Gå til innhold

Beste paste wax til 1000,-?


Geir

Recommended Posts

Har en liten greie jeg gjerne vil prøve å få en diskusjon rundt. Fortrinnsvis gjelder dette til sort bil, men med tanke på at andre kanskje også kan tjene på å lese denne tråden, så er det ikke et must å ta hensyn til farge.

Hvilken paste wax gir mest for pengene? La oss kjøre et maksbeløp på 1000,-.

Kan Pinnacle Souveran f.eks. forsvare at den koster dobbelt så mye som Pinnacle Signature Series II? Er Swissvax Onyx eller Saphir bedre alternativer, eller bør vi kikke på andre produsenter? Wolfgang? P21s? Chemical Guys?

Greia er at jeg leter etter en voks til ca 1000,- mens jeg venter på en voks Pirex har nevnt, som jeg uten tvil må prøve når den kommer. Gidder derfor ikke å bruke altfor mye penger på en voks i mellomtiden :)

Det er kun én betingelse her. Jeg vil ikke prøve rennende voks på flaske i denne omgang. Regner med at folket bør ha en del erfaringer og meninger rundt akkurat dette. Helst bør den kunne smøres på for hånd også.

Kjør debatt!

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Av hva jeg har testet som jeg syntes er bra er Pinnacle souveran wax og Victoria wax (rød) bra saker, P21s gir også et helt ok utseende også, samme med Meguiars MG16 (litt jobb)

Å velge en så blir det nok Victoria wax akkurat nå...

(men vær obs på at en voks aldri blir bedre en hva grunnlaget er, så clay, lakk rens etc gjør også ENORMT mye for hvordan bilen til slutt ser ut)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(men vær obs på at en voks aldri blir bedre en hva grunnlaget er, så clay, lakk rens etc gjør også ENORMT mye for hvordan bilen til slutt ser ut)

Det er selvfølgelig en selvfølge at dette er i orden, ja :) Men jeg føler ikke det er like vanskelig å velge f.eks. claybars og lakkrens som det er å velge voks.

Hvor kjøper du Victoria, forresten? Det er mulig jeg er blind, men jeg ser den ikke verken på Autoglym eller SS.

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Her:

http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/victoria...x/prod_312.html

eller stor beholder:

http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/victoria...x/prod_234.html

Lukter sykt godt også.......

uasett tror jeg ikke du vil bli skuffet med Pinnacle Souveran wax heller fra ScandicShine/Autogeek....

eller en voks fra Swissvax (det blir den neste jeg skal teste ut) grrrrrr

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her:

http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/victoria...x/prod_312.html

eller stor beholder:

http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/victoria...x/prod_234.html

Lukter sykt godt også.......

uasett tror jeg ikke du vil bli skuffet med Pinnacle Souveran wax heller fra ScandicShine/Autogeek....

eller en voks fra Swissvax (det blir den neste jeg skal teste ut) grrrrrr

Takk for linker!

Det er akkurat det jeg venter på, skjønner du. Swissvax kommer med en voks spesielt laget for Lexus. Venter bare på at Pirex skal sende en PM om at den er lansert. Bark bark! ;)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Swissvax Saphir av disse.. Har hatt det på en bil i sikkert 2-3 mnd nå, og det beader fortsatt fint!

Lukter godt, easy on, easy off, ser utrolig bra ut på bilen.. Personlig vil jeg anbefale den.

Jeg venter også på Victoria Concourse, denne skal visst gi veldig mye for pengene.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Takk for linker!

Det er akkurat det jeg venter på, skjønner du. Swissvax kommer med en voks spesielt laget for Lexus. Venter bare på at Pirex skal sende en PM om at den er lansert. Bark bark! ;)

Du kan sende en bestilling til Pirex nå om du ønsker Geir ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Og der var den diskusjonen drept....!

he he

Egen voks til Lexus? den som er til Japanske biler? om så, MÅ vi ha en review av den....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Og der var den diskusjonen drept....!

he he

Egen voks til Lexus? den som er til Japanske biler? om så, MÅ vi ha en review av den....

Nja, ikke helt... Samurai er en 30 % carnauba "standard" Swissvax voks (ala Onyx) matchet mot JIS-3/4 standarden (japansk lakk) - men for all del veldig bra.

Finesse er en premium Swissvax voks (ala Saphir), men da altså komponert for Lexux - i samme linje som Zuffenhausen for nyere Porsche og Scuderia for italiensk.

Det er selvfølgelig marginaler, men CEO i Swissvax har hatt flere Porscher og han påstår dyrt og hellig at Zuffenhausen er en unik voks for Porsche, faktisk bedre på Porsche enn Concorso (og det er jo en 50 % voks - utstillingsstandard)...

Men ja!! Review er topp :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt! Review må jeg prøve å få til, men hvis dere har sett en tidligere tråd om bilen min må den gjennom en korrigeringsjobb før det er noe poeng at jeg trår til med go'voksen ;)

Ble litt for ivrig, så det ble via swissvax.no. Lover å kjøre en fin bestilling hos deg så snart som mulig, Pirex. Du skjønner vel at du blir oppfattet som en knakende flott fyr når kundene dine (eller er det bare meg) får dårlig samvittighet av å ikke legge bestilling hos deg, he he ;)

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...