Gå til innhold

trenger hjelp


jvaule

Recommended Posts

Nå trenger jeg litt råd fra dere her inne.

Shinet en a3 i helgen, så plutselig kom naboen til han jeg fiksa den for og lurte på om jeg kunne ta hans bil også.

Joda skal nok gå bra sa jeg, var en gammel golf 2, så var ikke noe problem å få den litt bedre enn den var.

Men i dag ringte en gammel arbeidskolega av meg, han er nå blitt sjef for en bedrift med flere arbeidsbiler, alle disse trengte vist en shine. Her er det snakk om 4 biler, 2 helt nye ford transitt og to renault berlingoer.

Råd til kombo som burde brukes?

Må jeg gå til anskaffelse av en roterende for dette, siden berlingoene mildt sagt ikke ser ut i måneskinn.

Utstyr jeg har til rådighet er Flex 3401 VRG, samt Gul og hvit sonus

LLC pads ; hvit, organge, blå

Menzerna COMP, SIP og 106 , Meguiar's #80 #82 #83 #85 , duragloss 101, 105 111

Pinnacle sov, Meguiar's step 3 wax DP MAX wax

m.m

Har også prøvd meg en del frem, men ikke helt funnet den perfekte speeden på flexen for å få fjernet de helt dype ripene.

råd mottas gjerne.

Siste spørsmålet er om lakken på en ford er hard eller myk, samme gjelder berlingoene. Alle bilene er svarte.

De to gamle bilene stinker pizza, så trenger et produkt til å fjerne vondt lukt med, tips?

produktene skal mest sannsynlig handles hos SS, hvis det er noe mer jeg trenger.

Endret av jvaule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg litt råd fra dere her inne.

Shinet en a3 i helgen, så plutselig kom naboen til han jeg fiksa den for og lurte på om jeg kunne ta hans bil også.

Joda skal nok gå bra sa jeg, var en gammel golf 2, så var ikke noe problem å få den litt bedre enn den var.

Men i dag ringte en gammel arbeidskolega av meg, han er nå blitt sjef for en bedrift med flere arbeidsbiler, alle disse trengte vist en shine. Her er det snakk om 4 biler, 2 helt nye ford transitt og to renault berlingoer.

Råd til kombo som burde brukes?

Må jeg gå til anskaffelse av en roterende for dette, siden berlingoene mildt sagt ikke ser ut i måneskinn.

Utstyr jeg har til rådighet er Flex 3401 VRG, samt Gul og hvit sonus

LLC pads ; hvit, organge, blå

Menzerna COMP, SIP og 106 , Meguiar's #80 #82 #83 #85 , duragloss 101, 105 111

Pinnacle sov, Meguiar's step 3 wax DP MAX wax

m.m

Har også prøvd meg en del frem, men ikke helt funnet den perfekte speeden på flexen for å få fjernet de helt dype ripene.

råd mottas gjerne.

Siste spørsmålet er om lakken på en ford er hard eller myk, samme gjelder berlingoene. Alle bilene er svarte.

De to gamle bilene stinker pizza, så trenger et produkt til å fjerne vondt lukt med, tips?

produktene skal mest sannsynlig handles hos SS, hvis det er noe mer jeg trenger.

Ull og Powergloss vil jeg anbefale. Ellers så funker Chemical Guys Leather Scent til nybil-lukt. De andre spørsmålene kan andre sikkert svare bedre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kommer ann på hva han forventer på arbeidsbiler da (berlingo)... ikke sikkert han forventer 100% ripe/swirl fritt, men ønsker beskytelse for vinteren. Om han vil ha de bra prima vil jeg nok tro du bør vurdere en roterende maskin pga tiden det tar med Flex DAn, nå er den en forholdsvis sprek maskin har jeg skjønt, så den korrigerer nok en del også. hvit sonus og Menzerna 106 eller MG83 tar en god del swirls.. kjapp sveip over bilen etterpå (vann/tørk) og på med et lag Duragloss 111 så er de helt greie vil jeg tro.

Om 2 av bilene er nye (transit), holder det sikkert med en runde Duragloss 101 rens (med DA og bløt pad) + Duragloss 111 sealer (for hånd) så fremt de ikke har surra rundt med svamp og hageslange da, da kan det være en runde med feks 106 og hvit sunus som må til...

i og med at bilene er sorte blir det sikkert bra WOW uansett vil jeg mene...

Meguiars odor eliminator tar mye av lukt, så det kan være greit å vaske over med den... den fjerner muligens ikke all lukt, men skal du få det helt 100 må du ha en egen maskin til det som jeg ikke kommer på hva heter igjen..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle bilene skal selges, så han ville ha det så gode som mulig, men forventer ikke at jeg fjerner en stor bulk i siden ;)

Når du nevner bløt pad, vil da LLC blå pad fungere?

Ville du lagt på 111 for hånd eller med maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at du prøver og si "ozongenerator" Truls? :P

Kjør flexen på ca 4,5 og jobb ut fra det så tar du livet av MYE dritt på lakken.Prøv med #83 først så ser du hva den gjør med lakken du jobber med

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

OK forstår, nei bulk er vrien ja, men kom deg på baksiden og dytt den ut du og si at Duragloss også fjerner bulker...he he

LCC blå funker bra, tror ikke sonus hvit lager så mye kjørespor den heller så mulig den også funker, men det har ejg ikke testet (tror jeg)

Duragloss 111 kan både taes på med DA og hånd, men jeg legger den på for hånd, bare legg på tynt så går det fint, bruker du mye sitter den noe hardere...legger du den på med da er det bløt pad på den også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe, takk for svarene.

Skal komme tilbake med bilder og forklaring på hvordan dette har gått.

forresten, hva heter den hitachi maskinen alle skryter av, og hvor får man kjøpt denne? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe, takk for svarene.

Skal komme tilbake med bilder og forklaring på hvordan dette har gått.

forresten, hva heter den hitachi maskinen alle skryter av, og hvor får man kjøpt denne? ;)

Hitachi SP18VA, fåes kjøpt på Maxbo, AEO etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et tilbud på BM 2195 for maskinen, er dette en god pris?

eller ville dere f.eks valgt makitaen i stedenfor eller en annen roterende?

Jeg har den maskinen og er godt fornøyd, betalte vel det samme som deg på "kampanje". Makitaen koster fra 2999,- tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arne ; du sier 4,5 i speed, men ser på nettet at mange mener at den kun virker på speed 6.

selv føler jeg nok at 4,5 fungerer ganske så bra, men lurer veldig på hvorfor alle mener at 6 er den eneste riktig måten å bruke den på. Noen som har noen erfaring rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som truhaa sa så skal jeg altså prøve å ta den innefra, og nå fikk jeg plutselig råd til litt mer bilpleie ting, så ser ut som det kanskje blir en hitachi på meg ;)

Og bilder kommer det masse av snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...