Gå til innhold
magne

Kan jeg bruke varmtvann i høytrykkspyleren?

Recommended Posts

magne    662
magne

Lurte på om høytrykkspyleren vil ta skade hvis jeg kobler til den varmtvann isteden for vanlig kaldtvann. (vanlig foma høytrykkspyler.)

Jeg fant akkurat ut at jeg har muligheten til å føre varmtvann ut gjennom veggen ved siden av kaldtvann krana til hagen, og da frister det jo veldig å kunne benytte seg av varmtvann når man vasker bil...

Da blir jo alt av gamle polishrester osv mye enklere å fjerne..

Vet jo at foma selger en dieseldrevet spyler som varmer vannet i selve høytrykkspyleren. Men det blir mye billige hvis jeg bare kan huke varmtvann rett på den vanlige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Det burde gå fint, det står nok på spyleren din hvor varmt vann den tåler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

En typisk Foma forbruker-spyler tåler maks 50 grader. Har du kun varmtvann som ikke kan "blandes" med kaldtvann fra springen, vil jeg ikke anbefale det. Minste anbefalte temperatur på varmtvann i bereder er vel 68 grader om jeg ikke husker feil.

Endret av East

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Eneste jeg har opplevd som er kjipt er at gardena hageslanger og koblinger ikke er så glade i varmt vann. Prøvde det en gang og hageslangen ble så myk at den hoppa ut av koblingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    662
magne

Da får jeg se om det finnes en rørlegger som kan ordne blandebatteri til utebruk og trekke rør ut. :)

Stemte at den var merket med maks temp. 60 grader tåler den.

Endret av magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Volvokisen    0
Volvokisen

Da får jeg se om det finnes en rørlegger som kan ordne blandebatteri til utebruk og trekke rør ut. :)

Stemte at den var merket med maks temp. 60 grader tåler den.

Har vært inne på tanken om bruke varmt vann jeg også. Men har ikke uttak for varmt vann. En løsning kan da være å ta en 20 liters bøtte med varmt vann, bruke en kort slange i bøtte til høytrykkspyler. Mange høytrykkspylere kan brukes slik (i hvertfall min Kärcher). 20 liter holder typisk i 2-3 minutter. Men det er gjerne nok til å spyle av bilen? Bedre enn ingenting i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
norway_triumph    2
norway_triumph

jeg kjøpte en "dings" fra clahs ohlson som kunne kobles rett på vanlig blandebatteri og hadde vanlig slangetilkobling. trakk slangen gjennom vinduet.på badet og ut til høytrykken. Helt GULL til ordentlig møkkete motorrom og underspyling !!! Etter å ha tømt varmtvannstanken en 3-4 ganger + at "dingsen" fra clasern hadde det med å ramle av, med den følge av at badet ble spylt ned - la kona ned forbud. :(

Nå går jeg bare og venter på at høytrykkeren min skal ta jvelden så jeg har en unnskyldning til å kjøpe en med varmtvann :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig