Gå til innhold

fuktig under teppet i bilen.


space-ace

Recommended Posts

hei. har kjørt uten fuktsperra i bakdøra ei stund da jeg skal skifte vindusheis. dette viste seg å IKKE være så smart.

er samlet seg endel vann i gulvet ved baksetet. jeg tok opp teppet i sta og klemte ut endel vann fra skummgummien og tørka opp og satte en vifteovn nedi der.

MEN hvordan skal jeg få dette 100% tørt og luktfritt? og gjerne uten rust i gulvet om 6mnd, hehe. vil helst ikke ta ut teppet da det er MYE skruing. må ut med setene framme, midtkonsollen, dørlister, nedre del av b-stolper osv...

noen tips? :) gjelder forøvrig en bmw 7 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avispapir er ikke dumt. Kan også suge ut så vann mye som mulig med en våtstøvsuger før du legger avispapir nedi. Om du har mulighet så kan vel en kupevarmer om natta gjøre underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tipset :D bretta opp teppet nå, og dro opp endel med en klut og la ut avispapir og satte en vifte nedi der. hjalp på endel kan du si. men tør ikke la den vifta stå på i natt, så tar det igjen i morra :)

noe jeg bør vaske litt nedi der med for å ikke få lukt? evt ha på en odur dreper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Få det tørt så for du kan.. som de sier over her, avispapir, et par bunker under teppet trekker opp mye vann, gjenta til avisene ikke er våte lenger..Varmeoven er ok det, men ha dørene litt oppe så fuktigheten forsvinner ut av bilen også, da slipper du å skarpe is innvendig om vintern ;)

Et annet alternativ er skotørker, de kan du dytte under teppet og la ligge der, men uansett iktig at fuktighet har et sted å gjøre av seg når den fordamper..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg la avispappir under der, og bytta de ofte. så satte jeg en vifteovn i bilen innimellom. da ble det tørt og fint igjen :D hadde på litt luktfjerner også. så tror det ble bra igjen. tusen takk for tipsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...