Gå til innhold

Legge ny voks oppe på gammel voks


mandresen

Recommended Posts

Hei

I sommer tok jeg min svarte BMW og shinet den opp etter guiden her inne med, avfetting, vask, clay og 3 step fra Maguiers toppet med en voksen Dodo Juice Blue Velvet. Resultatet ble knallbra og nå skal jeg legge på et nytt vokslag før vinteren (jeg trenger vel ikke å gjøre alt på nytt igjen nå regner jeg med, det holder med kun voks etter grundig vask? ) MEN jeg lurer på å skaffe meg en ny voks, nemlig Swissvax Shield. Så spørsmålet er om den kan brukes oppe på Blue Velvet som ligger fra før?

Takker for svar

MVH

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge den samme så hadde jeg ihvertfall tatt en grundig vask kombinert med en medium avfetting, så sjekket for nupper. Og deretter lagt på nytt lag med samme voks.

Skal du ha på noe helt nytt noe så tar du sterk avfetting og en lakkrens (DC1 stripper voks som måtte være igjen etter avfettingen).

Mulig ikke alle ville gjort det på samme måten, men slik ville nå jeg ha gjort det :)

Edit: hovedgrunnen til dette er at jeg anser Shield for å være nærmere en sealer enn en ren voks pga PTFE-innholdet, og som jeg sier: sealer før voks og den er i boks, voks før sealer og vi fortviler ;)

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp

Essie har et kjempepoeng her.

For å få full utnyttelse av heftegenskapene til Shield ville jeg tatt en lakkrens på bilen før legging av 2 lag Shield

(en lakkrens for hånd feks er en meget vel- investert time eller to mht holdbarheten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemessig, takker for svar!

Da blir det Blue Velvet denne gangen og så får vi legge på shield neste gang det blir grundig rens fra bunnen av.

Har ikke så mye tid tilgjenglig akkurat nå til full rens fra grunnen av, så det får bli neste gang, men da blir Shield

MVH

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...