Gå til innhold

Noen spm ang produkter og rekke følge


strandstuen

Recommended Posts

Tenke jeg skulle prøve meg på litt polering med maskin. Har ei billig maskin med hastighetsregulering som jeg tenke å prøve ut.

Så lurer på om om dette her er noe og prøve:

Meguiar's Mirror Glaze #83

Meguiar's Mirror Glaze #80

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Cutting Pad

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Finishing Pad

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Cutting Pad

Hva brukes først og sist?

Har duragloss som sealer og Chemical Guys

XXX Hard Core Carnauba Wax som voks.

Funker dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit så starter du med den mildeste komboen av pad og polish, pad sier seg sel og polishen ser du cut skala på flaskene.

Så jbber du deg bare til en grov nok kombinasjon som du synes tar nok og fortsetter rundt bilen.

En ting som er lurt å huske er, ikke undervurder maskering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

83 på gul (polish) så 80 på beige (finish) pad er vel veien, en kan bruke cut pad også (burgunder) sammen med 83, men det har jeg ikke hatt sansen for selv...

Begge polishene er diminishing produkter, det betyr at de kutter mest i starten og så reduseres kut etterhvert. Er derfor ofte at en må over samme panelet 2 - 3 ganger med samme kombo om det er en del riper eller om lakken er hard..

Duragloss 111 er super den, den trenger 24 timer hedetid, skal du ha voks over denne så må du vente til etter herdetiden med å legge den på....

og som iduddits sier over, start med den mildeste komboen først, se hva den tar før du går oppover på kut skalaen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M105 og M205 er også to FLOTTE produkter som du også kunne brukt fra Meguiars. De er "de mest moderne" produktene dems, og man bryter de ikke ned, som man gjør med f.eks MG#85, 83, 80, 82 osv.

De krever en liten lærekurve, men når man har lært seg produktene er det bare to flasker en trenger å ta med seg :)

Man skal heller ikke se vekk fra Menzerna, gode produkter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør litt med andreaslie her, han bruker megs produktene mye og får det veldig bra til

henger meg på truhaa sin uttalelse her

og... det er ingenting i veien med oldschooljobbing men krever litt annen teknikk.

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen pleier å prime pad´en med f.eks vann eller en QD for å få den litt fuktig og mer medgjørelig. Men personlig så pleier jeg heller bruke den fine polishen til å prime pad´en, samtidig som jeg er på jakt etter kombinasjonen som fungerer for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...