordan jeg skal klare dette med mask.polering til og bli enn suksess.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja her var det jo litt av hvert!! :D

Gøy med sånn et forum som dette,da jeg liker og gnikke og gnu på bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produkter som skal beskytte bilen, (lakkforsegling og voks) skal herde på lakken.

Typisk er 12-24 timer for lakkforsegling og 4 timer for voks.

So skal du ha voks over lakkforseglingen, må du nok vente til neste dag før du har på 1 lag med voks.

AG sin lakkforsegler skal tas på (tyynt!) på heile bilen.

Tas av når produktet er tørt.

Når du har tatt av produktet starter herdetiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive