Gå til innhold

Rød Audi Allroad(18(/9.2010).


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Så var det påen igjen :) Fikk spørsmål for en stund siden om å få polert en bil av en jeg kjenner som kommer fra samme byggefelt som meg i Isfjorden.Han og familien kjørte avgårde fra en annen plass i Møre og Romsdal i morges, og jeg håper alle synes turen var verdt det selv om bilen var tilnærmet dønn strøken fra før,hehe.

Film for den som vil ha musikk til(velg minst 480p)

Vasken gikk lekende lett.

001-17.jpg

satte så igang med bøttevask med maxi suds2 og ny mitt for dagen.Den mothers sau-mitten.Den trekte ikke så mye vann som chenillen jeg har, men er alikevel ett godt valg.Mere skånsom håndvask er vel vanskelig å få til.

Avfetning igjen og Sv wheel og ez brush før avspyling igjen.

002-15.jpg

Så tørker vi bilen på ett par minutter.

003-11.jpg

Clay går også veldig fort.Rundt 20 min med en claybit hver.Ikke en eneste asfaltprikk/nupper.bruker gul SV clay.

004-11.jpg

Prøver meg frem med noe av det mildeste jeg har å bruke for å ta microswirls og noen få rds/riper.

011-9.jpg

Litt bilder.Klarte meg ok me denne comboen og dermed sparte vi ett par timer med grovere korrigering.

Beklager blandede før/etter bilder, men photobucket er treg å se ett og ett bilde, og på småbilda ser jeg lite her.Bildene så og si uten riper er altså etter bilder ;) Det vikigste er at jeg fant ut at en veldig mild kombo her funka som jeg hadde planlagt for en uke siden,hehe.

013-10.jpg

032-9.jpg

029-9.jpg

028-8.jpg

026-8.jpg

025-8.jpg

020-7.jpg

019-6.jpg

018-9.jpg

016-9.jpg

020-7.jpg

014-8.jpg

018-9.jpg

016-9.jpg

015-10.jpg

014-8.jpg

Står på.

039-7.jpg

038-6.jpg

036-5.jpg

En Audi fan blir en stund for å se at alt går riktig for seg.

044-7.jpg

040-5.jpg

Eier lærer å bruke SV pneu uten å søle og sløse.

033-8.jpg

Så setter han opp farta skikkelig!

034-8.jpg

Prøver også for første gang black Wow.Den fungerer godt.Vil bruke den før voks, så vi får ren bilen før voks.

Ett godt produkt som gir alt som kan bli svart, svart.Derav navnet Black Wow.

010-9.jpg

Jeg ble tipsa om å bruke en annen voks på denne bilen, så prøver den på panseret som er omlakkert og ikke har nøyaktig samme farge som resten av bilen.Lik farge egentlig, men har ikke metallic effekten som kun er synelig på nært hold i sterkt lys på denne bilen.

051-4.jpg

Den fungerte veldig bra, men duften minte litt mye om sommerjobb og jordbærplukking helt på begynnelsen av 90 tallet.ble også tung å buffe av etter 10 min.Bør legge 5 min i gangen før det buffes av på denne.Jeg vil gi voksen til bare 275kr,en fin 4er på terningen :)

054-6.jpg

For første gang har jeg lagt en god prevoks på en bil, så Frontfanger får denne voksen.

058-3.jpg

Resten av bilen unntatt panser og frontfanger får også god behandling samtidig som eier prøver ut produkter.

035-7.jpg

048-3.jpg

Legger Autobahn på alt av metall untatt rails som jeg vokser.

050-5.jpg

067-4.jpg

viktig å ta plasser som ikke er lett å komme til med en gang, for så ta den lette delen på resten av panelet,

066-3.jpg

059-5.jpg

064-2.jpg

062-5.jpg

061-5.jpg

060-4.jpg

Så kommer ett fly fra Norwegian innom.Tar en liten titt fremme hos piloten.

244.jpg

246.jpg

208.jpg

210.jpg

215.jpg

216.jpg

Da var jobben gjort.håper dere iker noen av etterbildene.Er det for mange så må jeg bare beklage.Jeg klarte ikke stoppe ta bilder.TW, laster alle biildene som ikke er her inn på minnepenn i morgen :) Tok med de jeg synes vi var heldige med.

Først litt close ups :)

186.jpg

192.jpg

193.jpg

196.jpg

223.jpg

227.jpg

230.jpg

169.jpg

172.jpg

179.jpg

181.jpg

182.jpg

183.jpg

Mhhhmm.

184.jpg

121.jpg

122.jpg

090-1.jpg

097-2.jpg'

098-1.jpg

102-1.jpg

103-1.jpg

105-1.jpg

106-1.jpg

073-4.jpg

074-3.jpg

080-3.jpg

081-1.jpg

083-3.jpg

084-1.jpg

085-4.jpg

089-2.jpg

086-1.jpg

Noen bilder av hele bilen i diverse vinkler.Takk for i kveld ;) ps: bilen fikkogså nanolotus ruteforsegling off kårs.Regner jo en del for tiden,

101-2.jpg

093-2.jpg

129.jpg

114-1.jpg

113-1.jpg

112-1.jpg

143.jpg

138.jpg

135.jpg

134.jpg

post-1306-051840300 1284846208_thumb.jpg

post-1306-096435800 1284846282_thumb.jpg

post-1306-042318000 1284846363_thumb.jpg

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 46

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
hmsilset

Nice work mister :thumbs:

Tnx mister :) betyr mye å få kred og tommlene opp fra denne gjengen her.

godtjobba.no :) Fine bilder.

Hekken på den vogna der er bare så "#$%&/()=? sexy!

Takk ;) Var lett å få til noen bra bilder der.Formene er heftige.Prøvde flere innstillinger, men 50/50 ble vanskligst denne gangen.Var litt swirls men fint lite matthet

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Maktdemostrasjon Silset... rett og slett... knall resultat, knall bilder... imponerende stykke jobb..... noe som begynner å bli en vane fra deg :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med flotte røde biler! Audi har virkelig fått det til på sine siste modeller, felger og alt var jo perfekt her! Flott jobb på en bil som jo så ut som den kom rett fra fabrikken etter din behandling ;)

Eneste jeg stusset på var at du brukte CF til å fjerne små swirls.....det er jo ikke slipemidler i CF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med flotte røde biler! Audi har virkelig fått det til på sine siste modeller, felger og alt var jo perfekt her! Flott jobb på en bil som jo så ut som den kom rett fra fabrikken etter din behandling ;)

Eneste jeg stusset på var at du brukte CF til å fjerne små swirls.....det er jo ikke slipemidler i CF?

Ikke i CF Regular, dette er CF Pro - og er laget for maskin for å fjerne små swirls og gi en kanon glans. Flott jobb forresten, bilen ser nydelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Dette så jo virkelig bra ut Silset'en ;) Du ska ha det at bildene dine har kommet seg veldig den siste tiden!

Men skvatt litt når jeg så dette bildet:

050-5.jpg

En slik klokke er fyfy når du legger på voks vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit bil, tror det er den første senka AllRoad`n jeg har sett og Rød var jo ikke feil det heller.

Bra shine,en flott jobb og bra bilder hvor du har fått frem detaljene på bilen.

Skryt og kred gitt thumbup.gif

Endret av Thomas_K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Maktdemostrasjon Silset... rett og slett... knall resultat, knall bilder... imponerende stykke jobb..... noe som begynner å bli en vane fra deg :)

Takk :) Det blir lagt litt ekstra innsats når det skal vises her.Derfor viser jeg nesten alle jobber jeg gjør ;) Bil eier tok mange av bildene og gjorde mye.Det er bra, for jeg har hatt feber flere kvelder og ville ikke slite meg ut.

Ikke i CF Regular, dette er CF Pro - og er laget for maskin for å fjerne små swirls og gi en kanon glans. Flott jobb forresten, bilen ser nydelig ut :)

Takk for at du forklarte :) Jeg kommer til å bruke cf pro en del fremover.Den fungerer jo skikkelig bra!

Grattis med kanon utført jobb og mange pene bilder.. Dette går virkelig rette veien:-)

Takk! Dette var en kosejobb, så kunne konsentrere meg om bilder.Tok vel med 1/3 av ferdigbildene her,hehe.

Dette så jo virkelig bra ut Silset'en ;) Du ska ha det at bildene dine har kommet seg veldig den siste tiden!

Men skvatt litt når jeg så dette bildet:

050-5.jpg

En slik klokke er fyfy når du legger på voks vettu ;)

Bra observert Hans Marius. Han får huske å ta den av neste gang. Takk for det, gjorde seg med ett godt kamera. Synes D3000 er veldig mye for pengene.

Flott jobb på en av de feiteste a4'ene eg har sett på lenge. de felgene der var nammenamm på den bilen.

Takk! Synes disse bilene er kjempefine og har mange fine detaljer.

Fy f****n for en nydelig bil. åh B)

Og creds for en sinnsykt bra utført jobb. Dette kan du :)

Takker for kred og skryt :)

Feit bil, tror det er den første senka AllRoad`n jeg har sett og Rød var jo ikke feil det heller.

Bra shine,en flott jobb og bra bilder hvor du har fått frem detaljene på bilen.

Skryt og kred gitt thumbup.gif

Takker for kred og skryt fra deg også :thumbup:

Nydelig bil!

Nydelig lakk!

Nydelige bilder! :)

Bra jobba! Cred velfortjent :)

Takk :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...