Gå til innhold

Tips til produkter til 601-rød Volvo


flatferrari

Recommended Posts

Har en rød (hvit ) 601-Volvo som trenger seg en skikkelig shine. Har ingen erfaring med maskinpolering, men har fulgt med litt inne på disse sidene.

Hva trenger jeg for å redde denne lakken? (hvis mulig...) Har følgende:

Prickbort

HT Karcher med foamgun (?)

TW microfiber hanske

NXT wash

+ Ubrukt Einhell 1100 roterende.

Lurer spesielt på hva jeg trenger etter vask:

- Clay?

- Poleringsmiddel?

- Pad'er / bakplater ?

- Plastikkfornyer?

Noen som har noen raske (!) tips?

Er det greit å drive med dette nå utover høsten i garasje når tempen kommer ned i 5-10 gr.?..eller bør det være varmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner god til fargen og lakken på Volvoen. Etter ei god avfetting og en vask, bør du gå over hele bilen med clay. Avslutt med høyttrykk etterfulgt av tørking. Til korrigering av klarlakk feil har jeg positiv erfaring med 3M sine produkter. Som avsluttning på en god jobb, Swissvax cleaner fluid og Swissvax voks. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke klar lakk på volvo 601 rød. jeg har samme farge på bilen min, men har ikke prøvd maskinpolering enda (venter på maskin).

Det er klarlakk på 601, men ikke på de eldre modellene. Husker ikke hvilket år som klarlakk kom inn i bildet på Volvo. Vi lakkerer reservedeler til Volvo og klarlakk blir lagt på alle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke klarlakk på min 92 mod 940 (601-rød)

Du trenger ihvertfall litt trening med roterende maskin for å få den noenlunde bra, må gå ganske hardt til verks for å få fjernet det meste av den "ødelagte" lakken.

Ta deg et søk i show n`shine delen for litt inspirasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det er klarlakk på 601, men ikke på de eldre modellene. Husker ikke hvilket år som klarlakk kom inn i bildet på Volvo. Vi lakkerer reservedeler til Volvo og klarlakk blir lagt på alle farger.

ja selvfølgelig. har han en v70 eller en c30 osv så er det nok klar lakk på den ja, men 240,740 940 osv har ikke klarlakk.

tenker automatisk gammel bil jeg når jeg ser 601 rød, men veit at de har brukt den fargen også på nyere biler :)

så da spørs det åssen vil han har.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 96-mod 850. Vil anta at det ikke er klarlakk, for da ville vel denne fungert som en beskyttelse slik at den ikke oksiderte?

Men tilbake til opprinnelig melding:

Hvilke kombinasjoner av produkter; polermiddel, padder, bakplater etc. bør jeg satse på å anskaffe?

Er vel ikke vits å kjøpe alle mulige kombinasjoner hvis det er bare noen få jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...