Dette er et populært innlegg Petter 1 399 Skrevet 13 September, 2010 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Det er synd når man holder bilen sin strøken i lakk og interiør, men kjører rundt med matte og ripete hovedlykter. Det er lett å fikse, trenger ikke mye utstyr, og dette er kjapt gjort. Det finnes jo sett for dette fra bla. 3M, men synes denne metoden er enklere så lenge man har Roterende maskin tilgjengelig. Vi begynner med noen førbilder. Bilen er en Volvo XC90 som har syke med stygt belegg på hovedlamper. Så gikk jeg igang med sliping. Brukte 800 våtslippapir, Meguiars slipekloss og såpevann som smøring. Slipte opp og ned på lykta. Kontrollerte innimellom ved å tørke lykta for å se om alle deffekter er fjernet. Når jeg var fornøyd med resultatet, byttet jeg til 1500 papir. Denne gangen slipte jeg på langs med lykta. Dette for å ikke slipe nede i spilesporene fra 800 papiret Så gikk jeg på med polermaskin, rubbing og ullpute. Brukte Makita maskin, Scholl S03(rubbing) og en billig ullpute (Dette fordi jeg ikke vil bruke samme ull som på lakk) . Spredde på laveste hastighet og kjørte opp på 2000rpm og kjørte til rubbingen var brutt ned. Etter: Ferdig med ene siden. Så var det samme prosedyre på H. lykt Ferdig... 51 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cotte78 391 Skrevet 13 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Flott guide Petter. (Så bra att den bør bli klistret) Siter ELCO Auto spa & detailing: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Siste utførte jobb: http://www.detailersclub.no/forum/topic/20083-2007-bmw-x3-30da/ Link til noen av mine utførte jobber:http://www.detailers...ekker-vaatslip/ , http://www.detailers...mw-530d-05-mod/ , http://www.detailers...er-svart-08mod/ ,http://www.detailers...od-solid-svart/Min bilpleie logg:http://www.detailers...hristians-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 13 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Topp Holdt på med dette på mr2 baklykter inne på stua i forrige uke.Brukte ett grovt sandpapir da,hehe. Men gikk fint med S03 og ull og grønn uber og S17 til slutt Kommer nok til å følge fremgangsmåten i denne guiden litt neste gang.Lurt det med å bruke de forskjellige sandpapirene i forskjellige retninger. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 13 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Veldig bra dette Petter Så det holder å avslutte med 1500 før du går på med maskin? De få lyktene jeg har våtslipt har jeg avsluttet med 2500, men det ser jo virkelig ut som om det egentlig ikke er nødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 13 September, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Rått Petter.... Jeg også drar over med 2500 papir her, mht lykter, men bruker ikke ull da... så kan være at 1500p + ull er "snarveien" å gå Takker for tips der petter... ufattelig hva du kan Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 13 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Bare pass på at du ikke ødelegger salget av Volvo lykter nå da Petter Neida , de fleste liker å fixe det de har framfor å kjøre med stygge lykter eller skifte ut. Uansett, verdifull guide dette her som kommer til nytte for mange her inne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 13 September, 2010 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Strålende guide. Bør klistres med superlim denne. +1 cred Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_A 106 Skrevet 13 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Se det! God som ny jo Bra jobba, kjekt og se at det ikke er så mye som skal til 1 Siter -Bmw iX3 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 13 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Kjempe guide dette her Petrus Jeg synes også denne her burde klistres, så det holder Kan jeg spørre hvor du har kjøpt så grove våtslipepapir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 13 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2010 Se der ja, der var den klistret Kjempeguide Petter Kommer nok til å dra frem denne når jeg står overfor et par slitne plastlykter. + ryktepoeng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Busch 5 Skrevet 14 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2010 Takk for en kjempe fin guide Petter Cred gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael 6 Skrevet 14 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2010 Kan jeg spørre hvor du har kjøpt så grove våtslipepapir? Biltema har hvertfall ganske grovt, de har 400, 600, 800, 1000 og 1200. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 14 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2010 Knallbra Petter Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 14 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2010 Super guide Petter! Lyktene ble 100 ganger bedre Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aspiranten 45 Skrevet 14 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2010 Takk Petter, dette er en ting jeg har lurt på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 19 September, 2010 Rapporter Share Skrevet 19 September, 2010 Wow, så enkelt kan det faktisk gjøres. Super guide! Cred gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane2012 2 Skrevet 20 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2010 (endret) Vi har ett ganske "stort" problem på jobben med plastglass som har blitt matte... Jobber med sånne pelxi/acryl "glass" som er vaum-formet, men problemet er at disse blir veldig fort matte og full i striper om mann ikke er ekstremt forsiktige med di. Har prøvd mye rart for å få disse blanke igjen, og er litt redd for å gå på med pussepapir og rubbing pga plasten er veldig myk, di blir til og med matte om vi vasker di med feil type wipes Noen tips å komme med til denne saken eller er det død-født siden det er myk plast og ikke sånn hard plast som i lyktglass? Lurer på siden glassa våres koster ganske mye Endret 20 Oktober, 2010 av Inzane2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 20 Oktober, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2010 Har du et gammelt "glass" du kan teste på, så er det ikke noe problem å blåse over det med feks P3000 og en korrigerende polish etterpå, er det ødelagt fra før så er det jo ingen tap da..... Mulig Plast X fra Meguiars også kan være noe, den er vel bla laget til plastglassene som er i kalesjen på kabrioletter.. er dog usikker på hvor harde de er.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane2012 2 Skrevet 21 Oktober, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2010 (endret) Har du et gammelt "glass" du kan teste på, så er det ikke noe problem å blåse over det med feks P3000 og en korrigerende polish etterpå, er det ødelagt fra før så er det jo ingen tap da..... Mulig Plast X fra Meguiars også kan være noe, den er vel bla laget til plastglassene som er i kalesjen på kabrioletter.. er dog usikker på hvor harde de er.. ødlagte er di nok di verste av di ja, vi har en kar på jobben som har hatt med seg noen lyspanel med dette glasse på, og han har ikke vert så nøye på pakkinga og sikringa i bilen når han har reist rundt med di, så glassa har ligget å gnisse mot enten hverandre eller papp, så er blitt helt matte enkelte steder, kjennes ut som noen har gått over med sandpapir rett og slett... nei, vi får se om jobben tar seg råa nå til å kjøpe inn noe test produkt, men det hadde sikkert vert billigere enn å kasta glass til 1500kr pr stk og... PS: tror du den der 3M lykte rensen som det er en artikkel om på fremsida ville funke?? Og sorry om jeg ødelegger denne tråden nå, men tenkte at kanskje sakene var såppas like at det gikk greit Endret 21 Oktober, 2010 av Inzane2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 21 Oktober, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2010 Tror som sagt det må være en mulighet for å freshe de opp. Lykt kittet er supert det, men er det bløtt plast så trenger du nok ikke noe værre en 3000 papir våtslip og så polere det opp igjen med en generell polish. Bare vær obs på at det kan endre lysvinkel etter polering om det er noe krav dere har der.. Har du DA maskin el roterende? Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.