Gå til innhold

Lakk behandling ny BMW 5 serie touring


snordbe

Recommended Posts

Hei, jeg har bestillt meg ny 5 serie touring som jeg får levert i oktober, og vil gjerne ha en topp lakkforsegling på den.

Noen som har noen anbefalinger? BMW forhandleren mener at jeg bør levere den inn til bilpleiesjappa som de bruker og få den behandlet med Meguiars.

Min forrige BMW hadde jeg Ditec behandling på fra den var ny, men bilen ble slitt i lakken da også, småriper etc, men det er vel ikke til å komme unna.

Ser at det finns noe som heter Swisswax men jeg vet ikke om bilpleiebutikken har dette i sitt sortiment.

Takker for tilbakemeldinger!

Mvh

snordbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste ville vært å fått en av DCN's detailere til å ta jobben for deg - da med deg som ivrig "elev" mht fremtidig vedlikehold. Hvis du skal ta etter-klargjøringen selv så bør du ta en titt i Nybegynner-delen her inne og sette opp et budsjett for hvor mye du kan tenke deg å bruke på bilpleie-produkter (i starten).

Siden det er en splitter-ny bil så vil nok det ikke være det aller største kravet til korrigering av lakken, så jeg vil anta at du kommer godt i gang med følgende "basis"-pakke:

Vaskebøtte med grit-guard

God vaskehanske

God såpe

Clay m/ en eller annen for for glidemiddlel for clayen

Lakkrens / pre-voks olje

En god voks

Mikrofiber og håndpads (en "haug" er vel passende)

God-stol å sitte i og nyte resultatet underveis / etterpå

En øl eller to :)

Du løper fort opp i 2-3000,- i starten. Så starter jakten på mer utstyr (både innvendig og utvendig) og tilhørende produkter... Så jeg ønsker deg samtidig velkommen "to the Dark Side" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Hvis du vil ha en god beskyttelse nå gjennom vinteren som kommer vil jeg anbefale Nanolotus sin lakkforseglings kitt. http://www.nanowebshop.no/catalog/product_info.php?products_id=225

Denne holder helt flott igjennom hele vinteren og gjør bilen veldig enkel og vaske. Bilen skal kun avfettes med mild avfetting, skummes og spyles. Ønsker du ikke å legge forseglingen selv så kan det ordnes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer du: 95932091

Så får du snakke med en "ScandicShine autorisert forhandler" i Ask som vel ligger i nærheten av deg?

Fant denne informasjonen på scandicshine sine nettsider og er usikker på om han/hun er medlem her inne og evt. hvem dette er og hva han kaller seg her...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...